hammerum-herred.dk
Navigation
Gæster
Forside
Kirkebøger
Batch-Numre
Andre nævnelser
Skifter
Tingbøger
Fast ejendom
Lægdsruller
Familiestof
FS / AO / Wiberg
Kommunalstof
Andre kopier
Slægtstavler
Borris Seminarium
Andre afskrifter
Skat
Artikler
Fotoalbum
Gravsten
Links
Bøger
Søg
Søg i debatforum
Slægtsbøger
Forumindlæg
Se indlæg
hammerum-herred.dk | Forum | Efterlysninger
Side 1 af 2 1 2 >
Forfatter Efterlysning af mariane svendsen og familie
Louise-sch
Medlemmer

Antal indlæg: 17
Bopæl:
Tilmeldt: 16.09.13
Lagt på d. 17/09/2013 09:40
Jeg søger oplysninger om min oldemor mariane svendsen (27-07-1907, Ringkøbing amt, hammerum herred, rind sogn)
Mariane fødte et barn under"diskret ophold" ved navn karoline svendsen ( som blev afleveret til familie uden adoption)
Kan ikke finde flere oplysninger om mariane, hvor hun evt blev af, om hun har andre børn og hvornår hun døde.. Er der evt nogen der kan hjælpe eller som kender til familien??
Marianes far hed svend svendsen (15-8-1866 og er fra ørre) og hendes mor Maren Pedersen (2-8-1866)

Med venlig hilsen
Louise schøning
 
Forfatter RE: Efterlysning af mariane svendsen og familie
boni
Medlemmer

Antal indlæg: 96
Bopæl:
Tilmeldt: 30.10.10
Lagt på d. 17/09/2013 17:09
Hej Louise
Jeg kan se at du at efterlyst Mariane Svendsen på Dis , hvor du skriver du har fundet hende i folketællingen frem til 1930, hvilket sogn ?, og hedde hun stadig Svendsen, eller er hun blevet gift ??

Mvh
Grete
 
Forfatter RE: Efterlysning af mariane svendsen og familie
Louise-sch
Medlemmer

Antal indlæg: 17
Bopæl:
Tilmeldt: 16.09.13
Lagt på d. 17/09/2013 18:23
Hej Grete
Ja har fundet hende i folketællingerne og mener det under rind sogn.
Og problemet er at min bedstemor blev født i 1932 og så kan jeg ikke finde hende mere.. Eller om hun blev gift og hvor hun blev af..

 
Forfatter RE: Efterlysning af mariane svendsen og familie
Bødker-Jensen
Medlemmer

Antal indlæg: 802
Bopæl:
Tilmeldt: 03.06.06
Lagt på d. 18/09/2013 10:19
Hej Louise

Her lidt, som jeg fandt i mine gemmer:
I 1928 er Mariane Fadder til sin søsters datter Maren Mary, Søby Rind, har da bopæl i Herning.
Hun har en datter mere ved navn Britta. Se FT Rind 1930 opsl. 63. Hun er født 1 år senere.
Jeg har ikke fundet pigerne konfirmeret i Rind.
Desuden har jeg heller ikke fundet Mariane som Fadder til andre af hendes søskendes børn.

Ved du ikke noget om hvor Karoline er født og hvor hun havde bopæl?

Med venlig hilsen
Inger
 
Forfatter RE: Efterlysning af mariane svendsen og familie
Louise-sch
Medlemmer

Antal indlæg: 17
Bopæl:
Tilmeldt: 16.09.13
Lagt på d. 18/09/2013 12:16
Hej Inger..
Altså har mariane flere børn? min bedstemor karoline blev født i noget der hedder viftrup( Ringkøbing amt, ginding herred, sevel sogn) d. 27-11-1932, og boede derefter hos sin plejeforældre Marius og ane, de flyttede dog til Stenbjerg sidst i 34.
Min bedstemor karoline lever i dag oc hendes store ønske er at få lidt afvide om hendes rigtige mor, da det altid er blevet holdt hemmeligt.

