hammerum-herred.dk
Navigation
Gæster
Forside
Kirkebøger
Batch-Numre
Andre nævnelser
Skifter
Tingbøger
Fast ejendom
Lægdsruller
Familiestof
FS / AO / Wiberg
Kommunalstof
Andre kopier
Slægtstavler
Borris Seminarium
Andre afskrifter
Skat
Artikler
Fotoalbum
Gravsten
Links
Bøger
Søg
Søg i debatforum
Slægtsbøger
Forumindlæg
Se indlæg
hammerum-herred.dk | Forum | Efterlysninger
Forfatter Sømmet på Kisterne
ard
Medlemmer

Antal indlæg: 182
Bopæl:
Tilmeldt: 07.04.06
Lagt på d. 13/08/2008 11:02
Hej jeg mangler at få pænt begravet et par personer.

Godt af kirkebøgerne i dag er elektroniske, for ellers havde de nok været slidt helt ned .
Jeg har været mange sogne og kb ér igennem op til flere gange.

Nogen gange kan man ikke se skoven for bar træer – så derfor vil jeg gerne spørge om der er nogen her som er ”faldet” over følgende personer.

Man kan jo ikke være helt sikker på at det er de rigtige man har fat i før man har lagt dem til ” hvile”
.
1.
Jens Andersen f. ca 1747 ( fader Anders jensen) i Welhusted. : sidst set i ft 1801 Welhusted Assing
Anden gang gift med med
Kirsten Marie Pedersdatter f. 1780 ( fader Peder bertelsen) i Fjederholt 2 Oktober 1802 i Rind kirke. –

Begge 2 er pist væk.

2.
Hendes Fader Peder Bertelsen ( fejerskov) f. 18-6-1741 i Skærbæk sidst set i ft 1801 fjederholt. Rind.

3.
Hans 2. datter Marianne Pedersdatter f. 13-10-1770 i Rind ( gift med Mads truelsen 11-4-1798 Rind )
sidst set i ft. Velhusted Assing 1834.

4
Hans 3 datter Mette Pedersdatter f 1-3-1773 i Rind sidst set i ft 1801 ikast
( gift med Christen Christensen 15-4-1800 i Rind)

Hans 4 datter Anne Magrethe Pedersdatter f. 1.2.1777 i Rind Sidst set i ft 1801 i Assing Velhusted.

5.
Hans Søn Thomas Pedersen f. 26-4- 1767 Rind – ikke set siden.


6.
Poul andersen Velhusted Harreskov f. ca 1739 i Assing sidst set til altergang i 1797 i Assing kirke
( gift med Karen Jacobsdatter )
7.
Christen Andersen Assing f. ca 1746 i Assing ft 1787 er han I Assing –
i ft 1801 I Lind by Rind (gift med Johanne Pedersdatter ukendt sted.)
8
Poul Andersen datter Anne Poulsdatter f 28-4-1769 i Assing – sidst set i ft 1801 Assing
9.
Poul Andersen søn Anders Christian Poulsen f. 10-4-1789 sidst set i Assing ft 1801



Niels Jensen Elmholdt f. 15-8-1807 med Dorthe Catrine Jørgensen f 1-11-1810 gift i Rind d. 20-12-1858
deres børn :
10.
Sophie Nielsen f. 9-1-1839 Elmholt ugift sidst set i ft 1880 Arnborg.
11.
Stine Nielsen f. 16-1-1841 Elmholt ( gift med Christen knudsen ) sidst set i ft 1890 Snejbjerg by
12.
Mariane Nielsen f. 13-9-1844 Rind ( gift med Jørgen Knudsen ) sidst set i ft 1890 Paarup Assing
13.
Jørgen Nielsen f. 21-6-1854 Rind ( gift med Ane Kirstine Kristensen ) sidst set i 1900 Grimlund Hoven.


Jeg ved godt det er mange at efterlyse – men som skrevet har JEG har været stolpe op til ned.
Så hvis nogen har oplysninger eller et vink vil jeg være taknemelig
MVH
ARD.


MVH Dahl.
 
