hammerum-herred.dk
Navigation
Gæster
Forside
Kirkebøger
Batch-Numre
Andre nævnelser
Skifter
Tingbøger
Fast ejendom
Lægdsruller
Familiestof
FS / AO / Wiberg
Kommunalstof
Andre kopier
Slægtstavler
Borris Seminarium
Andre afskrifter
Skat
Artikler
Fotoalbum
Gravsten
Links
Bøger
Søg
Søg i debatforum
Slægtsbøger
Forumindlæg
Se indlæg
hammerum-herred.dk | Forum | Efterlysninger
Forfatter Jens Andersen Eybæk 1733-1800, Vorgod
Søndergaard
Medlemmer

Antal indlæg: 123
Bopæl:
Tilmeldt: 18.04.08
Lagt på d. 07/09/2008 14:06
J. Abildtrup (side 85) nævner Jens Andersen EYBÆK som bosiddende på Søndergaard i Vorgod Sogn. Jeg er meget i tvivl om, hvorfra navnet EYBÆK stammer. I Vorgod-Nr. Vium kirkebog for 17. januar 1800, hvor Jens Andersen dør, står der ikke noget om EYBÆK.

Af kirkebogen fremgår det at han på dødsdagen er 66 år, 4 mdr. og 17 dage gammel. Det giver en fødselsdato omkring 1. sept. 1733. Men J. Abildtrup skriver at han er 60 år, da han dør, hvilket altså ikke er korrekt.

Kan nogen bidrage med oplysninger om navnet EYBÆK - så vil jeg være meget taknemmelig.


Venlig hilsen

John Søndergaard Nielsen
Slægtsdatabase: tng.jonima.dk
Slægtsside: jonima.dk
www.jonima.dk  
Forfatter RE: Jens Andersen Eybæk 1733-1800, Vorgod
feldborg
Super Administrator



Antal indlæg: 3531
Bopæl:
Tilmeldt: 26.06.05
Lagt på d. 07/09/2008 22:10
Abildtrup har vel fundet tilnavnet i de skøder og obligationer der omtales på samme side. Umiddelbart lyder det ikke som noget kendt navn, men Abildtrup kan jo også have læst forkert.


mvh, a.f.
hammerum-herred.dk  
Forfatter RE: Jens Andersen Eybæk 1733-1800, Vorgod
vilandt
Medlemmer

Antal indlæg: 74
Bopæl:
Tilmeldt: 29.09.07
Lagt på d. 22/09/2008 23:49
I Nøvling nævnes en Anders Egbæk 1725-1743. Han kan muligvis være far til Jens Andersen. I Nøvling fødes 1732 en Jens - der står ganske vist i afskriften af kirkebogen at Marcus Egbæk er far og Anders Egbæk og hustru er faddere. Jeg tror det er læst forkert, så Anders Egbæk er far og Laurids Egbæk og hustru er faddere.

mvh, c.v.
 
Forfatter RE: Jens Andersen Eybæk 1733-1800, Vorgod
feldborg
Super Administrator



Antal indlæg: 3531
Bopæl:
Tilmeldt: 26.06.05
Lagt på d. 23/09/2008 01:38
vilandt skrev:
at Marcus Egbæk er far og Anders Egbæk og hustru er faddere. Jeg tror det er læst forkert, så Anders Egbæk er far og Laurids Egbæk og hustru er faddere.


Nej, der er ingen tvivl om at der er læst rigtig nok. Det er Marcus Egbeck der er far til den Jens der bliver døbt 14 februar 1732 (og iøvrigt dør i april samme år).
http://hammerum-herred.dk/mkort/vis_bog.php?nr=9&dir=513b-02
http://hammerum-herred.dk/mkort/vis_bog.php?nr=35&dir=513b-01

Men kirkebogen er jo langt fra komplet for den periode, så der kan jo være født en Jens Andersen Egbæk også omkring den tid. Anders Egbæk mister sin hustru i 1726, men han må jo nok ret hurtigt være blevet gift igen. Ihvertfald står hans kone jo fadder til den her nævnte Jens.

Jens Andersen gifter sig vel ind i gården i Vorgod (og får så nok steddateren Kirsten med i købet), han bliver gift anden gang i Snejbjerg 28 jun 1771 med Maren Jensdatter fra Helstrup. Forloverne er Peder Thygesen Hovgaard og Anders Trøstrup, altså lokale Vorgod-folk. Der må vel også findes et skifte efter den første kone.?

