hammerum-herred.dk
Navigation
Gæster
Forside
Kirkebøger
Batch-Numre
Andre nævnelser
Skifter
Tingbøger
Fast ejendom
Lægdsruller
Familiestof
FS / AO / Wiberg
Kommunalstof
Andre kopier
Slægtstavler
Borris Seminarium
Andre afskrifter
Skat
Artikler
Fotoalbum
Gravsten
Links
Bøger
Søg
Søg i debatforum
Slægtsbøger
Forumindlæg
Se indlæg
hammerum-herred.dk | Forum | Efterlysninger
Forfatter Jens Peder Christensen - 1854 - Sveigaard
Marianne Christensen
Medlemmer

Antal indlæg: 122
Bopæl:
Tilmeldt: 14.08.06
Lagt på d. 03/12/2006 13:47
Lige for at fortælle at jeg måske har fundet Jan's oldefar. Nemlig Jens Peder som var gift med Ane Kirstine Sveigaard. I en database www.ancestry.com, er der fundet en Jens P. Christensen som udvandrede i 1893 fra København og en Jens Christensen der i 1895 udvandrede på et skib SS Island. De er begge rejst alene. Mon det kan være den samme? Udrejst i 1893 som dansk statsborger og måske været hjemme for at finde børnene der var kommet i pleje og derefter rejst igen som USA statsborger? Jeg syntes at siden er lidt svær at forstå og er bange for at gøre noget forkert. Men tilsyneladende skal jeg til at betale for at få oplysningerne. Er der nogen her som er kendt med denne side?
Mange hilsener
Marianne Christensen
www.marianne-christensen.dk  
Forfatter RE: Jens Peder Christensen - 1854 - Sveigaard
feldborg
Super Administrator



Antal indlæg: 3531
Bopæl:
Tilmeldt: 26.06.05
Lagt på d. 04/12/2006 01:51
www.ancestry.com er den kommercielle del af Mormonerens store databasesystem. Andre dele er bedre kendt som Familysearch, Igi, osv.

Lige nu mener jeg faktisk at vide, at der er gratis adgang til indvandrerdatabasen. Man skal dog lade sig registrere, men lige her og nu koster det altså ikke noget. Men iøvrigt er det ca. det samme materiale som man også har adgang til på http://www.ellisisland.org/

Men i det hele taget er det noget problematisk at finde personer ad den vej. Nogle danskere rejste naturligvis via København, andre via Norge, atter andre via Hamborg og ganske mange via England.

I de amerikanske indvandrerregsitre og skibslister er navne ofte forkert stavet og "sidste opholdssted" er ofte bare opgivet til Danmark eller lign. Så det er på sin vis som at lede efter den berømte nål i en høstak.



.


mvh, a.f.
hammerum-herred.dk  
Copyright © 2004 by a.f.
webmaster@dis-danmark.dk