hammerum-herred.dk
Navigation
Gæster
Forside
Kirkebøger
Batch-Numre
Andre nævnelser
Skifter
Tingbøger
Fast ejendom
Lægdsruller
Familiestof
FS / AO / Wiberg
Kommunalstof
Andre kopier
Slægtstavler
Borris Seminarium
Andre afskrifter
Skat
Artikler
Fotoalbum
Gravsten
Links
Bøger
Søg
Søg i debatforum
Slægtsbøger
Forumindlæg
Se indlæg
hammerum-herred.dk | Forum | Efterlysninger
Forfatter Faderskabssag på Cathrine Marie Lystlund
Lystlund
Medlemmer

Antal indlæg: 61
Bopæl:
Tilmeldt: 18.01.09
Lagt på d. 08/04/2009 13:18
Hej.

Jeg håber på at der er nogen herinde der kan hjælpe mig til hvordan jeg kommer videre med at finde en fadersskabssag.

Selve sagen er fra Sønderjylland, men håber på at jeg alligevel kan få nogle gode tips herindefra....

Sagen er således:
Cathrine Marie Lystlund er født d. 28. maj 1921 i Bjerndrup, Nørre Løgum.
I kirkebogen står der ikke nævnt nogen udlagte barnefædre, det gør der heller ikke i den speciale fødselsattest man havde i Sønderjylland.
Vi ved at moren, Christine Caecilie Lystlund, boede hos Chresten Borg (der senere blev hendes svorger) 3 mdr. inde hun fødte Cathrine.
Der er en gisning i familien om at Chresten kunne være far til Cathrine og muligvis også til Cathrines lillebror Martin.
Dog står der nævnt at Martins far er Chresten Borgs bror Peter. Peter og Christine bliver gift ca. 2 uger før Martin bliver født og man mener dette måske har været et tvungent ægteskab, da Chresten allerede selv var gift og så var det "fornuftigt" at lillebror Peter påtog sig ansvaret.

For et år siden fik vi min morfar og hans tvillingesøsters faderskabssag, heri står der at Christine allerede havde en resolution på sit første barn, som er Cathrine.
Derfor blev vi meget nysgerrige på hvad dette var. Efter en snak med en arkivalier på Landsarkivet i Sønderjylland, er det blevet fastgjort at der må være tale om en fadersskabssag på Cathrine.

Da vi har været på arkivet i Sønderjylland har vi prøvet at finde denne faderskabssag, men desværre uden held.

Derfor håber jeg der er nogen herpå, der har en god idé til hvordan jeg kan finde faderskabssagen, da jeg snart skal ned på landsarkivet igen og der gerne ville kunne søge sagen igen.....

Jeg er ked af hvis dette indlæg er lidt forvirrende, men det er sagen også i sig selv.

Håber meget på at få nogle gode idéer.

Med venlig hilsen

Camilla Lystlund.
www.famlystlund.dk  
Forfatter RE: Faderskabssag på Cathrine Marie Lystlund
Oldefars mand
Medlemmer

Antal indlæg: 178
Bopæl:
Tilmeldt: 18.11.08
Lagt på d. 20/04/2009 21:45
Jeg har sendt dig en privat besked
Egon, alias Oldefars mand
 
Copyright © 2004 by a.f.
webmaster@dis-danmark.dk