hammerum-herred.dk
Navigation
Gæster
Forside
Kirkebøger
Batch-Numre
Andre nævnelser
Skifter
Tingbøger
Fast ejendom
Lægdsruller
Familiestof
FS / AO / Wiberg
Kommunalstof
Andre kopier
Slægtstavler
Borris Seminarium
Andre afskrifter
Skat
Artikler
Fotoalbum
Gravsten
Links
Bøger
Søg
Søg i debatforum
Slægtsbøger
Forumindlæg
Se indlæg
hammerum-herred.dk | Forum | Efterlysninger
Forfatter Tang slægten (slægterne)
pia ostersen
Medlemmer

Antal indlæg: 4
Bopæl:
Tilmeldt: 07.01.06
Lagt på d. 08/08/2008 10:28
Efter at have bedt om hjælp til mit efternavn Ostersen, vil jeg nu prøve med mit mellemnavn Tang. Jeg har mit navn Tang fra min farmor Ester Elise Tang Thomsen men så kan jeg ikke komme videre. Er der nogen der kan hjælpe?
hilsen Pia Tang Ostersen
 
Forfatter RE: Tang slægten (slægterne)
feldborg
Super Administrator



Antal indlæg: 3531
Bopæl:
Tilmeldt: 26.06.05
Lagt på d. 08/08/2008 11:33
Du må lige starte med at fortælle lidt mere, så folk ikke skal bruge tid på at lede efter ting du allerede ved.

Hvilket århundrede befinder vi os i.?

Hvor / hvornår er hun født - gift - død - hvem var hun gift med - osv.


mvh, a.f.
hammerum-herred.dk  
Forfatter RE: Tang slægten (slægterne)
Erna
Medlemmer

Antal indlæg: 276
Bopæl:
Tilmeldt: 08.08.05
Lagt på d. 08/08/2008 16:58
Hej Pia!

Din farmor og hendes forældre og nogle af hendes søskende hardu her:
Husstand: Vejle, Nørvang, Brande, 1911, , Brandlund.,
Kildenavn, Alder, Civilstand, Kildeerhverv, Husstands/familienr., Matr.nr./Adresse, Kildefødested, Amt, Herred, Sogn, Kilde, Kildestednavn, Nr. ægteskab, Kommentar, Stilling i husstanden, Antal familier/hus, Trossamfund, Handicaps, Køn, Fødeår, Født kildedato
Jens Thomsen, , Gift, snedkermester, , , , , , , , Brandlund., , , husfader, , Folkek., , , , 8/02 78
Ane Johanne Thomsen, , Gift, , , , , , , , , Brandlund., , , husmoder, , Folkek., , , , 15/02 79
Mette Tang Thomsen, , Ugift, , , , , , , , , Brandlund., , , barn, , Folkek., , , , 24/06 04
Esther Elise Tang Thomsen, , Ugift, , , , , , , , , Brandlund., , , barn, , Folkek., , , , 11/01 07
Asta Tang Thomsen, , Ugift, , , , , , , , , Brandlund., , , barn, , Folkek., , , , 23/10 08
Claudiane Tang Thomsen, , Ugift, , , , , , , , , Brandlund., , , barn, , Folkek., , , , 17/05 10
Kristian Rasmussen, , Ugift, , , , , , , , , Brandlund., , , snedkerlærling, , Folkek., , , , 25/10 92


Med venlig hilsen

Erna
Kolding
 
Forfatter RE: Tang slægten (slægterne)
Bødker-Jensen
Medlemmer

Antal indlæg: 802
Bopæl:
Tilmeldt: 03.06.06
Lagt på d. 08/08/2008 17:36
Ester Elise Tang Thomsen er født den 11. Januar 1907, Brandlund, Brande sogn. Hun bliver viet den 14 December 1931 i Brande Kirke med Jul Ejnar Ostersen (min morbror).
Jeg tror du skal tilbage til din Oldemor Mette Tang Christensen, før du støder på navnet Tang, hun er født omg. 1806-1807 i Raasted Ringkøbing Amt. Hun bliver gift med Jens Pedersen fra Brejning.
Familien flytter en del rundt Bl.a. Brejning-Timring-Bølling.
I 1880 Bor Mette Tang Christensen hos sin søn Mikkel Christian Jensen, Brejning
Med venlig hilsen
Inger
 
Forfatter RE: Tang slægten (slægterne)
feldborg
Super Administrator



Antal indlæg: 3531
Bopæl:
Tilmeldt: 26.06.05
Lagt på d. 09/08/2008 00:52
Vedr. den ældre del af Tang-slægten, bla. Tang'erne på Nr. Vosborg, se "Hardsyssels Aarbog1921" side 1 - 38.

Se også:
http://hammerum-herred.dk/kip_soeg_dk/kip_soeg_alle.php?tabel=Ringkoebing&f02=%&f03=%&f04=%&f05=Ringk%F8bing&f09=&f12=%%20tang%&f12a=2&f13=%&f14=%&f15=%&f17=%&f21=%


mvh, a.f.
hammerum-herred.dk  
Copyright © 2004 by a.f.
webmaster@dis-danmark.dk