Iflg. Abildtrup har han haft en søster (formentlig bosat i Ikast) og en bror Christen Bæk i København. Men hvilken *Bæk der er tale om tør jeg ikke sige ud fra det foreliggende.


mvh, a.f.
hammerum-herred.dk  
Forfatter RE: Jens Andersen Eybæk 1733-1800, Vorgod
vilandt
Medlemmer

Antal indlæg: 74
Bopæl:
Tilmeldt: 29.09.07
Lagt på d. 23/09/2008 11:26
Anders Egbæk og hustru dør begge i 1743.
Den Anders Trøstrup som er forlover for Jens Andersen i 1771 er ikke fra Trøstrup i Vorgod sogn, men fra Trøstup i Timring sogn. Hans datter bærer et af Jens Andersens børn til dåben - han er muligvis en bror til Maren Jensdatter. Anders Jensen Trøstrup flytter senere til Tvevad, formentlig da broderen Jørgen Tvevad gifter sig med enken i Lundmølle og flytter dertil.
Jens Andersens søster er vel den Birthe Andersdatter som dør i Tulstrup, Ikast i 1764. Brejls skifteudag - Herningsholm gods
Skifteprotokol 1741-1788
G 428-3
88 Birthe Andersdatter i Tulstrup. [Dato mgl.] 1764, fol.208B.
E: Jens Sørensen. B: Anne Marie [u.å.].

mvh, c.v.
 
Forfatter RE: Jens Andersen Eybæk 1733-1800, Vorgod
feldborg
Super Administrator



Antal indlæg: 3531
Bopæl:
Tilmeldt: 26.06.05
Lagt på d. 23/09/2008 14:55
Nåe, det er dén Anders Trøstrup.

Det havde jeg ikke lige tænkt på. Det var en interessant oplysning som jeg vender tilbage til senere.


mvh, a.f.
hammerum-herred.dk  
Forfatter RE: Jens Andersen Eybæk 1733-1800, Vorgod
feldborg
Super Administrator



Antal indlæg: 3531
Bopæl:
Tilmeldt: 26.06.05
Lagt på d. 25/09/2008 13:56
vilandt skrev:
Den Anders Trøstrup som er forlover for Jens Andersen i 1771 er ikke fra Trøstrup i Vorgod sogn, men fra Trøstup i Timring sogn.

Jeg er i høj grad interesseret i oplysninger om Anders Trøstrup og hans evt. søskende. Jeg går ud fra, at du er opmærksom på, at jeg har startet en ny tråd om emnet.


mvh, a.f.
hammerum-herred.dk  
Forfatter RE: Jens Andersen Eybæk 1733-1800, Vorgod
vilandt
Medlemmer

Antal indlæg: 74
Bopæl:
Tilmeldt: 29.09.07
Lagt på d. 25/09/2008 17:33
Jeg har set det - arbejder på et indlæg

Mvh, c.v.
 
Forfatter RE: Jens Andersen Eybæk 1733-1800, Vorgod
Søndergaard
Medlemmer

Antal indlæg: 123
Bopæl:
Tilmeldt: 18.04.08
Lagt på d. 29/09/2008 00:16
Først tak for jeres indlæg. Jeg har ligeledes med interesse læst tråden om Anders Trøstrup / Tvevad.

Jeg ved ikke om navnet ”Eybæk” forvirrer i bestræbelserne på at fastslå, hvem Jens Andersen (JA) var. Iflg. Abildtrup døde JA i begyndelsen af 1800 i en alder af 60 år. I Kirkebogen for Vorgod-Nr. Vium Sogn fremgår det, at han dør den 17. januar 1800 i en alder af 66 år, 4 måneder og 17 dage. Dvs. han er født den 1. september 1733, såfremt kirkebogens oplysning er korrekt. Der er imidlertid ingen steder i kirkebøgerne oplysninger om, hvor JA er født. En af teorierne kunne være som Vilandt skriver, i Nøvling, hvor navnet Egbæk virker tæt på Eybæk. Men datoerne synes ikke umiddelbart at passe med denne teori. I Gjellerup Sogn (jf. afskrift her på sitet) døbes der den 15. søndag e. trin i 1770 (13. sept. 1770) er dreng med navnet Jens. Faderen er Anders Jensøn i Fastrup. Med en dåbsdag den 13. sept. ville en fødselsdato den 1. september ikke være usandsynlig.

