hammerum-herred.dk
Navigation
Gæster
Forside
Kirkebøger
Batch-Numre
Andre nævnelser
Skifter
Tingbøger
Fast ejendom
Lægdsruller
Familiestof
FS / AO / Wiberg
Kommunalstof
Andre kopier
Slægtstavler
Borris Seminarium
Andre afskrifter
Skat
Artikler
Fotoalbum
Gravsten
Links
Bøger
Søg
Søg i debatforum
Slægtsbøger
Forumindlæg
Se indlæg
hammerum-herred.dk | Forum | Efterlysninger
Forfatter Hjælp til tydning.
Esben
Medlemmer

Antal indlæg: 97
Bopæl:
Tilmeldt: 11.02.09
Lagt på d. 01/09/2012 20:55
Kære alle

Jeg er stødt på en dåb, som jeg har svært ved at tyde det hele af, så jeg vil blive meget glad for lidt assistance...

Arkivalieronline

Amt: Svendborg

Herred: Sallinge

Sogn: Nr. Broby

Bog 1678 - 1813, oplsag 45, 6 maj 1714.

Mvh. Esben.
 
Forfatter RE: Hjælp til tydning.
Nils Langager
Medlemmer

Antal indlæg: 11
Bopæl:
Tilmeldt: 30.09.06
Lagt på d. 02/09/2012 23:03
D 6 Maij: Dom: 5 post Pasches hafer Knud Lauritsøn her i Byen fra Søn til Daaben N: Blef kaldt: Laurits.
Fadderne vare her af Byen Peder Doll. Jens Niels: Rasmus Doll: Niels Krogs Hustru og Maren Rasmusdatter.
Næste gang bør du skrive, hvad du selv har tydet. Det er for let at lade andre gøre hele arbejdet.
Nils Langager
 
Forfatter RE: Hjælp til tydning.
Esben
Medlemmer

Antal indlæg: 97
Bopæl:
Tilmeldt: 11.02.09
Lagt på d. 06/09/2012 16:48
Hej Niels.

Mange tak for det fyldestgørende svar!

Jeg beklager, at jeg først når at svare nu, men jeg har været hjemmefra, og min lånecomputer havde virus. Jeg kunne godt logge på Hammerum Herred, men det var ikke muligt for mig at kommentere indlæget. Pas på det falske virus-skjold Security Platinium! - det kan dog fjernes med lidt fingersnilde

Som jeg svarede i din mail, er det ikke fordi, at jeg vil springe over, hvor gærdet er lavest. Grunden til at jeg normalt ikke skriver, hvad jeg kan læse, er, at jeg ved at nogle fortrækker det på den måde. Jeg vil gerne give de frivillige mennesker, der vil hjælpe, mulighed for selv at møde kilden første gang uden mine tolkninger/fejltolkninger. På den måde mener jeg, at den enkelte må få mest glæde af det samt den største udfordring. Derefter kan en evt. uddybende dialog begynde, da det jo heller ikke er sikkert, at alle kan bidrage med hele teksten. Hvis det kun drejer sig om et enkelt ord, eller en specifik sætning i en længere tekst, vil jeg selvfølgelig præcisere det.

De bedste hilsner fra Esben.
 
Copyright © 2004 by a.f.
webmaster@dis-danmark.dk