hammerum-herred.dk
Navigation
Gæster
Forside
Kirkebøger
Batch-Numre
Andre nævnelser
Skifter
Tingbøger
Fast ejendom
Lægdsruller
Familiestof
FS / AO / Wiberg
Kommunalstof
Andre kopier
Slægtstavler
Borris Seminarium
Andre afskrifter
Skat
Artikler
Fotoalbum
Gravsten
Links
Bøger
Søg
Søg i debatforum
Slægtsbøger
Forumindlæg
Se indlæg
hammerum-herred.dk | Forum | Efterlysninger
Forfatter 2 døde i bilulykke i krydset Busk imellem Ikast og Gjellerup omkring 1955-1967.
Preben I Troelsen
Medlemmer

Antal indlæg: 144
Bopæl:
Tilmeldt: 14.07.05
Lagt på d. 12/11/2007 18:11
Ved en famliesnak om Troelsen-familien, kom det frem, at der er sket bilulykke imellem Ikast og Gjellerup ved Busk. Det var en lastbil med anhænger og en personbil der var involveret i ulykken.
Jeg kan erindre, at min far vidste, at det var hans kusine og hendes datter der var døde i den ulykke.
Jeg har i dag været på biblioteket for at søge efter ulykken, men må opgive da jeg skal have fat i ca 50 film fra Herning Folkeblad, og søge dem igennem.
Er der en her på siden der kan huske noget om ulykken??
Jeg krydser fingre!!
Venlig hilsen
Preben
www.troelsen.net  
Forfatter RE: 2 døde i bilulykke i krydset Busk imellem Ikast og Gjellerup omkring 1955-1967.
feldborg
Super Administrator



Antal indlæg: 3531
Bopæl:
Tilmeldt: 26.06.05
Lagt på d. 14/11/2007 07:06
Hvis du har mulighed for det, så besøg lokalarkivet i Herning. De har en ret omfattende registratur til Herning Folkeblad.


mvh, a.f.
hammerum-herred.dk  
Forfatter RE: 2 døde i bilulykke i krydset Busk imellem Ikast og Gjellerup omkring 1955-1967.
Preben I Troelsen
Medlemmer

Antal indlæg: 144
Bopæl:
Tilmeldt: 14.07.05
Lagt på d. 14/11/2007 07:45
Hej AF
Tak for den henvisning, som jeg ikke havde tænkt på.
Den prøver jeg.
MVH
Preben
www.troelsen.net  
Forfatter RE: 2 døde i bilulykke i krydset Busk imellem Ikast og Gjellerup omkring 1955-1967.
mipe
Medlemmer

Antal indlæg: 12
Bopæl:
Tilmeldt: 16.08.07
Lagt på d. 17/11/2007 19:22
Hej Preben!
Jeg har også hørt denne historie fra min farfar (Jens Troelsen) at han har mistet en kusine i denne ulykke, så jeg vil lige prøve at snakke med ham om det.
Mvh. Michael


Mvh. Michael
www.gotfred.com/slaegt.html
www.gotfred.com  
Forfatter RE: 2 døde i bilulykke i krydset Busk imellem Ikast og Gjellerup omkring 1955-1967.
Preben I Troelsen
Medlemmer

Antal indlæg: 144
Bopæl:
Tilmeldt: 14.07.05
Lagt på d. 18/11/2007 08:50
Hej Michael
Tak for dit svar, som jeg har læst med interessse.
Jeg ar ikke haft tid til at finde et svar på lokalarkivet i Herning, men har en plan om at gøre det på torsdag i denne uge. Så må vi se hvad der kommer ud af besøget der. Resulattet kommer her på siden hurtigt efter torsdag.
MVH
Preben
www.troelsen.net  
Forfatter RE: 2 døde i bilulykke i krydset Busk imellem Ikast og Gjellerup omkring 1955-1967.
Preben I Troelsen
Medlemmer

Antal indlæg: 144
Bopæl:
Tilmeldt: 14.07.05
Lagt på d. 22/11/2007 18:22
Ja, det kan jo blive en sjov sag den her. Jeg har været på lokalarkivet her i byen, og Doris Frederiksen kom så med vejen til løsningen på denne ulykke.
Fotografen ved Herning Folkeblad på dette tidspunkt, Hugo E. Madsen, var ude og tage billeder af ulykken, og da jeg skal være sammen med ham ved en sammenkomst i næste uge, vil jeg der spørge ham, om han kan huske tidspunktet for ulykken.
Skulle denne mulighed glippe, har Eriksen fra Gjellerup/Hammerum lokalarkiv lovet at starte en eftersøgning på datoen.
Mange tak til Doris og Svend, vi ser hvad næste uge bringer.
MVH
Preben
www.troelsen.net  
Forfatter RE: 2 døde i bilulykke i krydset Busk imellem Ikast og Gjellerup omkring 1955-1967.
mipe
Medlemmer

Antal indlæg: 12
Bopæl:
Tilmeldt: 16.08.07
Lagt på d. 25/11/2007 14:27
Hej igen!
Jeg har snakket med min far og farfar om ulykken og de er begge enige om at det er sket efter år 1965, tættere på en dato kan jeg nok ikke komme.
Ulykken er vist sket sådan at de to kom kørende ud fra en sidegade og ind i siden på lastbilen men lastbilchaufføren blev først stoppet senere af politiet da han ikke havde opdaget noget.
Datteren døde på ulykkes stedet mens moderen først døde senere på hospitalet.
Mvh. Michael