Det er naturligvis ikke "1770" at Jens Andersen døbes, men derimod 1733. Beklager skrivefejlen, som dog ikke ændrer noget i kronologien eller argumentationen i øvrigt.

Men er det den samme Jens Andersen, som i 1774 købte sin gårdspart af Søndergaard i Vorgod By af Mads Lillelund, Sindinggaard (jf. Abildtrup ”Vorgod Sogn” side 85)?

En anden problemstilling omkring JA er, hvordan han får tilknytning til Søndergaard i Vorgod. Iflg. Abildtrup er den senest kendte fæster før JA, Peder Lassen, som var søn af Las Andersen og Maren Wistisdatter. Peder Lassen dør som 49-årig den 5. juni 1747. Peder Lassen får flere børn, heriblandt en Kirsten Pedersdatter, som er født den 4. marts 1729. Jeg har en teori om, at JA bliver gift med denne Kirsten den 16. januar 1766 i Vorgod Kirke. Der står imidlertid kun JA’s navn og ikke hvad pigen hedder!? Grunden til min teori er, at JA i sit andet ægteskab med Maren Jensdatter den 11. sept. 1775 får et pigebarn som deres første barn, og kalder hende Kirsten. (Det er ved denne dåb, at Anders Trøstrups datter fra Timring Sogn bærer, som Vilandt nævner ovenfor). Det er vel egentlig nærliggende at antage, at hun er opkaldt efter JA’s første kone. Men det er desværre ikke lykkedes mig (endnu) at føre bevis for hvornår Kirsten Pedersdatter er død. Men hun må angiveligt være død i perioden mellem det eventuelle giftermål i 1766 med JA og kort før JA igen gifter sig med Maren Jensdatter af Helstrup den 28. juni 1771 i Snejbjerg Kirke.

På grund af geografien har jeg ikke haft mulighed for at komme på LAV og kontrollere mine antagelser. Men jeg håber at andre kan bidrage til en opklaring.


Venlig hilsen

John Søndergaard Nielsen
Slægtsdatabase: tng.jonima.dk
Slægtsside: jonima.dk

Redigeret af Søndergaard d. 04/12/2011 19:29
www.jonima.dk  
Forfatter RE: Jens Andersen Eybæk 1733-1800, Vorgod
feldborg
Super Administrator



Antal indlæg: 3531
Bopæl:
Tilmeldt: 26.06.05
Lagt på d. 01/10/2008 00:39
Hvorvidt Jens Andersen kommer fra Egebæk tør jeg som nævnt hverken be- eller afkræfte på det foreliggende grundlag. Efter Vilandts gode udredning må vi jo gå ud fra, at Anders Jensen Trøstrup optræder som forlover for sin søster og, at det altså er Peder Thygesen i Hovgaard der er forlover for vor ven Jens Andersen.

Men han (Jens Andersen) bor jo allerede i Vorgod, så det er der jo ikke noget mærkeligt i. Men den præcise angivelse af alderen ved hans død indikerer, at han er født i Vorgod eller Nr. Vium sogne. Jeg tror under alle omstændigheder, at ordet "Eybæk" på een eller anden led er fejllæst eller måske oprindeligt er fejlskrevet.

Mht. Kirsten Pedersdatter, så tror jeg ikke hun er involveret i det her. Det er muligvis hende der bliver gift som Kirsten Søndergaard i 1772. Men hvis det er første gang, så er hun godt nok lidt oppe i alderen. Hun kan jo også godt være blevet gift i den periode (1750-64) hvor kirkebogen ikke er ført.

Det var jo nærliggende, at det tværtimod var sønnen Christen Pedersen der var død og havde efterladt sig både en enke og en datter som Jens Andersen kunne overtage. Så ville der også være orden i opkaldene. Men det synes heller ikke at være tilfældet, han lever tilsyneladende uforstyrret videre flere år efter den tid.

Men mon ikke steddatteren Kirsten alligvel er en del af nøglen til at opklare tingene. Moderen kan jo godt være den Kirsten Christensdatter der dør 1770, 37 år gammel. Men da datteren også hedder Christensdatter må hun have været gift første gang med en Christen. Og det er ikke Peder Lassens søn Christen, for han lever jo stadigvæk på den tid.

