hammerum-herred.dk
Navigation
Gæster
Forside
Kirkebøger
Batch-Numre
Andre nævnelser
Skifter
Tingbøger
Fast ejendom
Lægdsruller
Familiestof
FS / AO / Wiberg
Kommunalstof
Andre kopier
Slægtstavler
Borris Seminarium
Andre afskrifter
Skat
Artikler
Fotoalbum
Gravsten
Links
Bøger
Søg
Søg i debatforum
Slægtsbøger
Forumindlæg
Se indlæg
hammerum-herred.dk | Forum | Efterlysninger
Forfatter Anne Brunberg fra Borberg søges
Mary Foldager
Medlemmer

Antal indlæg: 15
Bopæl:
Tilmeldt: 05.05.06
Lagt på d. 18/11/2008 17:17
Gjellerup kb 21 sønd. e. Trin. 1800, døbt Anne Brunberg fra Borgberg hendes datter kaldet Marianne, udlagt barnefader Peder Pouelsen ved Herning kirke.

I folketæling 1801 for Gjellerup, er Anne 28 år, men datteren Marianne er ikke listet.
Marianne konfirmeres 1817 i Gjellerup.

Anne findes ikke døbt i Borgbjerg (Borgberg).
I stedet har mormonregistret Anne Brunbjerg som født i Bording 2.feb. 1773, datter af Mads Knudsen Brunbjerg men det er forkerte data, hvor imod Mads Brunbjerg får en datter døbt Anna Kirstina den 2 feb. 1777, som dog ikke er med på folketælling 1787, og ikke heller i skiftet efter forældrene Mads Brunbjerg og Karen Clemensdatter, Hestlund, der dør med 3 ugers mellemrum i 1795. Anna Kirstina er ikke fundet død i Bording kb. så i skiftet burde hun vel være.

Men! Spørgsmålet er, om Anne fra Borberg og mormonernes Anna Kirstina er samme person.
Kan nogen hjælpe, vil jeg meget gerne have styr på tipoldemor Anne fra Borgberg, som forsvinder for mig efter Ft.1801

Ps. En Anna Kirstina Brunbjerg bliver i 1806 viet i Kgs. Lyngby kirke til en papirmagersvend Claus Didrik Voss. Dette ægtepar kan jeg heller ikke finde senere. Kan Vivian Voss evt. hjælpe her??
Venlig hilsen
Knud Foldager


Mary Foldager

Redigeret af Mary Foldager d. 18/11/2008 17:24
Ulricksvej 13, 9530 Støvring  
Forfatter RE: Anne Brunberg fra Borberg søges
luk nu forum op
Medlemmer

Antal indlæg: 256
Bopæl:
Tilmeldt: 04.10.05
Lagt på d. 20/11/2008 12:27
Hej Mary
Der er født en Anne i Brunbjerhus i Borbjerg sogn i 1769 ao ops 35
Søskende konfirmeret i Borbjerg: 1794 Karen Christensdatter Brunjerg og i 1798 Tyge Christensen Brunbjerg, 16 år gammel

Tyges dåb: ao opsl. 56 1782 Christen Christensen (skal være Simonsen) i Hoager og Maren Poulsdatter deres søn Tyge Tyges kone af Barslund i Haderup sogn bar, fadd. Jens Simonsen osv.

Ao opsl 117 1764 viet Christen Christensen (skal være Simonsen) og Maren Poulsdatter, begge af Hoager.
Ao opsl. 112 1798 dør Christen Simonsen i Brunbjerg 72 år gammel
samme side, i 1800 kan læses at Niels Christensen Brunbjerg, soldat fra Haderup sogn dør 26 år gammel.
i folketællingen 1787 for Hoager i Borbjerg sogn er Christen Simonsen 62 år og enkemand, her er endv. Tyge 5 år gammel.

I Brejls Hamm. herred afkald Brunbjerghus fol. 71b, tror jeg du kan finde noget interessant.

Måske kan der findes skifter efter personerne i Handbjerg eller Gristrup.

Håber at du kan bruge oplysningerne

mvh jørn jensen

 
Forfatter RE: Anne Brunberg
Mary Foldager
Medlemmer

Antal indlæg: 15
Bopæl:
Tilmeldt: 05.05.06
Lagt på d. 20/11/2008 13:38
Mange tak Jørn Jensen. Det ser lovende ud, - for Mormonerne må have mig undskyldt, at jeg ikke tror på dem, med hensyn til deres forbindelse til Mads Brunbjerg i Bording, så nu kan jeg måske komme videre.
mvh Knud Foldager


Mary Foldager
Ulricksvej 13, 9530 Støvring  
Copyright © 2004 by a.f.
webmaster@dis-danmark.dk