hammerum-herred.dk
Navigation
Gæster
Forside
Kirkebøger
Batch-Numre
Andre nævnelser
Skifter
Tingbøger
Fast ejendom
Lægdsruller
Familiestof
FS / AO / Wiberg
Kommunalstof
Andre kopier
Slægtstavler
Borris Seminarium
Andre afskrifter
Skat
Artikler
Fotoalbum
Gravsten
Links
Bøger
Søg
Søg i debatforum
Slægtsbøger
Forumindlæg
Se indlæg
hammerum-herred.dk | Forum | Efterlysninger
Forfatter Overportør Peder Nielsen, Skjern
Claus Hansen
Medlemmer

Antal indlæg: 17
Bopæl:
Tilmeldt: 15.12.08
Lagt på d. 24/02/2009 09:12
Jeg efterlyser noget info. om familien Nielsen, bosiddende i Skjern i 1927.

Familien er, Peder Nielsen, overportør ved statsbanerne, og hustru Laura Mikkelsen Højlund.
Deres børn er, Camilla Espendine Nielsen, Kirstine Laurine Nielsen, Esper Nielsen, Svend Aage Nielsen, Emmy Nielsen og Ejner Nielsen. Familien stammer fra Viborg området, men befinder sig i Skjern fra 1918.

Peder Nielsen bliver idømt 5 års fængsel i 1927, og det er mit indtryk at familien går i opløsning. Peder Nielsen bliver dømt for incest mod hans tre døtre.

Datteren Camilla Espendine Nielsen er min oldemor, og der er ikke nogen i min familie som nogensinde har hørt om oldemors søskende!!

Camilla har jeg kunnet følge til hendes død i 1941 i Skarrild, men resten af familien er helt forsvundet efter 1927.

Det er mit håb at der er nogen som er "stødt på dem" i deres forskning, eller måske kan komme med nogle råd til hvordan jeg kan komme videre..

Med venlig hilsen
Claus Funch Hansen
Viborg
 
Forfatter RE: Overportør Peder Nielsen, Skjern
Gert
Medlemmer

Antal indlæg: 34
Bopæl:
Tilmeldt: 14.03.07
Lagt på d. 30/12/2010 12:48
Hej Claus !
Bedre sent end aldrig:

Jeg er nu stødt på din oldemors søster Emmy Kirstine Nielsen, hun er født i Skive Købstad - Aahuset den 23/3-1911 - se Skive sogns kirkebog 1903-12 opslag 217.

Hun blev gift i Ilskov Kirke den 17/4-1933 med Marinus Nielsen - se Hammerum Herred Ilskov sogn 1924-36 opslag 144.

De boede i Skarrild By i 30verne: Der er født 2 børn: Bent den 8/4-1934 og Ove den 23/2-1937, begge med navnene: Højlund Schultz Nielsen. Faderen var barber i Skarrild By.

Svogeren - din oldemors mand Jakob Andersen var forlover ved Emmy og Marinus' bryllup i Ilskov. Det var måske Jakob Andersen og din oldemor, der lokkede dem til Skarrild ? de boede jo der dengang.

Med venlig hilsen
Gert Vestergaard Jensen
Herning
 
Copyright © 2004 by a.f.
webmaster@dis-danmark.dk