Hilsen Louise
 
Forfatter RE: Efterlysning af mariane svendsen og familie
Bødker-Jensen
Medlemmer

Antal indlæg: 802
Bopæl:
Tilmeldt: 03.06.06
Lagt på d. 18/09/2013 16:30
Hej Louise!

Det er godt nok lidt af en opgave. Jeg ser ikke Karoline født i Sevel.
Ved du hvilken Sogn Stenbjerg hører til?

Med venlig hilsen
Inger
 
Forfatter RE: Efterlysning af mariane svendsen og familie
Louise-sch
Medlemmer

Antal indlæg: 17
Bopæl:
Tilmeldt: 16.09.13
Lagt på d. 18/09/2013 17:07
Caroline Svendsen, født 27. november 1932 i Viftrup, Sevel, Ginding Herred. Sevel, Ginding, Ringkøbing 1913-1937 opslag 119
Nej aner faktisk intet om Stenbjerg. De boede der kun nogle år.. De har altid flyttet meget rundt.

Hilsen Louise
 
Forfatter RE: Efterlysning af mariane svendsen og familie
Louise-sch
Medlemmer

Antal indlæg: 17
Bopæl:
Tilmeldt: 16.09.13
Lagt på d. 18/09/2013 17:09
Ved hun er konfirmeret i metodistkirken i Silkeborg d. 20 oktober i 46 eller 47??
 
Forfatter RE: Efterlysning af mariane svendsen og familie
Bødker-Jensen
Medlemmer

Antal indlæg: 802
Bopæl:
Tilmeldt: 03.06.06
Lagt på d. 18/09/2013 19:58
Hej Louise!

Er det Karolines Plejeforældre der bliver viet i Trandum?
Sevel Kirkebog 1913-1937 opsl. 216 nr. 4.
De er jo Faddere ved Karolines dåb.

Med venlig hilsen
Inger
 
Forfatter RE: Efterlysning af mariane svendsen og familie
Louise-sch
Medlemmer

Antal indlæg: 17
Bopæl:
Tilmeldt: 16.09.13
Lagt på d. 19/09/2013 07:50
Hej Inger..
Ja det er hendes (karolinens) plejeforældre der bliver viet der. Og det er dem der står som 2 af fadderne ved hendes dåb.. Ved du hvor mariane evt flyttede hen??

Hilsen louise
 
Forfatter RE: Efterlysning af mariane svendsen og familie
boni
Medlemmer

Antal indlæg: 96
Bopæl:
Tilmeldt: 30.10.10
Lagt på d. 19/09/2013 09:08
Hej Louise.
Har du prøvet at finde Svend Svendsens dødsannonce, om der står nogle navne på den ?.
Og da Svend Svendsen gifter sig igen efter Maren Pedersens død, må der jo være et skifte enten ved hans død eller hans kone Jensine Nielsen`s død i 1961.
Svend Svendsen er glarmester i Ikast da han dør, men bliver begravet på Rind Kirkegaard.
Mindestenen over Svend Svendsen og hans kone Maren Pedersen er stadig bevaret, men meget utydelig.
Måske er det en måde at komme videre på.

Med venlig hilsen
Grete
 
Forfatter RE: Efterlysning af mariane svendsen og familie
Louise-sch
Medlemmer

Antal indlæg: 17
Bopæl:
Tilmeldt: 16.09.13
Lagt på d. 19/09/2013 09:26
Hej Grete

Nej har ikke fundet hans dødsannonce.. Er det på arkivet jeg finder den?? Har snakket med graveren på rind Kirkegaard da jeg fandt hans minde sten på dk-gravsten, men graveren siger at den ikke eksisterer... Hm.. Håbede lidt jeg kunne have fået nogle oplysninger den vej..
Hilsen Louise
 
