hammerum-herred.dk
Navigation
Gæster
Forside
Kirkebøger
Batch-Numre
Andre nævnelser
Skifter
Tingbøger
Fast ejendom
Lægdsruller
Familiestof
FS / AO / Wiberg
Kommunalstof
Andre kopier
Slægtstavler
Borris Seminarium
Andre afskrifter
Skat
Artikler
Fotoalbum
Gravsten
Links
Bøger
Søg
Søg i debatforum
Slægtsbøger
Forumindlæg
Se indlæg
hammerum-herred.dk | Forum | Efterlysninger
Forfatter slægtforskningsprogrammer
Jane Graulund
Medlemmer

Antal indlæg: 8
Bopæl:
Tilmeldt: 06.03.06
Lagt på d. 26/11/2007 18:54
Jeg har brugt programmmet Win-family i mange år og har netop fået den nyeste udgave. Den er meget anderledes end de forrige og jeg overvejer derfor at skifte til et helt andet. Men hvad skal man vælge.. Jeg har brugt meget med folketællinger og vil derfor gerne at disse umiddelbart kan ses ved personerne - jeg vil også gerne gemme billeder m.v. Jeg ved godt der er mange forskellige meninger om det her - men jeg vil være glad for nogle anbefalinger.
 
Forfatter RE: slægtforskningsprogrammer
Preben I Troelsen
Medlemmer

Antal indlæg: 144
Bopæl:
Tilmeldt: 14.07.05
Lagt på d. 26/11/2007 20:18
Hej Jane
Jeg tror det ene program er ligeså godt som det andet. Det er vist småting der adskiller dem.
Jeg bruger Anetavlen, og er meget tilfreds med den. Du kan næsten skrive uendelige biografier ved hver person, samt lægge op til 100 billeder ind på hver person. Og så er den på dansk, og meget let at lære.
Du finder den på Dis-danmarks forside, under software, som nr. 3.
HTML udgaven af anetavlen kan du se på www.troelsen.net, tryk på stamtræ, og derefter på et bogstav i index. Navnene der ligger med efternavn først.
Men prøv dig frem, så finder du sikkert en du bliver glad for. God jagt!
MVH
Preben
www.troelsen.net  
Forfatter RE: tak for dit svar
Jane Graulund
Medlemmer

Antal indlæg: 8
Bopæl:
Tilmeldt: 06.03.06
Lagt på d. 27/11/2007 15:02
Hej Preben T.

Tak for dit svar - jeg har nu været inde på DIS forsiden og kikket lidt på de forskellige programmer. Det er svært at overskue og da jeg ikke kender andre personligt der lider af denne "sygdom" der hedder slægtsforskning- tænke jeg at det kunne være rart, hvis jeg her gennem Hammerum Herred siden, kunne få lidt forskellige synspunkter frem. Håber meget andre vil skrive et par ord om deres program.

Hilsen fra Jane Graulund
 
Forfatter RE: slægtforskningsprogrammer
feldborg
Super Administrator



Antal indlæg: 3531
Bopæl:
Tilmeldt: 26.06.05
Lagt på d. 28/11/2007 01:19
Det er lidt af et religionsspørgsmål du slynger ud dér. Een kan lide moderen, en anden kan lide datteren, og sådan er vi jo heldigvis så forskellige.

Men for mig at se, så er Legacy og FTM (Family Tree Maker) de pt. bedste bud på et brugervenligt og fremtidsorienteret slægtsforskningsprogram, som også programeringsmæssigt lever op til gældende standarder.

Jeg selv er, som vel de fleste andre, begyndt med Winfam og har i nogle år være rigtig godt tilfreds med det. Men efterhånden har de mange tomme løfter og den manglende udvikling gjort det nødvendigt at skifte.

Jeg for min del har, efter at en grundig afprøvning af de to her nævnte programmer, valgt Legacy, og har ikke et øjeblik fortrudt dette valg.


mvh, a.f.
hammerum-herred.dk  
Forfatter RE: slægtforskningsprogrammer
svenstrup
Medlemmer

Antal indlæg: 11
Bopæl:
Tilmeldt: 25.11.07
Lagt på d. 04/12/2007 20:56
Jeg er også i færd med at finde et alternativ til Winfam. Jeg har ellers været godt tilfreds, men har efterhånden nye og større krav, som det ikke tyder på at Winfam kan opfylde - heller ikke i fremtiden kan jeg forstå.
Jeg har eksperimenteret lidt med Legacy og The Master Genealogist. Foreløbigt ser det ud til at TMG er det program, der bedst bevarer mine data.
Er der andre der har erfaringer med TMG? Eller som har en begrundet mening om programmet?
mvh.
svenstrup
audiologoesholm@hotmail.com http://home9.inet.tele.dk/esholm/slaegt/slaegt.htm  
Forfatter RE: slægtforskningsprogrammer
Jane Graulund
Medlemmer

Antal indlæg: 8
Bopæl:
Tilmeldt: 06.03.06
Lagt på d. 05/12/2007 07:49
Tak for tilbagemeldingen - jeg har efter flere forsøg ( dog ikke TMG - det program har jeg ikke set...endnu) valgt at koncentrere mig om Legacy. Det er ikke uden problemer at starte over til noget nyt. Men jeg tror var blevet nødvendigt for mig. Jeg vakler mellem at "rette`" alle personernes kilder der bliver overført "forkert" fra win-family eller starter "forfra og overføre alt for hver person - Hvad der er nemmest ved jeg ikke - men begge dele vil tage lang tid.
Hilsen fra Jane
 
Copyright © 2004 by a.f.
webmaster@dis-danmark.dk