hammerum-herred.dk
Navigation
Gæster
Forside
Kirkebøger
Batch-Numre
Andre nævnelser
Skifter
Tingbøger
Fast ejendom
Lægdsruller
Familiestof
FS / AO / Wiberg
Kommunalstof
Andre kopier
Slægtstavler
Borris Seminarium
Andre afskrifter
Skat
Artikler
Fotoalbum
Gravsten
Links
Bøger
Søg
Søg i debatforum
Slægtsbøger
Forumindlæg
Se indlæg
hammerum-herred.dk | Forum | Efterlysninger
Forfatter Thyge Chrstensens fødsel i Haderup ca 1777
elThyge
Medlemmer

Antal indlæg: 17
Bopæl:
Tilmeldt: 15.10.06
Lagt på d. 25/09/2007 22:42
Thyge Chrestense søn af Chresten Thygesen og Anne Knudsdatter Konfirmeret 1794 i Haderup i folketællingen 1845 i Bording 68 år fødested Haderup,men jeg kan ikke finde ham.
ejner
 
Forfatter RE: Thyge Chrstensens fødsel i Haderup ca 1777
luk nu forum op
Medlemmer

Antal indlæg: 256
Bopæl:
Tilmeldt: 04.10.05
Lagt på d. 26/09/2007 10:35
Hej Ejner
Christen Thygesen og Anne Knudsdatters søn Thyge ses ikke døbt i Haderup sogn, og Anne Knudsdatter er heller ikke introduceret i Haderup efter fødslen. Måske er han indført som døbt i et nabosogn.

mvh jørn jensen
 
Forfatter RE: Thyge Chrstensens fødsel i Haderup ca 1777
feldborg
Super Administrator



Antal indlæg: 3531
Bopæl:
Tilmeldt: 26.06.05
Lagt på d. 26/09/2007 13:10
jørn jensen skrev:
Hej Ejner
Christen Thygesen og Anne Knudsdatters søn Thyge ses ikke døbt i Haderup sogn,

Der er formentlig de her folk. Men måske har de boet et andet sted i den første tid efter vielsen.

døbt 7 okt 1770 Jens
Anne Knudsdatters uægte barn. Til huse hos Lars Urmager i Haderup. Barnefar udlagt ægtemand Søren Mortensen i Tranum. Maren Haderis bar, Dorthe Jørgensdatter gik med. Fadd. Mads Dal, Villads Jensen, Jens Nielsen, begge tjener i Præstegården.

død 21. okt. 1770
Anne Knudsdatters uægte s. Jens 2 uger 5 dage

døbt Dom Lætare 1775 Karen
Anne Knudsdatter i Haderup uægte barn. Barnefader udlagt Christen Thygesen sst. Båret af Christen Jepsens hustru i Heusgård. Fadd. Jens Wormstrup, Poul Vestergård, Anne Staulund, Grethe Haderis.

Trol 20. april 1776
Christen Thygesen og Anne Knudsdatter af Haderup Østergård. Viet 20. søndag e. trin.

Thyge født ca. 1777 - men hvor??

5. april 1885 Christen Thygesen af Westrup døde hastig udi Løvig 44 år (er det den rigtige??)

Fkt-1787; Haderup - Hagbroegaard; 18;
70; Anne Bendsdatter; k; 40; enke,1; Huuskone
71; Tyge Christensen; m; 10; ; Hendes Børn
72; Karen Christensdatter; k; 12; ; Hendes Børn
[nr 70 skulle nok være Knudsdatter?]

Måske den samme Anne Knudsdatter gift anden gang. N.B. ikke checket.
Fkt-1801; Haderup - Høstrup; 162999;
136; Jens Knudsen; m; 54; gift,1; Mand / Ligeledes [huusmand med jord]
137; Anne Marie Knudsdatter; k; 56; gift,2; Hans kone
138; Anne Marie Pedersdatter; k; 14; gift; Tjenestepige

P.S. Jørn: Ved du om Westrup der forekommer nogle gange i kirkebogen er identisk med Vistorp, eller om det er noget helt andet?)


mvh, a.f.
hammerum-herred.dk  
Forfatter RE: Thyge Chrstensens fødsel i Haderup ca 1777
elThyge
Medlemmer

Antal indlæg: 17
Bopæl:
Tilmeldt: 15.10.06
Lagt på d. 26/09/2007 15:23
hej jørgen
jeg har ventet på at fødte i Haderup skulle komme som afskrift så jeg var sikker på at han ikke var i Haderrup har kikket i nabosognet men ikke fundet noget.
Tak for svaret

hej Feldborg
tak for dine oplysninger jeg har også haft kik på anne knudsdatter uægte bar som eventuel mor til thyge Curistensen . Chresten thygesen er død den5 april 1785
thyge christensen er forlovet den 10-11-1811 viet 15-12-1811 i haderup alle 5 børn er født i haderup inden flytningen.
tak for hjelpen.
ejner
 
Forfatter RE: Thyge Chrstensens fødsel i Haderup ca 1777
luk nu forum op
Medlemmer

Antal indlæg: 256
Bopæl:
Tilmeldt: 04.10.05
Lagt på d. 26/09/2007 22:38
Med hensyn til stednavnet har det voldt problemer, men i kirkebogen har der i forbindelse med Vistorp næsten altid været nævnt enten Øster eller Vester. For Westrups vedkommende mente jeg det var enten i Hjerm eller Handbjerg, uden at jeg har kunnet finde dem under stednavne i stednavneudvalget. Det samme gælder stednavnet Veftrup el. Viftrup. Fejllæsning er jo også en mulighed. Måske kan en som kender lokaliteterne bedre udrede sagen.
mvh. jørn jensen


 
Forfatter RE: Thyge Chrstensens fødsel i Haderup ca 1777
luk nu forum op
Medlemmer

Antal indlæg: 256
Bopæl:
Tilmeldt: 04.10.05
Lagt på d. 01/10/2007 00:52
Stednavnet Westrup må være det samme som Veftrup, Viftrup og Vivtrup,som ligger lige i nabolaget til Hagebro.

Stedet er i alt fald belliggende i Haderup sogn, idet et skifte i Handbjerg Hovgårds protokol, skifte nr. 336, netop omhandlende Christen Thygesen, fortæller dette.

Mvh. jørn jensen
 
Forfatter RE: Thyge Chrstensens fødsel i Haderup ca 1777
elThyge
Medlemmer

Antal indlæg: 17
Bopæl:
Tilmeldt: 15.10.06
Lagt på d. 01/10/2007 10:00
Hej Jørgen Jensen.
jeg glad for det store arbejde du har haft med at søge i skifterne,nu skal jeg se om jeg kan læse det ,jeg har kund været i gang et års tid så jeg må se om det går.
Ejner
 
Copyright © 2004 by a.f.
webmaster@dis-danmark.dk