Forfatter RE: Efterlysning af mariane svendsen og familie
boni
Medlemmer

Antal indlæg: 96
Bopæl:
Tilmeldt: 30.10.10
Lagt på d. 19/09/2013 10:12
Hej Louise.
Herning Bibliotek har de lokale aviser til at ligge som mikrofilm, hvad jeg selv har haft stor glæde af. Nu kan jeg se du bor i Skive, det kan være de kan skaffe mikrofilmen, nu du ved dato og årstal ?
Ang. gravstenen, går du ind på gravsten på denne hjemmeside, trykker på Rind, Ringkøbing amt, og skriver Svend Svendsen i "søg efter" derefter kommer navn m.m. frem, tryk vis gravsten, ligeledes gør du med Maren, hvor du skriver Maren Svendsen.

Med venlig hilsen
Grete
 
Forfatter RE: Efterlysning af mariane svendsen og familie
boni
Medlemmer

Antal indlæg: 96
Bopæl:
Tilmeldt: 30.10.10
Lagt på d. 19/09/2013 10:36
Hej igen Louise.
Jeg havde lige misforstået dig, du havde jo set gravstenen på DK-gravsten.
Jeg tror stadig at stenen findes på Rind Kirkegaard, den står på Lapidarium.
Og de må vel også have nogle journaler/bøger over begravede på Rind Kirkegaard ??

Med venlig hilsen
Grete
 
Forfatter RE: Efterlysning af mariane svendsen og familie
Louise-sch
Medlemmer

Antal indlæg: 17
Bopæl:
Tilmeldt: 16.09.13
Lagt på d. 19/09/2013 10:48
Hej Grete..
Ja spurgte ham om han ikke kunne se stenen i register eller noget så, og hvor stenen evt var nu hvor den stod i lapidarium og han stadig ikke kunne finde den.. Og hans svar var bare at den var sikkert knust og var ellers ikke særlig hjælpsom.. Væk var den hvertfald Kunne jo ellers godt have tænkt mig at vide hvem der evt havde betalt til gravstedet dengang og kontaktet dem..

Hilsen louise
 
Forfatter RE: Efterlysning af mariane svendsen og familie
boni
Medlemmer

Antal indlæg: 96
Bopæl:
Tilmeldt: 30.10.10
Lagt på d. 19/09/2013 10:53
Hej Louise.
Ja, jeg har også talt med ham engang, og havde nok samme opfattelse.
Men jeg skal se om jeg ikke kan komme ud på Rind Kirkegaard i dag eller i morgen, så skal jeg se om jeg kan finde stenen

Med venlig hilsen
Grete
 
Forfatter RE: Efterlysning af mariane svendsen og familie
Louise-sch
Medlemmer

Antal indlæg: 17
Bopæl:
Tilmeldt: 16.09.13
Lagt på d. 19/09/2013 11:04
Det kunne virkelig være fantastisk.. har overvejet og køre derop engang.. Har bare ikke så meget erfaring og ved dælme ikke hvor man begynder eller hvor bevarede sten evt kunne stå.. kunne bare være så dejligt at få af eller bekræftet, hvis du forstår..

Hilsen Louise
 
Forfatter RE: Efterlysning af mariane svendsen og familie
boni
Medlemmer

Antal indlæg: 96
Bopæl:
Tilmeldt: 30.10.10
Lagt på d. 19/09/2013 15:36
Hej Louise.
Ved du hvilken søskende Mariane havde ud over Thora Mathilde Svendsen

Med venlig hilsen
Grete
 
Forfatter RE: Efterlysning af mariane svendsen og familie
Louise-sch
Medlemmer

Antal indlæg: 17
Bopæl:
Tilmeldt: 16.09.13
Lagt på d. 19/09/2013 16:10
1: Peder Svendsen, født 11. august 1892 i Okkels, Rind.

2:Ane Pouline Marie Svendsen, født 12. juli 1894 i Okkels, Rind.

