hammerum-herred.dk
Navigation
Gæster
Forside
Kirkebøger
Batch-Numre
Andre nævnelser
Skifter
Tingbøger
Fast ejendom
Lægdsruller
Familiestof
FS / AO / Wiberg
Kommunalstof
Andre kopier
Slægtstavler
Borris Seminarium
Andre afskrifter
Skat
Artikler
Fotoalbum
Gravsten
Links
Bøger
Søg
Søg i debatforum
Slægtsbøger
Forumindlæg
Se indlæg
hammerum-herred.dk | Forum | Efterlysninger
Forfatter Slægtsbog Helstrup (Bang) mangler en gren!
Søndergaard
Medlemmer

Antal indlæg: 123
Bopæl:
Tilmeldt: 18.04.08
Lagt på d. 28/01/2014 17:00
I mit arbejde med at verificere oplysningerne i slægtsbogen: ”Slægtsbog over Slægten Helstrup (Bang) fra Snejbjerg Sogn” udgivet af Slægtshistorisk Institut 1975, er jeg ikke uventet stødt ind i mange unøjagtigheder. Jeg er langt fra færdig, men er stødt ind i en af de mere graverende: Der mangler en gren af efterkommere!

Bogen nævner kun tre efterkommere:
I: Ingeborg Jensen (f. 27. maj 1870) g.m. Ole Kristian Olesen
II: Jens Jensen (f. 27. februar 1873) g.m. 1. Ane Kirstine Sørensen og 2. Laura Klemmensen
III: Kirsten Marie Jensen (f. 1. september 1877) g.m. Jens Bang Jensen

Således mangler helt:
IV: Maren Jensen (f. 30. juni 1883) g.m. den 16. april 1909 med Anders Johnsen Michaelsen Andersen i Snejbjerg Kirke.
Herudover fik Peder Jensen og Mariane Jakobsen to dødfødte børn i 1881 og i 1883 (tvilling til Maren).

Maren og Anders får to børn:
IV-A: Hans Ejner Sørvad Andersen (f. 15. maj 1910)
IV-B: Mariane Jensine Petrea Andersen (f. 21. oktober 1911)
Herudover en dødfødt pige den 13. september 1913.
Alle er født i Haunstrup.

I perioden 1913 -1914 er Maren og Anders ejere af matr. 2d, beliggende Videbækvej 17, Haunstrup. De overtager ejendommen efter Peder Jensen Helstrup. Ved FT 1911 bor de imidlertid allerede på ejendommen.

Sidste spor jeg har af familien er ved FT 1916 i Snejbjerg. Jeg har gennemgået kirkebøgerne for Snejbjerg og Haunstrup frem til og med 1923 og der findes ikke nogen indførsler overhovedet ud over de nævnte fødsler. Jeg har ikke fundet konfirmationerne på de to børn i hverken Snejbjerg eller Haunstrup.

Tilsyneladende er familie flyttet efter FT 1916, men hvorhen?

Er der nogen der kan give et input til netop denne families videre skæbne, vil det være særdeles velkommen.


Venlig hilsen

John Søndergaard Nielsen
Slægtsdatabase: tng.jonima.dk
Slægtsside: jonima.dk
www.jonima.dk  
Forfatter RE: Slægtsbog Helstrup (Bang) mangler en gren!
Søndergaard
Medlemmer

Antal indlæg: 123
Bopæl:
Tilmeldt: 18.04.08
Lagt på d. 28/01/2014 21:32
Mange tak for de fine henvisninger! - Det er en stor hjælp.

Bl.a. fandt jeg at Hans Ejner Sørvad Andersen blev viet til Frida Augusta Nielsen den 3. marts 1933 i Herning Kirke. Ved vielsen havde han titel af: Trikotagefabrikant. Jeg vil se om der kom nogle børn ud af ægteskabet.

Jeg har desværre søgt forgæves i Herning Sogn 1930-1942 efter en vielse til søsteren Mariane Jensine Petrea Andersen. Men eftersøgningen fortsætter, da jeg meget gerne vil have kortlagt efterkommerne til Peder Jensen Helstrup / Mariane Jakobsen i denne gren.


Venlig hilsen

John Søndergaard Nielsen
Slægtsdatabase: tng.jonima.dk
Slægtsside: jonima.dk
www.jonima.dk  
Forfatter RE: Slægtsbog Helstrup (Bang) mangler en gren!
feldborg
Super Administrator



Antal indlæg: 3531
Bopæl:
Tilmeldt: 26.06.05
Lagt på d. 28/01/2014 22:09
Søndergaard skrev:
Bl.a. fandt jeg at Hans Ejner Sørvad Andersen blev viet til Frida Augusta Nielsen den 3. marts 1933 i Herning Kirke. Ved vielsen havde han titel af: Trikotagefabrikant. Jeg vil se om der kom nogle børn ud af ægteskabet.

De får ihvertfald en dødfødt pige i Herning 30-nov-1938


mvh, a.f.

Redigeret af feldborg d. 28/01/2014 22:10
hammerum-herred.dk  
Forfatter RE: Slægtsbog Helstrup (Bang) mangler en gren!
Søndergaard
Medlemmer

Antal indlæg: 123
Bopæl:
Tilmeldt: 18.04.08
Lagt på d. 29/01/2014 10:12
Igen mange tak.

Jeg har også noteret gravstenene. Endvidere findes der en på Mariane Jensine Petrea Andersen, der dør ugift den 17 oktober 2000 (Herning vestre Kirkegård).

Ligeledes har jeg fundet Lilly Andersen, datter af Hans Ejner og Frida. Født 11. marts 1935 Fynsgade 80, Herning (AO-150 nr. 18), hvor Hans Ejners forældre er faddere.

Jeg leder videre i KB og melder tilbage, når jeg har det fulde overblik. Men input er naturligvis altid velkommen


Venlig hilsen

John Søndergaard Nielsen
Slægtsdatabase: tng.jonima.dk
Slægtsside: jonima.dk
www.jonima.dk  
Forfatter RE: Slægtsbog Helstrup (Bang) mangler IKKE LÆNGERE en gren!
Søndergaard
Medlemmer

Antal indlæg: 123
Bopæl:
Tilmeldt: 18.04.08
Lagt på d. 29/01/2014 16:35
Jeg har nu fundet yderligere en nulevende datter af Hans Ejner og Frida. Jeg fortsætter drøftelserne direkte med disse om at få lavet grenen færdig.

Tak for hjælpen her i tråden!


Venlig hilsen

John Søndergaard Nielsen
Slægtsdatabase: tng.jonima.dk
Slægtsside: jonima.dk

Redigeret af Søndergaard d. 29/01/2014 16:37
www.jonima.dk  
Copyright © 2004 by a.f.
webmaster@dis-danmark.dk