hammerum-herred.dk
Navigation
Gæster
Forside
Kirkebøger
Batch-Numre
Andre nævnelser
Skifter
Tingbøger
Fast ejendom
Lægdsruller
Familiestof
FS / AO / Wiberg
Kommunalstof
Andre kopier
Slægtstavler
Borris Seminarium
Andre afskrifter
Skat
Artikler
Fotoalbum
Gravsten
Links
Bøger
Søg
Søg i debatforum
Slægtsbøger
Forumindlæg
Se indlæg
hammerum-herred.dk | Forum | Efterlysninger
Forfatter Niels Svenningsen og Maren Barfod i Vorgod sogn
feldborg
Super Administrator



Antal indlæg: 3531
Bopæl:
Tilmeldt: 26.06.05
Lagt på d. 06/09/2007 23:20
Jens Jacobsen Barfod (ca. 1613 - ca. 1688) var herredsfoged i Ulfborg herred og boede i Rødding i Vildbjerg. Hans datter Maren Jensdatter Barfod var først gift med en Peder Nn., de boede formentlig i Burgaard i Vildbjerg. Senere (før 1732) blev hun gift med Niels Svenningsen der nævnes 1724, 1729, 1731 og 1732 i Pilgaard i Barde, Vorgod sogn.

Hvem var han.?

Svenning'erne her på egne nedstammer pr. tradition fra Ejsingkjær. Kunne vor ven her være en (hidtil ukendt) søn af Svenning Andersen (ca. 1620 - ca. 1681). Og altså en bror til Anders i Haunstrup og Mette i Næstholt.?
http://hammerum-herred.dk/gedcom/gedcom_vis_person.php?nr=724

Iflg Abildtrup blev Niels Svenningsen 12 maj 1726 gift med Anne Marie Frantsdatter, men det tror jeg er en fejl. Såvidt jeg kan se er det ikke Niels Svenningsen der bliver gift i Vorgod den dag. Jeg tror nærmere han og Maren Barfod er blevet gift noget tidligere. I tingbogen kaldes han også i 1732 for stiffader til hendes voksne søn Peder i Burgaard. Kunne det ikke tyde på, at de er blevet gift allerede mens hendes børn var små.?

Både Niels og Maren forsvinder fra området omkring 1735-40. Iflg Abildtrup er Niels formentlig sat fra gården pga. store restancer, og han har vitterlig store restancer, men de kan vel også simpelthen være blevet gamle.?

Er der nogen der ved, hvor og hvornår de er døde.??


mvh, a.f.
hammerum-herred.dk  
Copyright © 2004 by a.f.
webmaster@dis-danmark.dk