Og steddatteren kan næppe heller være den Kirsten Christensdatter der bliver døbt i Vorgod 23 Nov 1766 og som bliver konfirmeret i 1784, det ville ellers passe både med navn og alder.

Men det (steddatteren altså) kan muligvis være hende der bliver konfirmeret i 1780.


mvh, a.f.
hammerum-herred.dk  
Forfatter RE: Jens Andersen Eybæk 1733-1800, Vorgod
Søndergaard
Medlemmer

Antal indlæg: 123
Bopæl:
Tilmeldt: 18.04.08
Lagt på d. 01/10/2008 17:34
Jeg prøver at følge Feldborgs spor (Tak for det iøvrigt!).

Først vil jeg finde ud af mere om Kirsten Christensdatter, som dør 1770, 37 år gammel. Det er jo sandsynligt at det er Jens Andersens første kone. Men jeg er stødt ind i et tydningsspørgsmål, som jeg håber på hjælp til for at fastslå, om det er "min" Kirsten jeg har fat i. Jeg kan simpelthen ikke med sikkerhed fastslå faderens navn, da jeg ikke kan tyde begyndelsesbogstavet i fornavnet.

Vorgod-Nr. Vium Sogn 1709-1817 - AO opslag 93
- næstsidste beskrivelse.

Jeg læser følgende:

"D. 3die Junii födde Christen Hansen (?) i Westerager hans Hustrue en Datter som Dom. 1. p. Trin [7. juni] war i Kirke blev döbt og kaldet Kirsten. Christen xxx's Hustrue i Faster (?) bar hende nafnlig Anne Olufsdatter. Fadderene war Jens Christensen i xxx, Niels Tröstrup, Kirsten Olufsdatter af Birkmose. Birgit Jensdatter i Westerager og Matts (Mads) Tröstrup."


Venlig hilsen

John Søndergaard Nielsen
Slægtsdatabase: tng.jonima.dk
Slægtsside: jonima.dk
www.jonima.dk  
Forfatter RE: Jens Andersen Eybæk 1733-1800, Vorgod
Erik Brejl
Medlemmer

Antal indlæg: 230
Bopæl:
Tilmeldt: 28.07.05
Lagt på d. 01/10/2008 20:46
Jeg læser:
Die 3tio Juni födde Christen Hansen i Vesterager hans Hustru en Datter som Dom. 1. p. Trin [7. juni] var i Kirke blev döbt og kaldet Kirsten. Christen Kiærs Hustrue i Faster bar hende nafnlig Anne Olufsdatter. Fadderne var Jens Christensen i Klokmose, Niels Tröstrup, Kirsten Olufsdatter af Klokmose. Birgete Jensdatter i Vesterager og Mette Tröstrup.

datoen ligner godt nok julii, men må jo være juni, når barnet bliver døbt 7. juni 1733
www.brejl.dk  
Forfatter RE: Jens Andersen Eybæk 1733-1800, Vorgod
feldborg
Super Administrator



Antal indlæg: 3531
Bopæl:
Tilmeldt: 26.06.05
Lagt på d. 01/10/2008 20:47
Ja, det er Christen Hansen i Vesterager (se Vorgod Sogn side 207). Abildtrup nævner kun een Kirsten, men han fik ialt 13 børn heriblandt 3x Kirsten: 1731, 1733 og 1741. Men de fleste af dem er jo nok døde som små.

http://hammerum-herred.dk/igi_soeg/igi_soeg.php?navn=chr%25+hans&navn_1=1&navn_2=1&sogn=Vorgod&aar=&m_k=%25&sort_2=0&event=c

Bæremoderen er Christen Kiærs Hustrue i Faster. Og så vil jeg mene, at Jens Christensen og (hans kone) Kirsten Olufsdatter kommer fra Klokmose (i Faster).

Christen Hansen er søn af Hans Christensen Trøstrup (og denne gang Trøstrup i Vorgod sogn!) og hans første kone Lene Andersdatter, der kommer fra Ahlergaard i Borris.

Christen Hansen er gift med Johanne Olufsdatter, datter af Oluf Villadsen / Oluf Meldgaard i Klokmose.

