hammerum-herred.dk
Navigation
Gæster
Forside
Kirkebøger
Batch-Numre
Andre nævnelser
Skifter
Tingbøger
Fast ejendom
Lægdsruller
Familiestof
FS / AO / Wiberg
Kommunalstof
Andre kopier
Slægtstavler
Borris Seminarium
Andre afskrifter
Skat
Artikler
Fotoalbum
Gravsten
Links
Bøger
Søg
Søg i debatforum
Slægtsbøger
Forumindlæg
Se indlæg
hammerum-herred.dk | Forum | Efterlysninger
Forfatter Elmholt, Elmholdt, Ælmholdt slægten
elmholt
Medlemmer

Antal indlæg: 9
Bopæl:
Tilmeldt: 03.02.12
Lagt på d. 17/03/2013 15:01
Jeg efterlyser alt information om folk fra slægten fra Elmholt Gården i Rind. og folk der bærer navnet/billeder osv. Jeg er igang med og samle information til en slægtsbog der skal laves om Familien.

Jeg er selv efter kommer af
Niels Elmholt Jensen 1807 -1881 gift Dorthea Cathrine Jørgensdatter 1810-1858

Max Elmholt


Max Møller Elmholt
 
Forfatter RE: Elmholt, Elmholdt, Ælmholdt slægten
ard
Medlemmer

Antal indlæg: 182
Bopæl:
Tilmeldt: 07.04.06
Lagt på d. 21/03/2013 21:03
Hej Max.

Det er vist med spredhagl du har skrevet dine ønsker om information. Jeg er ikke helt klar over hvad du mener.

Du nævner slægt og familie dine, mine og en slægtsbog.

Er det efterkommere efter Frans Ellemholt eller nyere navne ?.




MVH Dahl.
 
Forfatter RE: Elmholt, Elmholdt, Ælmholdt slægten
elmholt
Medlemmer

Antal indlæg: 9
Bopæl:
Tilmeldt: 03.02.12
Lagt på d. 22/03/2013 17:52
Er efterkommer af Mariane Nielsen af Elmholt (1844 - 1899) søn --> Niels Jensen Elmholt Jørgensen (1864 - 1931)

Er ved og havde samlet alt om næsten alle efterkommer under Niels Jensen Elmholt jørgensen (1864-1931) nu mangler jeg info omkring søskende og slægten længere tilbage.

Har forældrene til Dorthea. men billeder, historier og info omkring Elmholt gården og slægten modtages gerne

Det meningen vi skal havde lavet en slægtsbog omkring Elmholt i Rind og omkring slægten Elmholt og længere tilbage.

Max Elmholt


Max Møller Elmholt
 
Forfatter RE: Elmholt, Elmholdt, Ælmholdt slægten
Inger Juel Nielsen
Medlemmer

Antal indlæg: 58
Bopæl:
Tilmeldt: 29.03.12
Lagt på d. 04/04/2013 21:59
Hej Max!
Hvordan mener du det skulle foregå? Jeg tror da, vi er en del, der har samlet oplysninger om slægten. Men det kan vi jo ikke bare lægge ud på nettet i sin fulde ordlyd. Har du en detaljeret plan for indsamlingen af oplysninger? Vil du selv forestå udarbejdelsen af en slægtsbog? Er det meningen at en professionel skal ind over?
Vi kender vist begge slægtsbogen om slægten fra Laulund Mark - vi er begge to omtalt i den slægtsbog, idet vi begge tilhører både Elmholt slægten og denne anden slægt. Er det noget i den stil du tænker på? Det er en stor opgave at gå i gang med!
KH Inger Juel Nielsen
 
Forfatter RE: Elmholt, Elmholdt, Ælmholdt slægten
elmholt
Medlemmer

Antal indlæg: 9
Bopæl:
Tilmeldt: 03.02.12
Lagt på d. 09/04/2013 10:18
Det er meningen den skal laves professionelt, jeg prøver bare og indsamle mest muligt information omkring slægten inden jeg går videre og får lavet en reel professionel bog som Laulund bogen. Så det vil være muligt for alle der har noget med slægten og gøre at købe bogen.

Jeg har indsamlet information omkring 2-300 personer ind til videre. og der kommer løbende meget mere.


Max Møller Elmholt
 
Forfatter RE: Elmholt, Elmholdt, Ælmholdt slægten
ard
Medlemmer

Antal indlæg: 182
Bopæl:
Tilmeldt: 07.04.06
Lagt på d. 11/04/2013 21:50
Når nu du skriver Efterkommere af Elmholt og du ikke er kommet med noget bud endnu - er det så Maren Okkels Pedersdatter du tænker på og J. Dynesen og Niels Elmholt Jensen som kom fra bla. Kølbæk.

De er jo de "første" af vores aner som er på Elmholt, men ikke de første som der boede der.


I det store hele er det kendte slægter her på HH og som en anden tråd (billede af Elmholt) hvor du selv er med i.


MVH Dahl.

Redigeret af ard d. 12/04/2013 17:10
 
Forfatter RE: Elmholt, Elmholdt, Ælmholdt slægten
Inger Juel Nielsen
Medlemmer

Antal indlæg: 58
Bopæl:
Tilmeldt: 29.03.12
Lagt på d. 06/05/2013 16:26
Jeg er stødt på en familie i Ildved By, Hvejsel Sogn, Nørvang Herred, Vejle Amt, der begynder at kalde deres børn Elmholdt til efternavn i 1850-erne. Familien kan findes i FKT 1860 i ovennævnte by og sogn. Det er opslag 22, 2. spalte. En af de nævnte sønner, Laust Pedersen Elmholdt bliver far til en Peter Valdemar Elmholt (Pedersen), der bliver en kendt forfatter og politiker. Han er født i 1883 i samme sogn. Har det noget som helst med Elmholt / Elmholdt slægten fra Rind Sogn at gøre? Jeg har selvfølgelig gransket lidt i kirkebøgerne. Men deres nærmeste forfædre stammer fra Hvejsel eller Vindelev Sogne.
MVH Inger Juel Nielsen
 
Forfatter RE: Elmholt, Elmholdt, Ælmholdt slægten
ard
Medlemmer

Antal indlæg: 182
Bopæl:
Tilmeldt: 07.04.06
Lagt på d. 08/05/2013 17:09

Hej Inger. Svært at svare på men jeg tror ikke de har noget med Elmholt i Rind at gøre. På den anden side søger Max navne med Elmholt, så der er da nogle flere og sikkert mange flere med navnet Elmholt som sikkert ikke har noget at gøre med Rind sogn.

Elmholt beyder jo en ELM skov og dem kan der jo være mange af /gårde også uden af de er nævnt i Krabsen.





Jeg er stadigvæk ikke sikker på hvad han mener med at lave en slægtsbog. Mine Jyske Rødder er vi jo en del af i og med Okkels familien og Kølbæk familien er repræsenteret samt Busk i Sevel og Junge i Vinding.
Og så er der Niels hustru Dorthe Cathrine hun kom jo så fra Gjellerup og Dynes navnene længere tilbage fra Snejbjerg og Hjørring.

Og bare for at nævne Niels og Dorthe Cathrines børn og deres ægtefæller og ægtefællernes aner.



MVH Dahl.
 
Copyright © 2004 by a.f.
webmaster@dis-danmark.dk