hammerum-herred.dk
Navigation
Gæster
Forside
Kirkebøger
Batch-Numre
Andre nævnelser
Skifter
Tingbøger
Fast ejendom
Lægdsruller
Familiestof
FS / AO / Wiberg
Kommunalstof
Andre kopier
Slægtstavler
Borris Seminarium
Andre afskrifter
Skat
Artikler
Fotoalbum
Gravsten
Links
Bøger
Søg
Søg i debatforum
Slægtsbøger
Forumindlæg
Se indlæg
hammerum-herred.dk | Forum | Efterlysninger
Forfatter Findes der 2 Uhre-slægter?
viggo Thomassen
Medlemmer

Antal indlæg: 12
Bopæl:
Tilmeldt: 29.02.08
Lagt på d. 17/08/2008 12:18
Arne Feldborg skrev i et svar til ard den 23/ 2008 kl. 2307 bl. a., at han har en del om Uhre-slægten.

Jeg har et spørgsmål: Findes der flere Uhre-slægter?

Min tip 4-oldefar Søren Christensen Uur (Uhr, Uhre og Uhre) blev gift 1. gang i Ikast Kirke i 1753 med pigen Else Nielsdatter. I 1757 blev han gift 2. gang i Gjellerup Kirke med pigen Kirsten Nielsdatter fra Birk Skovhus. Søren Christensen døde i Suderbæk i 1792 og begravet på Ikast Kirkegård den 11/6 1792. Hvis Søren Christensen er født i Ikast Sogn, må det være ham, der blev døbt uægte den 11/12 1712, født af Maren Sørensdatter der udlagde Christen Siig fra Tulstrup som barnefader.

Søren Christensen og Kirsten Nielsdatter fik døbt 8 børn i Ikast Kirke, men ingen faddere er nævnt med navnet Uhre. Derfor mit spørgsmål om flere Uhre-slægter på dette tidspunkt, og hvis der er flere, hvoraf kommer så Søren Christensens Uhre-navn. Eterkommere af Søren Christensen bruger fortsat i dag efternavnet
Uhre.

På forhånd tak for hjælp.
Mange hilsner,
Viggo.
 
Forfatter RE: Findes der 2 Uhre-slægter?
feldborg
Super Administrator



Antal indlæg: 3531
Bopæl:
Tilmeldt: 26.06.05
Lagt på d. 17/08/2008 14:19
viggo Thomassen skrev:
Jeg har et spørgsmål: Findes der flere Uhre-slægter?

Det gør der givetvis. Det jeg refererende til i den givne samenhæng var efterkommere efter denne mand der har navnet fra Uhre ved Brande og hvis 11 børn alle blev kaldt Uhre.
http://hammerum-herred.dk/gedcom/gedcom_vis_person.php?nr=449

.


mvh, a.f.

Redigeret af feldborg d. 17/08/2008 18:09
hammerum-herred.dk  
Forfatter RE: Findes der 2 Uhre-slægter?
viggo Thomassen
Medlemmer

Antal indlæg: 12
Bopæl:
Tilmeldt: 29.02.08
Lagt på d. 17/08/2008 16:24
Tak til Arne Feldborg for svar.

Er der evt. andre, der måske har lidt kendskab til Søren Christensen Uhre, død i Suderbæk og begravet i Ikast 11/6 1792 78 år gammel, så modtages oplysningerne med tak.

Hilsen, Viggo.
 
Copyright © 2004 by a.f.
webmaster@dis-danmark.dk