Forfatter RE: Sømmet på Kisterne
feldborg
Super Administrator



Antal indlæg: 3531
Bopæl:
Tilmeldt: 26.06.05
Lagt på d. 13/08/2008 17:40
ard skrev:
Stine Nielsen f. 16-1-1841 Elmholt ( gift med Christen knudsen ) sidst set i ft 1890 Snejbjerg by

En del af Stine Nielsen og Christen Knudsens efterkommere finder du på siden (Stine Nielsen og Christen Knudsen ses øverst til venstre):
http://hammerum-herred.dk/gedcom/gedcom_vis_person.php?nr=1005

Christen Knudsen finder du død her:
http://hammerum-herred.dk/kirkeboeger/vis_doede.php?event=d%F8de&ark=C-519-09&m_k=%&navn=chr&sogn=Snejbjerg&sort=f_navn
og
http://hammerum-herred.dk/mkort/vis_ny_bog.php?nr=216&dir=519-09

Stine Nielsen finder du død her:
http://hammerum-herred.dk/kirkeboeger/vis_doede.php?event=d%F8de&ark=C-519-10&m_k=%&navn=stine&sogn=Snejbjerg&sort=f_navn
og
http://hammerum-herred.dk/mkort/vis_ny_bog.php?nr=239&dir=519-10


mvh, a.f.
hammerum-herred.dk  
Forfatter RE: Sømmet på Kisterne
feldborg
Super Administrator



Antal indlæg: 3531
Bopæl:
Tilmeldt: 26.06.05
Lagt på d. 13/08/2008 21:00
ard skrev:
6.
Poul andersen Velhusted Harreskov f. ca 1739 i Assing sidst set til altergang i 1797 i Assing kirke
( gift med Karen Jacobsdatter )

Mon ikke han hedder Poul Andersen Veilgaard (i stedet for Vilhusted).?
Iøvrigt mangler vi vist også at få hans søster Anne, som han går til alters sammen med i 1797, begravet.


mvh, a.f.

Redigeret af feldborg d. 14/08/2008 00:03
hammerum-herred.dk  
Forfatter RE: Sømmet på Kisterne
Ruth Neumeister
Medlemmer

Antal indlæg: 794
Bopæl:
Tilmeldt: 06.07.05
Lagt på d. 13/08/2008 22:22
Er Mads Troelsens Mariane kommet til Vorgod sammen med søsteren Kirsten Marie, enke efter Jens Andersen fra Velhusted ? Alderen kunne passe på begge.

DDD
ringkoebing, Bølling, Vorgod, Barde bye og mark, En gaard, 42, FT-1834, C1122

Mads Madsen 50 Gift Gaardmand
Karen Christensdatter 42 Gift Hans kone
Just Madsen 14 Ugift Deres børn
Mads Christen Madsen 12 Ugift Deres børn
Niels Madsen 8 Ugift Deres børn
Hans Madsen 5 Ugift Deres børn
Mads Peder Madsen 3 Ugift Deres børn
Ane Madsdatter 10 Ugift Deres børn
Zidsel Larsdatter 32 Ugift Tjenestepige
Mariane Pedersdatter 64 Enke Inderste, lever af strømpebinden
Kirsten Marie Pedersdatter 53 Enke Inderste, ligesaa [lever af strømpebinden]

Hilsen Ruth
 
Forfatter RE: Sømmet på Kisterne
Birgit Larsen
Medlemmer

Antal indlæg: 35
Bopæl:
Tilmeldt: 20.02.06
Lagt på d. 15/08/2008 01:07
Mon oså du mangler datoen hvor Dorthe Catrine Jørgensen er død?

Hun døde den 30. dec. 1858 iflg. Rind krkebog. Men det kan vel ikke være rigtigt, at de er gift 20/12 1858?

Birgit Larsen
 
Forfatter RE: Sømmet på Kisterne
Bødker-Jensen
Medlemmer

Antal indlæg: 802
Bopæl:
Tilmeldt: 03.06.06
Lagt på d. 15/08/2008 16:05
Sophie Nielsen bliver viet i Arnborg Kirke den 17. Maj 1881 med Husmand Lavs Kristian Lauridsen af Brande. I FT 1890 bor de i Skarrild og Lavs skulle være født i Arnborg.

Jørgen Knudsen er død den 20. Feb. 1887, Paarup Mark, Assing Sogn.
Han tog sig selv af dage ved Hængning.

