hammerum-herred.dk
Navigation
Gæster
Forside
Kirkebøger
Batch-Numre
Andre nævnelser
Skifter
Tingbøger
Fast ejendom
Lægdsruller
Familiestof
FS / AO / Wiberg
Kommunalstof
Andre kopier
Slægtstavler
Borris Seminarium
Andre afskrifter
Skat
Artikler
Fotoalbum
Gravsten
Links
Bøger
Søg
Søg i debatforum
Slægtsbøger
Forumindlæg
Se indlæg
hammerum-herred.dk | Forum | Efterlysninger
Forfatter Johanne Thygesdatter og hendes datter Anne Thomasdatter
flemming nielsen
Medlemmer

Antal indlæg: 21
Bopæl:
Tilmeldt: 22.11.06
Lagt på d. 19/08/2008 10:43
Johanne Thygesdatter blev født 23 jun 1724 på Egerisgaard, Nørre Vium sogn og var gift med Thomas Christensen (Thomas Sønderup) på Sønderupgaard og efter hans død i 1769 med Jens Jensen. Folketælling 1801, Nørre Vium sogn oplyser, at hun som den 60-årige Jens Jensens 75-årige hustru bor hos datteren Ide Thomasdatter og dennes mand Jens Iversen.
Men skønt jeg mener at have ledt ihærdigt, kan jeg ikke finde ud af, hvornår hun døde.
Jeg har samme problem med hendes og Thomas Sønderups datter Anne Thomasdatter. Hun er født 1755 på Sønderupgaard, Nørre Vium sogn og gift 29 jun 1784 i Nørre Vium sogn med Simon Pedersen Haunstrup, og efter hans død 1796 i Foldager, Ørre sogn blev hun samme år i Foldager gift med Laurs Vaad Henrichsen. De levede begge i Foldager i 1801, men hvornår døde Anne Thomasdatter?
mvh
Flemming Nielsen
www.mardi.dk  
Forfatter RE: Johanne Thygesdatter og hendes datter Anne Thomasdatter
feldborg
Super Administrator



Antal indlæg: 3531
Bopæl:
Tilmeldt: 26.06.05
Lagt på d. 21/08/2008 00:16
Jeg har vist aldrig set en dødsdato på Johanne Thygesdatter. Mærkeligt nok egentlig, for der er jo da mange der i tidens løb har arbejdet med den familie.

Mht. Anne Thomasdatter, så mener jeg at have set et sted, at hun skulle være død hos een af børnene i Sinding. Men det er ikke noget jeg selv har checket op på.


mvh, a.f.
hammerum-herred.dk  
Forfatter RE: Johanne Thygesdatter og hendes datter Anne Thomasdatter
flemming nielsen
Medlemmer

Antal indlæg: 21
Bopæl:
Tilmeldt: 22.11.06
Lagt på d. 21/08/2008 14:16
Jeg har nu kigget på dødsfald 1801-53 i Sinding sogns kirkebog, men det ser ikke ud til, at Anne Thomasdatter er død i Sinding (og jo heller ikke i Ørre). mvh. Flemming Nielsen
www.mardi.dk  
Forfatter RE: Johanne Thygesdatter og hendes datter Anne Thomasdatter
flemming nielsen
Medlemmer

Antal indlæg: 21
Bopæl:
Tilmeldt: 22.11.06
Lagt på d. 18/10/2008 19:48
Nu har jeg snart været alle sogne igennem for at finde ud af, hvornår Johanne Thygesdatter og Anne Thomasdatter er død og begravet. Underligt, at der ikke kan findes noget spor. Måske sidder de den dag i dag gemt og glemt på et afsides plejehjem!!!
mvh.
Flemming
www.mardi.dk  
Copyright © 2004 by a.f.
webmaster@dis-danmark.dk