hammerum-herred.dk
Navigation
Gæster
Forside
Kirkebøger
Batch-Numre
Andre nævnelser
Skifter
Tingbøger
Fast ejendom
Lægdsruller
Familiestof
FS / AO / Wiberg
Kommunalstof
Andre kopier
Slægtstavler
Borris Seminarium
Andre afskrifter
Skat
Artikler
Fotoalbum
Gravsten
Links
Bøger
Søg
Søg i debatforum
Slægtsbøger
Forumindlæg
Se indlæg
hammerum-herred.dk | Forum | Efterlysninger
Forfatter Petra Kirstine Nielsens søster Ruth..
Claus Hansen
Medlemmer

Antal indlæg: 17
Bopæl:
Tilmeldt: 15.12.08
Lagt på d. 15/12/2008 15:51
Nu er det lykkedes mig at finde min farmor Petra og hendes lillebror Kaj. Men der mangler en søster. Ruth Nielsen, født mellem 1921 og 1931.Petra Kirstine Nielsen er født i Vraa, Skjern sogn i 1921, og Kaj Evald Andersen er født i "sejlbjerg"?? Skarrild sogn i 1931. De har IKKE samme far, og det kom som lidt af en overraskelse..*S* Deres mor er Camilla Esperdine Nielsen født i Viborg 1901. Camillas mellemste barn (Ruth) kan jeg ikke finde.. er der nogen som kan hjælpe??
Med venlig hilsen
Claus
 
Forfatter RE: Petra Kirstine Nielsens søster Ruth..
Bødker-Jensen
Medlemmer

Antal indlæg: 802
Bopæl:
Tilmeldt: 03.06.06
Lagt på d. 15/12/2008 17:36
Ruth er født på Rigshospitalet den 21 maj 1927.
Skarrild Kirkebog 1939-1946 Opsl. 21
Med venlig hilsen
Inger
 
Forfatter RE: Petra Kirstine Nielsens søster Ruth..
feldborg
Super Administrator



Antal indlæg: 3531
Bopæl:
Tilmeldt: 26.06.05
Lagt på d. 15/12/2008 20:55
Claus Hansen skrev:
Kaj Evald Andersen er født i "sejlbjerg"?? Skarrild sogn i 1931.

Jeg har ikke slået det op, men utvilvsomt "Gejlbjerg".


mvh, a.f.
hammerum-herred.dk  
Forfatter RE: Petra Kirstine Nielsens søster Ruth..
Bødker-Jensen
Medlemmer

Antal indlæg: 802
Bopæl:
Tilmeldt: 03.06.06
Lagt på d. 15/12/2008 22:34
Hvis du undrer dig over hvad der står i Lov af 27. maj 1908 §11, Har jeg en afskrift:

Lov af 27. Maj 1908 §11.
Har en kvinde, der er Moder udenfor Ægteskab, indgået Ægteskab med en anden, end hendes Barns Fader, kan Stedfaderen med Moderens samtykke, for så vidt hun har Forældremagten over Barnet, tillægge dette sit Familienavn ved Anmeldelse til vedkommende Ministerialbog under Forevisning af Barnets Fødsels(Dåbs-)attest, sin egen Fødsels(Dåbs)-attest eller Bevis for opnået Navneforandring og sin og Moderens Vielsesattest. Barnets øvrige Retsstilling berøres ikke af denne Navneforandring.
I tilfælde, hvor det er oplyst, hvem der er Barnets Fader, og det tillige har fået Faderens navn, eller denne er villig til at give Barnet dette, kan Stedfaderen dog ikke uden Faderens Samtykke give Barnet sit Navn.
Ej heller kan sådant Barn bortadopteres eller Forældremagten af Moderen overdrages andre uden Faderens Samtykke.

Kilde: Skrevet efter en kopi af Lovtidende eller Rigsdagstidende på Roskilde Biblioteks arkiv.

Med venlig hilsen
Inger
 
Forfatter RE: Petra Kirstine Nielsens søster Ruth..
Claus Hansen
Medlemmer

Antal indlæg: 17
Bopæl:
Tilmeldt: 15.12.08
Lagt på d. 15/12/2008 22:42
Tak skal i have.. så gik jeg da vist lige sat et par ting på plads..*S* og bekræftet min formodning..
 
Copyright © 2004 by a.f.
webmaster@dis-danmark.dk