hammerum-herred.dk
Navigation
Gæster
Forside
Kirkebøger
Batch-Numre
Andre nævnelser
Skifter
Tingbøger
Fast ejendom
Lægdsruller
Familiestof
FS / AO / Wiberg
Kommunalstof
Andre kopier
Slægtstavler
Borris Seminarium
Andre afskrifter
Skat
Artikler
Fotoalbum
Gravsten
Links
Bøger
Søg
Søg i debatforum
Slægtsbøger
Forumindlæg
Se indlæg
hammerum-herred.dk | Forum | Efterlysninger
Forfatter Jens Jensen født den 7. Dec. 1887 i Rind
boni
Medlemmer

Antal indlæg: 96
Bopæl:
Tilmeldt: 30.10.10
Lagt på d. 19/01/2013 18:18
Hej.

Jeg håber nogle kan hjælpe med oplysninger om Jens Jensen født den 7. Dec. 1887 i Rind Sogn, Mørup Mark.

Her er hvad jeg har:

Jens Jensen er søn af Veteran Niels Ingvard Jensen (Bjødstrup) og Else Sophie Feierskouhuse.
Han findes i Folketællingen 1906 i Lind, Rind sogn, hvor han arbejde som tjenestekarl hos Kresten Pedersen Skole.
Han findes først igen i 1913 i Tandslet sogn, Erteberg Sønderborg Amt (Ao 1907 - 1944 ops. 21 nr. 8) hvor han bliver gift med Louise Thordsen fra Erteberg.
De får en datter Else Margrethe Jensen født den 10. Januar 1913 i Erteberg, Sønderjylland.

De får en datter Anna Sofie Jensen født den 19. Dec. 1915 Fasterholt Mark, Arnborg Sogn.

De findes i Folketællingen 1916 i Arnborg sogn, Søby

De får en søn Frede Jensen den 21. Marts 1920, Voulund, Rind sogn.

De findes igen i Folketællingen i 1921 i Kølkær, Rind sogn, hvor der også bor en Andreas Thordsen, hvad jeg forestiller mig kunne være en bror til Louise Thordsen.

Ved sønnens Frede Jensens dåb i Kølkær Kirke den 18. April 1920 var en ungkarl Hans Thordsen fadder (hvad jeg også tro er en broder til Louise Thordsen)

Jens Jensen og hans kone Louise Thordsen må være flyttet fra Erteberg til Arnborg i mellem 1913 og 1915, og det ser ud til at to af hendes brødre er fulgt med ?

Men så forsvinder de - efter folketællingen 1921 i Rind
Er der nogle der kender noget til denne familie, og hvad der er sket med dem.

Med venlig hilsen
Grete
 
Copyright © 2004 by a.f.
webmaster@dis-danmark.dk