Mvh. Michael
www.gotfred.com/slaegt.html
www.gotfred.com  
Forfatter RE: 2 døde i bilulykke i krydset Busk imellem Ikast og Gjellerup omkring 1955-1967.
Preben I Troelsen
Medlemmer

Antal indlæg: 144
Bopæl:
Tilmeldt: 14.07.05
Lagt på d. 15/12/2007 09:39
Hej Michael
Så har jeg snakket med Hugo E. Madsen, men han kunne kun bekræfte, at han havde været derude og fotografere ulykken, men kunne ikke huske tidspuntet.
Ud fra dine årstal har jeg så været på lokalarkivet her i byen, for at gennemse registraturen fra Herning Folkeblad. Men der er ikke registreret noget fra starten i 1965 til slut i 1967. Så der var ikke gevinst.
Det ligner en gennemgang fysisk, af Hugo E. Madsens billedsamling på arkivet samt en fysisk gennemlæsning af Herning Folkeblad i samme periode.
Det vil jeg gøre ved lejlighed. Jeg skal nok orientere brugerne her på siden om resultatet.
MVH
Preben
www.troelsen.net  
Forfatter RE: 2 døde i bilulykke i krydset Busk imellem Ikast og Gjellerup omkring 1955-1967.
Leif Sepstrup
Medlemmer

Antal indlæg: 23
Bopæl:
Tilmeldt: 29.06.05
Lagt på d. 20/12/2007 20:39
Hej Preben.

Hvis deres gravsted stadig findes bør du kunne finde den via siden http://www.sepper.dk/projektgravsten.php
Siden inderholder nu alle kirkegårde fra Hammerum Herred.

Hilsen
Leif Sepstrup
www.sepper.dk  
Forfatter RE: 2 døde i bilulykke i krydset Busk imellem Ikast og Gjellerup omkring 1955-1967.
Preben I Troelsen
Medlemmer

Antal indlæg: 144
Bopæl:
Tilmeldt: 14.07.05
Lagt på d. 21/12/2007 11:56
Hej Leif
Ja, du har helt ret, og den mulighed holder jeg stadig åben. Jeg har så senest fået oplyst at ulykken skulle være sket i 1968, så jeg skal omkring Doris på lokalhistorisk igen, og kigge registraturen fra Herning Folkeblad igennem en gang til.
Tak for dit svar, og god jul til dig og dine.
MVH
Preben
Din hjemmeside bruger jeg ofte, den er super.
www.troelsen.net  
Forfatter RE: 2 døde i bilulykke i krydset Busk imellem Ikast og Gjellerup omkring 1955-1967.
Preben I Troelsen
Medlemmer

Antal indlæg: 144
Bopæl:
Tilmeldt: 14.07.05
Lagt på d. 09/12/2008 07:17
Sådan blot til orientering fandt jeg ved et tilfælde datoen på ulykken i Busk. Det var den 28 januar 1971. Den ene af de omkomne var Inger Marie Troelsen, gift med Kristian Svendsen begge boende i Ikast. Jeg har endnu ikke været på lokalarkivet her i byen, hvor ulykken uden tvivl vil være omtalt i Herning Folkeblad. Mere om dette når jeg har været på lokalarkivet.
MVH
Preben
Til Leif Sepstrup.
Jeg har fundet deres gravsten på din hjemmeside. De ligger begravet på Ikast Østre Kirkegård.
www.troelsen.net  
Forfatter RE: 2 døde i bilulykke i krydset Busk imellem Ikast og Gjellerup omkring 1955-1967.
Preben I Troelsen
Medlemmer

Antal indlæg: 144
Bopæl:
Tilmeldt: 14.07.05
Lagt på d. 11/12/2008 15:27
Så fandt jeg historien på Lokalarkivet i Herning.
En ganske skrækkelig historie, hvor en personbil med 3 kvinder påkører et lastvognstog. 2 af kvinderne omkommer og den tredie bliver indlagt på sygehuset i Herning med svære kvæstelser, men dør 4 måneder efter.
Lastbilchaufføren kører videre og bliver først fundet natten efter i Fredericia, og nægtede at have noget kendskab til ulykken.
MVH
Preben

Redigeret af Preben I Troelsen d. 11/12/2008 16:00
www.troelsen.net  
Forfatter RE: 2 døde i bilulykke i krydset Busk imellem Ikast og Gjellerup omkring 1955-1967.
Fleng
Medlemmer

Antal indlæg: 1
Bopæl:
Tilmeldt: 10.01.06
Lagt på d. 11/12/2008 22:41
Jeg husker ulykken lysende klart. arbejde i Birk på daværende tidspunkt og hørte derom i radioen. tilfældigvis kendte jeg også lastbilchauføren og dennes familie.
Mvh. Fleng
flengt@hotmail.com www.fleng.net  
Forfatter RE: 2 døde i bilulykke i krydset Busk imellem Ikast og Gjellerup omkring 1955-1967.
Preben I Troelsen
Medlemmer

Antal indlæg: 144
Bopæl:
Tilmeldt: 14.07.05
Lagt på d. 12/12/2008 07:48
Hej Thorkild
Jeg har sendt dig en mail med flere oplysninger om lastbilchaufføren.
Til øvrige læsere af denne tråd, så nævnes der kun navne på afdøde personer.
Chaufføren lever stadig, derfor ingen oplysninger om ham.
Iøvrigt er hans navn heller ikke nævnt i Herning Folkeblads dækning af episoden.
MVH
Preben

Redigeret af Preben I Troelsen d. 12/12/2008 07:49
www.troelsen.net  
Copyright © 2004 by a.f.
webmaster@dis-danmark.dk