Mariane Nielsen er død den 21 Okt. 1899
Fandtes død i Jernbanegrøften midtvejs mellem Kibæk og Troldhede, ramt af lokomotivet.

Det var jo en trist afslutnig på livet.

Med venlig hilsen
Inger
 
Forfatter RE: Sømmet på Kisterne
ard
Medlemmer

Antal indlæg: 182
Bopæl:
Tilmeldt: 07.04.06
Lagt på d. 16/08/2008 18:29
Indtil videre tak for de indkomen svar.

Til Feldborg - tak for henvisningen ang Stine og Christen .
til din henvisning maglede jo en del af Christen og specielt Stine´s Aner. jeg har da nogle stykker hvis du kan fomidlle kontakten til den der har lavet Stine Nielsen og Christen Knudsens efterkommere.

Ang. Poul og søsteren Anne og deres "efternavn" vil jeg gerne på et senere tidspunkt vende tilbage til - ( forsøger mig med en længere udredning af altergange fadderne med mere - jeg er ikke så sikker på at Poul og bl.a. Anne er født i Veilgaarden af Anders Andersen - men hvis du har beviserne så ??


til Ruth Neumeister ang Peders døtrene - var et meget godt bud - jeg har fundet Marianne Pedersdatter begravet men som født i fjestervang!.
men mangler endnu at finde hendes søster i vorgod.


til Birgit Larsen : ja det er godt med flere øjne og rettelser nu når man skriver forkert . ang vielsen af Dorthe Catrine Jørgensen er det den 24 maj 1836 i Rind Kirke. I følge hendes begravelse blev hun født i Orneborg - hvilke jeg endnu ikke har har kunnet forstå i og med hun står døbt i Gjellerup kirke som det sidste barne i Provst Høst´s embedstid.

til Bødker-Jensen takker . ang. Sophie - hun har været mig en gåde og nu vil jeg lede efter hende igen ( troede lidt på at hun boede sammen med nogen af sine søskende. men at hun gifter sig var overraskende.

ang Mariane og hendes mand Jørgen Knudsen ( christen Knudsen´s bror)

Ja det har ikke gået dem godt i deres liv tror jer en flytten frem og tilbage - ( han Jørgen var vist også en overgang forpagter på Møllen og en overgang bor de også hos Neils Jensen. og jeg har ikke fundet nogen overlevende af deres 6 børn
( de kan være sat i pleje nogen af dem )

Mariane har en datter i følge ft 1880
Paarup mark , Assing sogn
Marianne Nielsen Enke 45 år født i Rind sogn husmoder jord ejer
Petrine Jørgensen 8 år barn deres 7 barn har jeg dog ikke ledt efter endnu.


Gud ved om det var selvmord : ?! og Jørgens død ved hængning ?
( har måske i sidste ende noget at gøre med at de "må" flytte meget .



MVH Dahl.
 
Forfatter RE: Sømmet på Kisterne
ard
Medlemmer

Antal indlæg: 182
Bopæl:
Tilmeldt: 07.04.06
Lagt på d. 16/08/2008 18:31
Indtil videre tak for de indkomen svar.

Til Feldborg - tak for henvisningen ang Stine og Christen .
til din henvisning maglede jo en del af Christen og specielt Stine´s Aner. jeg har da nogle stykker hvis du kan fomidlle kontakten til den der har lavet Stine Nielsen og Christen Knudsens efterkommere.

Ang. Poul og søsteren Anne og deres "efternavn" vil jeg gerne på et senere tidspunkt vende tilbage til - ( forsøger mig med en længere udredning af altergange fadderne med mere - jeg er ikke så sikker på at Poul og bl.a. Anne er født i Veilgaarden af Anders Andersen - men hvis du har beviserne så ??


til Ruth Neumeister ang Peders døtrene - var et meget godt bud - jeg har fundet Marianne Pedersdatter begravet men som født i fjestervang!.
men mangler endnu at finde hendes søster i vorgod.


