hammerum-herred.dk
Navigation
Gæster
Forside
Kirkebøger
Batch-Numre
Andre nævnelser
Skifter
Tingbøger
Fast ejendom
Lægdsruller
Familiestof
FS / AO / Wiberg
Kommunalstof
Andre kopier
Slægtstavler
Borris Seminarium
Andre afskrifter
Skat
Artikler
Fotoalbum
Gravsten
Links
Bøger
Søg
Søg i debatforum
Slægtsbøger
Forumindlæg
Se indlæg
hammerum-herred.dk | Forum | Efterlysninger
Forfatter Karl Christen Josvasen Lund & Maren Jensdatter
Bødker-Jensen
Medlemmer

Antal indlæg: 802
Bopæl:
Tilmeldt: 03.06.06
Lagt på d. 15/11/2006 22:07
1787 22 nov. Trolovelse i Greene med Ungkarl Karl Christen Josvasen og Pige Maren Jensdatter af Birkebæk.
1787 11. dec. copulerede i Skarrild Kirke Ungkarl Karl Christen Josvasen Lund, som var trolovede 22. nov. i min sygdom af S.T. Hr. Thygesen, Gud være lovet at jeg kom mig (som pastoren dog kan udtrykke sig).
9. marts 1788 får de en søn hjemmedøbt. Oldemoderen Kirsten Lund Bar det. Josva dør 1. maj 1789.
Hvor bliver Karl & Maren af ??? Kan ikke finde dem i FT. er der mon en i dette forum som kender familien? eller et godt forslag til, hvor jeg skal lede efter dem?
M.V.H.
Inger Jensen
 
Forfatter RE: Karl Christen Josvasen Lund & Maren Jensdatter
Erna
Medlemmer

Antal indlæg: 276
Bopæl:
Tilmeldt: 08.08.05
Lagt på d. 16/11/2006 18:42
Hej Inger!

Til din orientering så ser det ud til de er trolovet og viet i 1788 i Skarrild og han hedder ikke Karl Christen Josvasen, det der stå i Kirkebogen er at han er Ungkarl (ung=Karl), sådan bliver det ofte skrevet, så hans navn er Christen Josvasen, så mon ikke denne familie kan bruges:

Husstand: Skanderborg, Vrads, Nørre Snede, 1801, 119828, Nørre Snede,

Kildenavn, Alder, Civilstand, Kildeerhverv, Husstands/familienr., Matr.nr./Adresse, Kildefødested, Stilling i husstanden, Amt, Herred, Sogn, Kilde, Kildestednavn, Nr. ægteskab, Kommentar, Antal familier/hus, Trossamfund, Handicaps, Køn, Født kildedato, Fødeår
Christen Josuasen, 42, Gift, Jordløs Huusmand, 119828, , , Mand, , , , , Nørre Snede, 1, , , , , M, ,
Maren Jensdatter, 41, Gift, , 119828, , , hans Kone, , , , , Nørre Snede, 1, , , , , K, ,
Kirsten Marie Christensdatter, 8, Ugift, , 119828, , , [deres børn], , , , , Nørre Snede, , , , , , K, ,
Josua Christensen, 6, Ugift, , 119828, , , [deres børn], , , , , Nørre Snede, , , , , , M, ,
Christene Christensdatter, 1, Ugift, , 119828, , , [deres børn], , , , , Nørre Snede, , , , , , M, ,

Med venlig hilsen

Erna
 
Forfatter RE: Karl Christen Josvasen Lund & Maren Jensdatter
Bødker-Jensen
Medlemmer

Antal indlæg: 802
Bopæl:
Tilmeldt: 03.06.06
Lagt på d. 16/11/2006 19:02
Hej Erna!
Tusind Tak for hjælpen, nu kan jeg komme videre, det er bare dejligt. at nogen vil hjælpe, når man er kørt fast. Jeg synes ellers jeg havde søgt både på det ene og andet navn, men holdt mig til Ringkøbing og Vejle Amt.
Med venlig hilsen
Inger
 
Copyright © 2004 by a.f.
webmaster@dis-danmark.dk