hammerum-herred.dk
Navigation
Gæster
Forside
Kirkebøger
Batch-Numre
Andre nævnelser
Skifter
Tingbøger
Fast ejendom
Lægdsruller
Familiestof
FS / AO / Wiberg
Kommunalstof
Andre kopier
Slægtstavler
Borris Seminarium
Andre afskrifter
Skat
Artikler
Fotoalbum
Gravsten
Links
Bøger
Søg
Søg i debatforum
Slægtsbøger
Forumindlæg
Se indlæg
hammerum-herred.dk | Forum | Efterlysninger
Forfatter Anders Nielsen Greene født 1728
Ruth Neumeister
Medlemmer

Antal indlæg: 794
Bopæl:
Tilmeldt: 06.07.05
Lagt på d. 06/08/2007 22:22
Jeg undrer mig over hvorfra præsten for Skarrild-Arnborg kan vide hvornår min ane Anders Nielsen Greene er født. De indscannede kirkebøger er hovedministerialbøger, men Anders Nielsen Greene er ikke indført i 1728 eller årene deromkring.

www.hammerum-herred.dk
Skarrild-Arnborg sogns Kirkebog 1774 - 1779, C 521-03 opslag 6 af 23

Døde 1776
Midfaste Söndag d 17 Martii döde Anders Nielsen af Green föd 1728 d 6 Martii begraven Löverdagen d 26 Martii war Liig Prædiken. 49 Aar gl.

Er der en der har et bud?

Mvh.
Ruth
 
Forfatter RE: Anders Nielsen Greene født 1728
Margit Louise Jørgensen
Medlemmer

Antal indlæg: 448
Bopæl:
Tilmeldt: 22.10.06
Lagt på d. 07/08/2007 00:47
Hej Ruth
Har du overvejet den mulighed, at præsten kan have det fra en anden kirkebog? Jeg tror nemlig ikke, at Anders Nielsen er født i Skarrild. Det er derimod hans hustru Maren Andersdatter født 1726 Green i Skarrild
mvh
Margit Jørgensen
 
Forfatter RE: Anders Nielsen Greene født 1728
Ruth Neumeister
Medlemmer

Antal indlæg: 794
Bopæl:
Tilmeldt: 06.07.05
Lagt på d. 07/08/2007 07:12
Hej Margit.

Ja jeg har overvejet muligheden, og har indtil videre ledt forgæves efter ham i andre sogne, men er ikke færdig med at søge.

Jeg mener heller ikke at han er fra Skarrild/Arnborg. Skiftet efter ham kunne tyde på, at han evt. har en bror Poul Andersen i Selstrup, og navnet Poul er ikke lige det navn der bruges mest i Skarrild, og præsten skulle så have glemt at indføre to brødre. Det tror jeg ikke på.

Jeg fandt først skiftet efter Anders Nielsen i går, så jeg har lidt at gå i gang med mht. formynderne.

Hvis Anders kommer fra et andet sogn, hvorfra ved præsten så hans fødselsdato?Jeg synes, at det er lidt mærkeligt, at præsten kun skriver hans fødselsdato ved begravelsesindførslen. Det gør han ikke ved de andre.

Kunne han have haft soldaterpapirer?

Mvh.
Ruth
 
Copyright © 2004 by a.f.
webmaster@dis-danmark.dk