til Birgit Larsen : ja det er godt med flere øjne og rettelser nu når man skriver forkert . ang vielsen af Dorthe Catrine Jørgensen er det den 24 maj 1836 i Rind Kirke. I følge hendes begravelse blev hun født i Orneborg - hvilke jeg endnu ikke har har kunnet forstå i og med hun står døbt i Gjellerup kirke som det sidste barne i Provst Høst´s embedstid.

til Bødker-Jensen takker . ang. Sophie - hun har været mig en gåde og nu vil jeg lede efter hende igen ( troede lidt på at hun boede sammen med nogen af sine søskende. men at hun gifter sig var overraskende.

ang Mariane og hendes mand Jørgen Knudsen ( christen Knudsen´s bror)

Ja det har ikke gået dem godt i deres liv tror jer en flytten frem og tilbage - ( han Jørgen var vist også en overgang forpagter på Kidris Mølle og en overgang bor de også hos Neils Jensen. og jeg har ikke fundet nogen overlevende af deres 6 børn
( de kan være sat i pleje nogen af dem )

Mariane har en datter i følge ft 1880
Paarup mark , Assing sogn
Marianne Nielsen Enke 45 år født i Rind sogn husmoder jord ejer
Petrine Jørgensen 8 år barn deres 7 barn har jeg dog ikke ledt efter endnu.


Gud ved om det var selvmord : ?! og Jørgens død ved hængning ?
( har måske i sidste ende noget at gøre med at de "må" flytte meget .


MVH Dahl.

Redigeret af ard d. 16/08/2008 18:35
 
Forfatter RE: Sømmet på Kisterne
Erna
Medlemmer

Antal indlæg: 276
Bopæl:
Tilmeldt: 08.08.05
Lagt på d. 16/08/2008 22:40
Hej!

Thomas Pdersen finder du i afskriften af Rind Kirkebog:
1768 - Døde 1768 - 5/7 - Peder Bertelsens søn i Skærbæk, 1 år 20 uger

Med venlig hilsen

Erna
Kolding
 
Forfatter RE: Sømmet på Kisterne
feldborg
Super Administrator



Antal indlæg: 3531
Bopæl:
Tilmeldt: 26.06.05
Lagt på d. 16/08/2008 23:07
ard skrev:
Til Feldborg - tak for henvisningen ang Stine og Christen .
til din henvisning maglede jo en del af Christen og specielt Stine´s Aner. jeg har da nogle stykker hvis du kan fomidlle kontakten til den der har lavet Stine Nielsen og Christen Knudsens efterkommere.

Den opstilling der blev henvist til stammer fra min egen datababse, som er tilgængelig fra medlemsmenuen på forsiden. Hans Christensen som det direkte link gik til var gift med min moster.

Hans mor var af Uhre-slægten, som jeg har en del om. De andre grene af hans forslægt har jeg pt. ikke arbejdet med.

Ang. Poul og søsteren Anne og deres "efternavn" vil jeg gerne på et senere tidspunkt vende tilbage til - ( forsøger mig med en længere udredning af altergange fadderne med mere - jeg er ikke så sikker på at Poul og bl.a. Anne er født i Veilgaarden af Anders Andersen - men hvis du har beviserne så ??

Det har jeg vist ikke udtalt mig om.?

Jeg skrev derimod, at han kaldes Poul Veilgaard Andersen (du skrev Poul Vilhusted Andersen) - og dét kan jeg bevise.!

Mht. forældre, så formoder jeg det er Anders Møller du (pga. søsteren Anne) har kig på. Jeg mener vi ved for lidt om denne søster, først og fremmest hvor gammel er hun og hvor har hun boet, til at drage den konklusion.

Anders Veilgaard og hustru Mette står fadder til deres første barn Bukkjær i 1769. Søsteren Anne står fadder til mindst eet af de børn der er født i Skarrild.


mvh, a.f.
hammerum-herred.dk  
Forfatter RE: Sømmet på Kisterne
ard
Medlemmer

Antal indlæg: 182
Bopæl:
Tilmeldt: 07.04.06
Lagt på d. 18/08/2008 21:13
Til Erna

Der var den berygtede - man kan ike se træerne for bare skov.

jeg har flere af mine aner på de sider hvor du henviser til , men overset ham.

endnu engang tak til dig



MVH Dahl.
 
Copyright © 2004 by a.f.
webmaster@dis-danmark.dk