PS.
Jeg ser nu, at Erik kom lige præcist eet minut før mig med svaret. Men så er det da heldigt, at vi er nogenlunde enige. :-))

P.P.S.
Jeg tog nok munden lidt for fuld med de 13 børn. De tre poster fra oktober 1729 kan vi vist godt lade ude af betragtning, og så er der endnu en dobbeltgænger længere nede, så det bliver 'kun' 9.


mvh, a.f.

Redigeret af feldborg d. 02/10/2008 02:03
hammerum-herred.dk  
Forfatter RE: Jens Andersen Eybæk 1733-1800, Vorgod
Søndergaard
Medlemmer

Antal indlæg: 123
Bopæl:
Tilmeldt: 18.04.08
Lagt på d. 03/10/2008 13:29
Tak for jeres bidrag.

I min videre søgning efter Jens Andersens ophav har jeg forsøgt at gå via Birthe Andersdatter, som antages at være søster til Jens Andersen. Hun dør ca. 1764 i Tulstrup, jf. Vilandt ovenfor, se mit pkt. 1.

Abildtrup (side 85) knytter Jens Andersen sammen med en søsterdatter i Tulstrup - Anne Marie Jensdatter, jf. mit pkt. 2.

1.
Jeg har brug for hjælp til at tyde hvad der står mht. til sted, ved hendes vielse med Jens Sørensen den 12. oktober 1756 i Ikast Sogn.

Jeg har tydet flg.:

"D. 1. Sep. trolovet Jens Sørensen og Birthe Andersdatter af _____ og copulerede d. 12de Oct."

http://hammerum-herred.dk/mkort/vis_bog.php?nr=91&dir=516-02&size=75

2.
Jens Sørensen og Birthe Andersdatter får en datter, Anne Marie Jensdatter, som må være født før 1764, hvor moderen Birthe Andersdatter antages at være død. Denne har jeg imidlertid ikke fundet i Ikast sogn omkring 1764. Men kirkebogen er på visse steder svært læselig.

Mht. til Anne Marie, har jeg kun fundet en enkelt Anne Marie født i Ikast sogn i perioden fra vielse i 1756 og frem til 1765. Men om der er en sammenhæng, er jeg i tvivl om, idet faderens efternavn ved dåben i 1760 ikke er Sørensen, men Funesbek/Fonesbek:

"Dom 2 Faste döbt Jens Funesbeks Barn Anna Maria baaren af Maren Funesbek. Fadd: Anders Funesbeks Hustru og Pige og Jørgen Lunds Datter."

http://hammerum-herred.dk/mkort/vis_bog.php?nr=77&dir=516-01&size=100


Venlig hilsen

John Søndergaard Nielsen
Slægtsdatabase: tng.jonima.dk
Slægtsside: jonima.dk
www.jonima.dk  
Forfatter RE: Jens Andersen Eybæk 1733-1800, Vorgod
feldborg
Super Administrator



Antal indlæg: 3531
Bopæl:
Tilmeldt: 26.06.05
Lagt på d. 04/10/2008 13:08
Jeg tror ikke at Jens Fonnesbæk er den samme som Jens Sørensen. Jens Sørensen kunne nok godt være ham herunder.

Det ser ud som ikke alle børnene er født i Ikast. Måske Bording, der er 2 Jens Sørensen'er der får børn i perioden. Men hvis nogen af børnene ellers bliver gamle nok, må man vel kunne finde dem i 1845.

Fkt-1787; Ikast - Tulstrup; 4;
122; Jens Sørensen; -; 57; gift,2; mand / Bonde og gaardbeboer
123; Maren Nielsdatter; -; 46; gift,1; hans kone
124; Niels Jensen; -; 22; -; deres søn
125; Berthe Marie Jensdatter; -; 13; -; deres datter
126; Anne Jensdatter; -; 11; -; deres datter
127; Zidsel Kierstine Jensdtr; -; 6; -; deres datter
128; Maren Jensdatter; -; 3; -; deres datter
129; Niels Pedersen; -; 76; enkemand,1; konens fader
130; Anne Pedersdatter; -; 40; -; indsidder / fattig

Iflg. Bogen Ikast Sogn skulle Jens Sørensen være en bror til ham her. Mere har jeg desværre ikke haft tid til lige nu.

