hammerum-herred.dk
Navigation
Gæster
Forside
Kirkebøger
Batch-Numre
Andre nævnelser
Skifter
Tingbøger
Fast ejendom
Lægdsruller
Familiestof
FS / AO / Wiberg
Kommunalstof
Andre kopier
Slægtstavler
Borris Seminarium
Andre afskrifter
Skat
Artikler
Fotoalbum
Gravsten
Links
Bøger
Søg
Søg i debatforum
Slægtsbøger
Forumindlæg
Se indlæg
hammerum-herred.dk | Forum | Web-stedet hammerum-herred.dk
Forfatter Christen Nielsen fra Gjellerup
Arne Askjær
Medlemmer

Antal indlæg: 1
Bopæl:
Tilmeldt: 01.12.07
Lagt på d. 03/04/2008 19:33
Jeg har en person - Christen Nielsen fra Gjellerup - som i d. 1-04-1806 bliver gift med Dorthea Cathrine Nielsdatter (Bjerrum) i Thyregod Kirke, som jeg søger informationer om.

Jeg har gennem længere tid forsøgt at finde videre tilbage i den linje som Christen kommer fra og har med nogen usikkerhed fundet hans forældre. Med usikkerhed menes, at jeg ikke helt er sikker på, at det kan være dem. Jeg håber nogle her på siden kan bekræfte eller afkræfte mine registreringer.

Mine registreringer er:
Christen Nielsen er født d. 10-09-1769 i Giellerup sogn og død d. 14-03-1852 i Thyregod sogn og begravet på Thyregod Kirkegård d. 21-03-1852.

På denne hjemmeside har søgt under Gjellerup sogns kirkebog og fundet en Christen født i Gjellerup sogn d. 16. søndag e. trin, hvis fader er Niels Jensen i Hammerum. Under konfirmerede registrerer jeg en Chr. Nielsen i Hammerum, f. 1769. Jeg har samtidig fundet en Karen født 1767 d. 1. søndag i fasten, med samme far, dette kan være en søster.

Da Thyregod Lokalarkiv stadig eksisterede (flyttet til Give vist nok nu), fik jeg en kopi, hvor der stod: "D.26.4.1806 blev ungkarl Christen Nielsen Hammerum viet til enken Dorthea Cathrine Bjerrum i Thyregod Kirke, begge var fra Vesterdam. Christen Nielsen var født d. 10.9.1769, han var søn af Niels Jensen og Mette Mathiasdatter i Gjellerup". Dorthea bor på gården Vestedam i Thyregod sogn efter hendes mands død. Christen har evt. været tjenestekarl der inden ders bryllup.

Jeg vil være meget interesseret i Christen Nielsens fortid og hans bagland, hvis nogle er faldet over den.

mvh/Arne
 
Copyright © 2004 by a.f.
webmaster@dis-danmark.dk