hammerum-herred.dk
Navigation
Gæster
Forside
Kirkebøger
Batch-Numre
Andre nævnelser
Skifter
Tingbøger
Fast ejendom
Lægdsruller
Familiestof
FS / AO / Wiberg
Kommunalstof
Andre kopier
Slægtstavler
Borris Seminarium
Andre afskrifter
Skat
Artikler
Fotoalbum
Gravsten
Links
Bøger
Søg
Søg i debatforum
Slægtsbøger
Forumindlæg
Se indlæg
hammerum-herred.dk | Forum | Efterlysninger
Forfatter Konfirmation i Assing
feldborg
Super Administrator



Antal indlæg: 3531
Bopæl:
Tilmeldt: 26.06.05
Lagt på d. 09/09/2007 16:17
anna margrethe har indsendt følgende spørgsmål:

09 september 2007
søger hjælp til at læse hvad der står ved konfirmation 11-4 1920 simon hansen mæng, han er barn af nielsine ingeborg pedersen,f.i assinghun døde i ødis 1913 jeg kan læse han er hos peder agerfeld pede
X--------------------------

Spørgsmålet er oprindeligt indsendt som en replik, derfor er det afkortet. Men såvidt jeg kan skønne, så er det den første konfirmation i Assing i året 1920, ca. midt på siden:
http://hammerum-herred.dk/mkort/vis_ny_bog.php?nr=104&dir=520c-02


mvh, a.f.
hammerum-herred.dk  
Forfatter RE: Konfirmation i Assing
Bødker-Jensen
Medlemmer

Antal indlæg: 802
Bopæl:
Tilmeldt: 03.06.06
Lagt på d. 09/09/2007 16:45
Jeg tror der står:
11. April 1920 Simon Hansen Mæng, Kibæk. Indsidder Røgter Hans Sørensen Mæng og Hustru Nielsine Ingeborg Pedersen. Plejesøn af Lanmand Peder Agerfeld Pedersen, Kibæk. Tjener hos Landmand Niels Larsen, Hedegaard.

Født i Drostrup, Læborg Sogn d. 11. Feb. 1906. Hjemmedøbt d. 5. Marts 1906. Fremstillet i Læborg Kirke d. 8. Apr. 1906.

Sognepræst?........ Assing Kirke
Med venlig hilsen
Inger
 
Forfatter RE: Konfirmation i Assing
anna margrethe
Medlemmer

Antal indlæg: 7
Bopæl:
Tilmeldt: 28.10.06
Lagt på d. 09/09/2007 23:31
mange tak,jeg kunne ikke rigtigt læse hvad der vae skrevet.jeg har i lang tid ledt efter min farmor´s søskende ,min oldemor nilsine ingeborg pedersen var født i assing 30-9-1866,hun dør i ødis sogn 1913 ,i ca.1914 bliver de 8 børn delt .min farmor marie kirstine mæng f.1896 hun var den ældste men dør i 1919 på fanø,hansine f.1900 og jens jørgen f.1908 er i ft.1916 i ødis,så jeg følte mig heldig da jeg fandt simon hansen mæng og peder agerfeld mæng konfirmeret i assing .nu mangler jeg kun anne kirstine f.1898 og cecilie hansen mæng f.1903og et ukendt barn. min far dør tidligtog da han var i pleje på fanø er de ikke nogen der kender til nogen der kan fortælle mig om familien,håber jeg der er måske har set navnet mæng andre steder ?????er der noge lokal historiske bøger der måske indeholder information ??.vh anna margrethe .jeg er bosat i england


anna margrethe fairchild
 
Copyright © 2004 by a.f.
webmaster@dis-danmark.dk