Fkt-1787; Ikast - Tulstrup; 1;
110; Rasmus Sørensen; -; 51; gift,1; mand / Bonde og gaardbeboer
111; Anna Kirstine Andersdtr.; -; 32; gift,1; hans kone
112; Mette Kierstine Rasmusd.; -; 13; -; deres datter
113; Else Rasmusdatter; -; 7; -; deres datter
114; Søren Rasmussen; -; 3; -; deres søn
115; Else Jacobsdatter; -; 64; enke,1; konens moder


mvh, a.f.
hammerum-herred.dk  
Forfatter RE: Jens Andersen Eybæk 1733-1800, Vorgod
vilandt
Medlemmer

Antal indlæg: 74
Bopæl:
Tilmeldt: 29.09.07
Lagt på d. 01/12/2011 01:52

Det er ved at være længe siden denne tråd døde, men jeg vender med jævne mellemrum tilbage til den og hver gang bliver jeg mere overbevist om at Søndergaard har ret.
Søndergaard skrev:
"D. 1. Sep. trolovet Jens Sørensen og Birthe Andersdatter af _____ og copulerede d. 12de Oct."
Efter at have studeret degnens måde at skrive Funesbæk i andre samenhænge er jeg sikker på at det manglende ord er FUNESBÆK/ Fonnesbæk.
Søndergaard skrev:
"Dom 2 Faste döbt Jens Funesbeks Barn Anna Maria baaren af Maren Funesbek. Fadd: Anders Funesbeks Hustru og Pige og Jørgen Lunds Datter."
Hvis de har boet de først år i Fonnesbæk hos Birtes morbror er det jo helt naturligt at Jens Sørensen kaldes Fonnesbæk
For at citere Søndergaard en gang til:
I Gjellerup Sogn (jf. afskrift her på sitet) døbes der den 15. søndag e. trin i 1770 (13. sept. 1770) er dreng med navnet Jens. Faderen er Anders Jensøn i Fastrup. Med en dåbsdag den 13. sept. ville en fødselsdato den 1. september ikke være usandsynlig.
Ovennævnte Anders Jensen er gift med Anne Christensdatter Fonnesbæk og får udover sønnen Jens også en datter Birthe og en søn Christen. Anders Jensen dør i 1737. Herefter forsvinder enken, jeg har ikke hverken fundet hende gift igen eller død. Jeg tror hun er flyttet hjem til Fonnesbæk - Christen Bæk er så Christen Fonnesbæk og Jens Andersen Eybæk er Jens Andersen Fonnesbæk.
Jens Abildtrup kan have fejllæst eller der har manglet noget i de dokumenter han henviser til.
mvh c.v.
 
Forfatter RE: Jens Andersen Eybæk 1733-1800, Vorgod
Søndergaard
Medlemmer

Antal indlæg: 123
Bopæl:
Tilmeldt: 18.04.08
Lagt på d. 04/12/2011 19:58
vilandt skrev:

For at citere Søndergaard en gang til:
I Gjellerup Sogn (jf. afskrift her på sitet) døbes der den 15. søndag e. trin i 1770 (13. sept. 1770) er dreng med navnet Jens. Faderen er Anders Jensøn i Fastrup. Med en dåbsdag den 13. sept. ville en fødselsdato den 1. september ikke være usandsynlig.

mvh c.v.


Som jeg angiver længere oppe i tråden, er "1770" en skrivefejl, idet det korrekte årstal naturligvis er 1733. Som nævnt ændrer det imidlertid ikke ved kronologien eller min argumentation for Jens Andersens oprindelse.

Jens Andersens mor er - som Vilandt også angiver - Anne Christensdatter i Fonnesbæk. Det er formentlig hendes bror, der står fadder ved dåben af Jens i 1733:

AO - opslag 71 og 72 - Folio 71a
Femtende søndag efter Trinitatis confirmeret Daaben Offere (?) Anders Jensöns Barn i Fastrup og kaldet Jens.
Fadd: Mads Christensön ved Herning Kirke, Niels Jensön i Fastrup, Jens Christensön i Funnidsbick, Mads Nielsøns hustru i Fastrup,
hans kones søster i Fastrup, Mads Christensøns hustru ved Herning kirke bar b .


Om den nævnte Mads Christensön også kan være en bror skal jeg ligeledes have efterprøvet.


Venlig hilsen

John Søndergaard Nielsen
Slægtsdatabase: tng.jonima.dk
Slægtsside: jonima.dk
www.jonima.dk  
Copyright © 2004 by a.f.
webmaster@dis-danmark.dk