hammerum-herred.dk
Navigation
Gæster
Forside
Kirkebøger
Batch-Numre
Andre nævnelser
Skifter
Tingbøger
Fast ejendom
Lægdsruller
Familiestof
FS / AO / Wiberg
Kommunalstof
Andre kopier
Slægtstavler
Borris Seminarium
Andre afskrifter
Skat
Artikler
Fotoalbum
Gravsten
Links
Bøger
Søg
Søg i debatforum
Slægtsbøger
Forumindlæg
Se indlæg
hammerum-herred.dk | Forum | Efterlysninger
Forfatter Jørgen Dinesen/Dynis Jørgensen
Jette
Medlemmer

Antal indlæg: 69
Bopæl:
Tilmeldt: 18.03.06
Lagt på d. 28/06/2008 07:10
Der har tidligere været skrevet om Dynis Jørgensen og Jørgen Dinesen i denne tråd. Det var folk som hørte til i herredet.
Jeg vil gerne vide, om nogen har kendskab til, om denne familie stammer fra Holbæk amt (Hagestedgård) eller rejste til Holbæk amt.
Det skulle være foregået i 1600-tallet.
Årsagen til dette noget uklare spørgsmår er, at på tirsdag kommer en amerikaner til Danmark i en uge, for at se de steder, hvor hans forfædre har levet.

Det viser sig, at han er af Dinesen slægt (inkl. Karen Blixen) . Det ældste der er Jørgen Dinusøn f. før 1637, som får børn i Hagested. Det er en bondeslægt, men i starten var de lidt mere end almindelige bønder, bl.a. er borgmesterens datter i Holbæk fadder ved en dåb.

På grund af navneligheden blev jeg lidt nysgerrig efter om der skulle være en forbindelse mellem de 2 familier.

Hagested- familien var fæstere under universitetet.

Venlig hilsen
Jette Mejnertsen
4340 Tølløse
? ? ? ? ?  
Forfatter RE: Jørgen Dinesen/Dynis Jørgensen
Henning Ahler
Medlemmer

Antal indlæg: 197
Bopæl:
Tilmeldt: 15.08.06
Lagt på d. 28/06/2008 13:53
Hej Jette
Jeg kan ikke besvare dit spørgsmål, men jeg mener at have set familien Dinesen incl. Karen Blixen i Niels Chr. Poulsens Vid hvem du er.
Jeg har haft lidt forbindelse med Dinesen familien på Kragerupgaard i Ørslev sogn nord for Slagelse som var i Familie med Karen Dinesen på én eller anden måde. Nuværende ejer af Kragerupgaard er Birgitte Dinesen.
Men måske får du bedre hjælp på DDD.
mvh. henn

Redigeret af Henning Ahler d. 28/06/2008 14:03
www.ahler.net  
Forfatter RE: Jørgen Dinesen/Dynis Jørgensen
Jette
Medlemmer

Antal indlæg: 69
Bopæl:
Tilmeldt: 18.03.06
Lagt på d. 28/06/2008 16:16

Hej Henning.

Tak for svar. Jeg kender godt til Dinesens på Kragerupgård; de er beskrevet i en bog om familien Dinesen.

mvh Jette








? ? ? ? ?  
Copyright © 2004 by a.f.
webmaster@dis-danmark.dk