hammerum-herred.dk
Navigation
Gæster
Forside
Kirkebøger
Batch-Numre
Andre nævnelser
Skifter
Tingbøger
Fast ejendom
Lægdsruller
Familiestof
FS / AO / Wiberg
Kommunalstof
Andre kopier
Slægtstavler
Borris Seminarium
Andre afskrifter
Skat
Artikler
Fotoalbum
Gravsten
Links
Bøger
Søg
Søg i debatforum
Slægtsbøger
Forumindlæg
Se indlæg
hammerum-herred.dk | Forum | Efterlysninger
Forfatter Er der nogle der kan hjælpe mg
sean4u2
Medlemmer

Antal indlæg: 12
Bopæl:
Tilmeldt: 26.07.12
Lagt på d. 15/01/2013 00:14
min gamle tante 82 spuret mig om jeg kunne finde lidt oplysing om hendes bedstemor altså min oldermor hun hed Kristiane Birgitte Katrine pedersen og døde
04-feb-1929 62 år gammel hun var gift med Niels Pedersen hun blev begravet
09-Feb-1929 på Sønder Felding Kirkegård det min tante vil gerne vide var hvor kom hun fra og hvad hed hun før hun blev gift da alle de oplysinger er gået tabt og detsværre ingen tilbage til at fortælle det , og hvis der lidt mere så fortæl omkring hendes famile hendes far og mor osv .... en stor tak til den der kan finde lidt og gøre en gamel tante glad ...
 
Forfatter RE: Er der nogle der kan hjælpe mg
feldborg
Super Administrator



Antal indlæg: 3531
Bopæl:
Tilmeldt: 26.06.05
Lagt på d. 15/01/2013 00:45
Her er lige lidt at starte med:
Du kan se hendes gravsten her:
http://sepper.dk/sdrfelding/sdrfelding_visbilled.php?img=/sdrfelding/pics/PICT2270.jpg

Du finder begravelsesindførslen her:
http://hammerum-herred.dk/mkort/vis_ny_bog.php?nr=138&dir=520b-03&size=67&ark=0

Du kan her se, at hun også hed Pedersen før hun blev gift, og at hun er født i Borris 14 nov 1866.

Du har familien her i 1870, med Christiane nederst:
Fkt-1870; Sønder Borris - 5. distrikt ; 25; Kjærhuus, et huus
651; Niels Christian Pedersen; m; 50; gift; Borris Sogn, Ringkjøbing Amt; Luthersk; Huusfader / Jordbruger
652; Ane Dorthea Nielsen; k; 40; gift; Borris Sogn, Ringkjøbing Amt; Luthersk; Huusmoder / Bestyrer huset
653; Peder Christian Pedersen; m; 13; ugift; Borris Sogn, Ringkjøbing Amt; Luthersk; Deres barn
654; Ane Marie Pedersen; k; 8; ugift; Borris Sogn, Ringkjøbing Amt; Luthersk; Deres barn
655; Frederikke Marie Pedersen; k; 6; ugift; Borris Sogn, Ringkjøbing Amt; Luthersk; Deres barn
656; Christiane Birgitte Kathrine Pedersen; k; 3; ugift; Borris Sogn, Ringkjøbing Amt; Luthersk; Deres barn

Begge hendes forældre er også født i Borris, henholdsvis ca. 1820 og 1830, og hun har på det her tidspunkt 3 ældre søskende.

Lige en tilføjelse:
De bor i Matr.nr. 2d, Borris Sønderland, Kærhuset. Ejendommen overgik i 1952 til staten i forbindelse med udvidelsen at det militære øvelsesterræn.


mvh, a.f.

Redigeret af feldborg d. 15/01/2013 00:55
hammerum-herred.dk  
Forfatter RE: Er der nogle der kan hjælpe mg
sean4u2
Medlemmer

Antal indlæg: 12
Bopæl:
Tilmeldt: 26.07.12
Lagt på d. 15/01/2013 10:38
1000 s tak ...for hurtig svar ..skulle nogle lægge inde med mere om hende og hendes famile ville det være dejlige at høre
 
Copyright © 2004 by a.f.
webmaster@dis-danmark.dk