hammerum-herred.dk
Navigation
Gæster
Forside
Kirkebøger
Batch-Numre
Andre nævnelser
Skifter
Tingbøger
Fast ejendom
Lægdsruller
Familiestof
FS / AO / Wiberg
Kommunalstof
Andre kopier
Slægtstavler
Borris Seminarium
Andre afskrifter
Skat
Artikler
Fotoalbum
Gravsten
Links
Bøger
Søg
Søg i debatforum
Slægtsbøger
Forumindlæg
Se indlæg
hammerum-herred.dk | Forum | Efterlysninger
Forfatter Niels Nielsen, Raunholt ell. Hampen
Inge Lyngby
Medlemmer

Antal indlæg: 21
Bopæl:
Tilmeldt: 11.11.05
Lagt på d. 07/04/2012 10:50
Hej derude,
Jeg er nu atter vent tilbage til mine aner Christen Lauridsen f. i Funder 12 oktober 1798 og hans hustru Ane Margrethe Nielsdatter.
Er der nogen, der med sikkerhed kan sige, om hun var datter af Niels Nielsen Raunholt og Mette Kirstine Chrestensdatter, altså født i Bording 1. november 1801. Eller var hun mon datter af Niels Nielsen Hampen og så født i 1797.
Jeg hælder selv til Niels Nielsen Raunholt. Hun havde ved sin død ophold hos sin datter Maren Christensdatter i Silkeborg. Hun døde 16. december 1881, og hendes alder er i kirkebogen anført til 82 år. Det passer jo ikke helt med nogen af de 2 nævnte. Jeg mener dog, at kan se nogle familiemæssige forhold til tilbage til Niels Nielsen Raunholts far mor Maren Nielsdatter gift med Peder Knudsen i Brunbjerg. Ane Margrethe Nielsdatters datter Inger Christensdatter føder 1. feb. 1854 et uægte barn Ane Margrethe, og ved hendes dåb er nævnt bl. a. Grdm. Jens Knudsen i Søberg.
Mon der en eller anden der kan be- eller afkræfte.
Påskehilsen
Inge Lyngby
 
Forfatter RE: Niels Nielsen, Raunholt ell. Hampen
feldborg
Super Administrator



Antal indlæg: 3531
Bopæl:
Tilmeldt: 26.06.05
Lagt på d. 07/04/2012 15:55
Jeg mener Niels Hampens datter Ane Margarethe født 1797 dør i Vester Isen 25 apr 1819. Så måske kan du bruge udelukkelsesmetoden.

http://hammerum-herred.dk/mkort/vis_bog.php?nr=266&dir=516-03&size=100&ark=17


mvh, a.f.

Redigeret af feldborg d. 07/04/2012 16:00
hammerum-herred.dk  
Forfatter RE: Niels Nielsen, Raunholt ell. Hampen
Inge Lyngby
Medlemmer

Antal indlæg: 21
Bopæl:
Tilmeldt: 11.11.05
Lagt på d. 07/04/2012 18:50
Mange tak, Arne Feldborg - det vil så gøre - den anden er også "mere genkendelig" hvis du forstår, hvad jeg mener.
 
Copyright © 2004 by a.f.
webmaster@dis-danmark.dk