hammerum-herred.dk
Navigation
Gæster
Forside
Kirkebøger
Batch-Numre
Andre nævnelser
Skifter
Tingbøger
Fast ejendom
Lægdsruller
Familiestof
FS / AO / Wiberg
Kommunalstof
Andre kopier
Slægtstavler
Borris Seminarium
Andre afskrifter
Skat
Artikler
Fotoalbum
Gravsten
Links
Bøger
Søg
Søg i debatforum
Slægtsbøger
Forumindlæg
Se indlæg
hammerum-herred.dk | Forum | Web-stedet hammerum-herred.dk
Forfatter Batch-numre
Frode44
Medlemmer

Antal indlæg: 1
Bopæl:
Tilmeldt: 17.11.11
Lagt på d. 17/11/2011 13:43
Jeg ønsker at finde alle oplysninger om ULRICH'er i Sorø sogn og finder via dette site batch-nr. c222283-igi. Ved søgninger på FS uden batch-nr angivet, finder jeg yderligere batch-numre: I01084-5, M00910-0, M22228-5, B22228-4. Men jeg kan ikke være 100% sikker på at finde alt, for måske findes der flere batch-numre og man ved ikke hvilke perioder de enkelte batch-numre dækker og dermed ikke, om der findes perioder uden for disse batche. Er dette rigtigt forstået?
På forhånd tak!
Frode Pedersen
 
Forfatter RE: Batch-numre
feldborg
Super Administrator



Antal indlæg: 3531
Bopæl:
Tilmeldt: 26.06.05
Lagt på d. 17/11/2011 17:01
Siden FS har taget de nye sider i brug er det levet lidt mere besværligt at bruge batchnumre. I det hel taget synes jeg de nye sider er uoverskuelige og giver alt for mange, og alt for upræcise, resultater når man søger.

Men det gælder vel stadigvæk, at det kun er batchnumre der begynder med C, M, J og K i nummerserien 200.000 - 226.500 der er egentlige systematiske indtastninger fra danske kirkebøger (dog ikke altid er komplette). Og det er som hovedregel også kun dem der indeholder konkrete oplysninger om tidsperioden (og selv det kan også godt fejle ind imellem).

De øvrige batchnumre dækker over mange forskellige kilder, som feks. uddrag af indsendte slægtstavler og andet stof, som i kvalitet varierer en del, for nu at sige det på den måde.

M222285 har jeg ikke set før. Den må være kommet til siden jeg sidst søgte på nye numre. Med den nye struktur på siderne er jeg ikke sikker på om jeg overhovedet kan finde numrene på samme måde som før.


mvh, a.f.
hammerum-herred.dk  
Forfatter RE: Batch-numre
Oldefars mand
Medlemmer

Antal indlæg: 178
Bopæl:
Tilmeldt: 18.11.08
Lagt på d. 27/11/2011 21:39
I det gode gamle "system" kunne man altid i IGI skeldne mellem "skit og Kanel" ved at læse batch numrene.
Jeg prøver altid at blive i det gamle system, hvor man får de oplysninger som man er vant til, men før kunne jeg altid på en hel( eller næsten!( der mangler ofte de indtastninger som er lavet under andre numre,)nu bliver jeg sendt over på de nye sider hjvis jeg indtaster C eller M numre.
Hvad er det for noget rod? Har I andre samme problem?

Mvh Egon
 
Copyright © 2004 by a.f.
webmaster@dis-danmark.dk