hammerum-herred.dk
Navigation
Gæster
Forside
Kirkebøger
Batch-Numre
Andre nævnelser
Skifter
Tingbøger
Fast ejendom
Lægdsruller
Familiestof
FS / AO / Wiberg
Kommunalstof
Andre kopier
Slægtstavler
Borris Seminarium
Andre afskrifter
Skat
Artikler
Fotoalbum
Gravsten
Links
Bøger
Søg
Søg i debatforum
Slægtsbøger
Forumindlæg
Se indlæg
hammerum-herred.dk | Forum | Efterlysninger
Forfatter Hvor kommer Ivar Johansen, Gejlgaard, Nørre Nissums kone Ane Marie Christensdatter fra.
Lillian Skov
Medlemmer

Antal indlæg: 12
Bopæl:
Tilmeldt: 09.10.10
Lagt på d. 24/11/2012 15:05
Hej.

Er der nogen, der kan hjælpe mig med, at finde Ane Marie Christendatter forældre.
Ivar Johanse og Ane Marie bor på Gejlgaard i Nørre Nissum sogn fra omkring 1792 til 1841.
Hun dør i 1824 , 56 år gammel og er altså født omkring 1767.
Han er født i Gejlgaard 1763 og dør i 1841.

I 1793 får de deres første barn Ellen.

I kirkebogen for Resen sogn 1755 - 1806 C490-c-003, opslag 248 den 2 sidste, har jeg fundet, tror jeg , deres vielse.
Ivar Johansen ,Geigaard og pigen Ane Marie Christensdatter Schougaard.

Det eneste jeg har at gå efter med hensyn til hvor hunkommer fra er navnet Schougaard.
I FT 1787, Nørlem sogn har jeg fundet en Anna Marie Christensdatter på 20 år, datter af Christen Christensen i Vester Schougaard. Det kunne jo godt passe med alderen.
I kirkebogen for Nørlem sogn 1736 - 1800, opslag 516 har jeg fundet Ane Marie Schougaards konfirmation. Hendes fødsel har jeg ikke fundet.

Er der nogen, der kan hjælpe mig videre herfra.

Venlig hilsen
Lillian
 
Forfatter RE: Hvor kommer Ivar Johansen, Gejlgaard, Nørre Nissums kone Ane Marie Christensdatter fra.
ROEL
Medlemmer

Antal indlæg: 23
Bopæl:
Tilmeldt: 14.04.12
Lagt på d. 25/11/2012 11:40
http://www.lemvighistorie.dk/historier/NoerreNissumSogn1.pdf . prøv at læse denne Lillian her. Måske den kan hjælpe dig. jeg har også en Gielgård i min lige linie
Marianne
 
Forfatter RE: Hvor kommer Ivar Johansen, Gejlgaard, Nørre Nissums kone Ane Marie Christensdatter fra.
Lillian Skov
Medlemmer

Antal indlæg: 12
Bopæl:
Tilmeldt: 09.10.10
Lagt på d. 25/11/2012 15:00
Hej Marianne.
Jeg har fundet den side, og det har ført mig videre, der er forskellige af gårdene, hvor der er aner. Der står dog ikke noget om, hvem Iver Johansen i Gejlgaard blev gift med.

Hilsen Lillian
 
Copyright © 2004 by a.f.
webmaster@dis-danmark.dk