hammerum-herred.dk
Navigation
Gæster
Forside
Kirkebøger
Batch-Numre
Andre nævnelser
Skifter
Tingbøger
Fast ejendom
Lægdsruller
Familiestof
FS / AO / Wiberg
Kommunalstof
Andre kopier
Slægtstavler
Borris Seminarium
Andre afskrifter
Skat
Artikler
Fotoalbum
Gravsten
Links
Bøger
Søg
Søg i debatforum
Slægtsbøger
Forumindlæg
Se indlæg
hammerum-herred.dk | Forum | Efterlysninger
Forfatter Jens nielsen og Else Kirsine Nielsdt i Hareskov
gld
Medlemmer

Antal indlæg: 17
Bopæl:
Tilmeldt: 29.06.05
Lagt på d. 12/03/2013 16:30
I 1801 bor Jens og Else Kirstine i Hareskov med deres datter Mette Marie. Jeg kan følge disse 3 til de dør, men hvor mon Jens og Else kommer fra? Det eneste par med disse navne jeg har fundet befinder sig i 1787 som tjenestefolk i Aadum præstegaard. Alderen passer. Det par kan spores til henholdsvis Odderup i Aadum sogn og Ølgod. De bliver gift i Ølgod 14.4. 1789, men dér kan jeg til gengæld ikke finde dem i 1801. Kan det mon være dem, der er taget til Hareskov???
De 2 i Hareskov har fået deres datter i Assing i 1791, så meget kan passe, men jeg mangler dokumentation. Kan mon nogen hjælpe mig?
Mette Marie er født 21.8.1791, og hendes faddere er ikke til nogen hjælp. De er henholdsvis fra Toustrup i Snejbjerg, Arnborg og Hareskov i Assing.
Mette Marie bliver gift med Christian Sørensen fra Arnborg. Hans forlover er Søren Christensen fra Annexgården i Arnborg.
Kan nogen hjælpe?
Venlig hilsen Grethe Døpping


gld
 
Forfatter RE: Jens nielsen og Else Kirsine Nielsdt i Hareskov
feldborg
Super Administrator



Antal indlæg: 3531
Bopæl:
Tilmeldt: 26.06.05
Lagt på d. 13/03/2013 21:48
Sulkjær "Assing Sogn" har en Jens Nielsen (af Paarup) i Harreskov på den tid. Men om det er din mand, og hvad dette (af Paarup) dækker over er jeg ikke klar over.

Hvis Jens Nielsen evt. er født i Assing sogn, så er det jo i den periode, hvor der ikke findes en kirkebog. Men rent geografisk kan de jo sagtens være kommet hertil fra Aadum.

Fadderen fra Toustrup i Snejbjerg er skrædder Ole Jensen født ca. 1725, men det fortæller jo heller ikke så meget.


mvh, a.f.
hammerum-herred.dk  
Forfatter RE: Jens nielsen og Else Kirsine Nielsdt i Hareskov
gld
Medlemmer

Antal indlæg: 17
Bopæl:
Tilmeldt: 29.06.05
Lagt på d. 13/03/2013 22:04
Jeg har læst Sulkjærs teori, men der er trods alt 7 års forskel på de 2 Jens Nielsen'er og hvor kommer Else Kjerstine fra?
Der er også et problem omkring svigersønnen Christian Sørensen. Er han den samme som Christen Sørensen? Det er en enorm stor aldersforskel mellem Chresten og Mette Marie, og der er en Chresten Sørensen fra Arnborg som fadder til et af børnene. Hvis det havde været faderen ville det vel være blevet anført. Jeg har kæmpet med dette problem i mindst 10 år. Der er et eller andet, der ikke passer.
mvh Grethe Døpping


gld
 
Copyright © 2004 by a.f.
webmaster@dis-danmark.dk