3: Sidsel Marie Svendsen, født 25. marts 1896 i Okkels, Rind.

4: Karen Amina Svendsen, født 13. november 1897 i Okkels, Rind. Faddere ved dåben:
- husmand Otto Ottesen og hustru Karen Svendsen af Kølkjær (faster til barnet)
- tømrer Mikkel Svendsen af Gjellerup (farbror til barnet)
- pigen Kristine Svendsen af Rind.

5: Palle Svendsen, født 1. oktober 1899 i Okkels, Rind. Faddere ved dåben: - enken Ane Marie Mikkelsen af Simmelkjær (farmor til barnet)
- kone Karen Svendsen (faster til barnet)
- tømrer Mikkel Svendsen (farbror til barnet)
- ungkarl Peder Svendsen af Kølkjær (farbror til barnet)
Ved dåben er Palle Svendsen registreret som tømrer.

6: Thomas Svendsen, født 30. november 1902 i Okkels, Rind, død 6. december 1902 i hjemmet. Thomas Svendsen er død d. 6.december er derfor hjemmedøbt samme dag. Fadder var faderen.
Rind, Hammerum, Ringkøbing - 1900-1907 - opslag 25, samt opslag 250.

7: Thora Mathilde Svendsen, født 12. september 1904 i Okkels, Rind. Faddere ved dåben var:
- husmand Simon Nielsen og hustru Kristine Svendsen af Linnebjerg, Ikast sogn (Kristine formentlig faster)
- husmand Peder Lind Sørensen og hustru Maren Pedersen af Kølkær

Kopirede lige det ind jeg havde..

Hilsen louise
 
Forfatter RE: Efterlysning af mariane svendsen og familie
boni
Medlemmer

Antal indlæg: 96
Bopæl:
Tilmeldt: 30.10.10
Lagt på d. 19/09/2013 18:29
Hej Louise

Allerførst må jeg tage mine ord i mig i gen, jeg har været på Rind Kirkegaard og snakket med Graveren + gartner, de var de mest flinke, behagelige og hjælpsomme mennesker, jeg tror vi brugte over 1 time sammen.

Men for at gøre det kort.
Gravstenen over Svend Svendsen og Maren Pedersen skal være på Lapidarium, da der ikke er fjernet gravstene endnu, men det bliver der på et tidspunkt - jeg havde en gartner til at hjælpe mig, men vi fandt den desværre ikke, (jeg var dem igennem to gange) det skal også siges, at nogle af gravstenene var væltet, og var ikke sådan lige at rejse op, så det må have været et af dem.

Men jeg fik at vide af Graveren hvem der havde overtaget/videreført gravstedet efter Svend Svendsens`død i 1939 og fik endvidere nr. på gravstedet.

Vedkommende er død i 2004, og i dag er det en søn der har gravstedet, jeg fik navn og adresse.

Jeg tog et billede af gravstedet, men da familien nu hedder Jensen, kræver det lidt detektiv arbejde, (derfor spurgte jeg dig om søskende til Mariane) men har ikke fået kigget på det endnu.
Jeg forstod på Graveren at gravstedet var overtaget i 1939, og hvis det er korrekt, må vi jo gå ud fra at det er noget familie. (men jeg er næsten sikker på at du kan få flere oplysninger, en dag hvor han sidder inde på kontoret, i dag løb han jo frem og tilbage hver gang jeg spurgte om noget, han gik og rev på gangstierne )

Men navne, fødselsdato + døds datoer på afdøde på gravstedet har jeg ud fra billedet jeg tog.
Jeg forstod på Graveren at det var konen`s familie der havde overtaget gravstedet - og det kan jo godt passe, da familien hedder Jensen.

Hvis du er interesseret i billede af gravstedet, hvad jeg tor du er, kan jeg sende det til dig på mail

Med venlig hilsen
Grete



 
Side 1 af 2 1 2 >
Copyright © 2004 by a.f.
webmaster@dis-danmark.dk