hammerum-herred.dk
Navigation
Gæster
Forside
Kirkebøger
Batch-Numre
Andre nævnelser
Skifter
Tingbøger
Fast ejendom
Lægdsruller
Familiestof
FS / AO / Wiberg
Kommunalstof
Andre kopier
Slægtstavler
Borris Seminarium
Andre afskrifter
Skat
Artikler
Fotoalbum
Gravsten
Links
Bøger
Søg
Søg i debatforum
Slægtsbøger
Forumindlæg
Se indlæg
hammerum-herred.dk | Forum | Efterlysninger
Forfatter Slagter Jens Christian Jensen, død 1902 i Herning
Gerda Arnoldsen
Medlemmer

Antal indlæg: 5
Bopæl:
Tilmeldt: 11.01.07
Lagt på d. 30/03/2012 15:34
Jeg søger oplysninger om min oldefar Jens Christian Jensen, han boede i Herninggade fra 1862 til sin død 21. april 1902.
Han var gift med Cathinga Charlotte Vilhelmine Jensen, født Schubert,
hun blev begravet i Herning 29. januar 1925.

Mon der er nogen der søger i slægten?

Venlig hilsen
Gerda Arnoldsen
Ulfborg

Redigeret af Gerda Arnoldsen d. 30/03/2012 15:47
 
Forfatter RE: Slagter Jens Christian Jensen, død 1902 i Herning
Bodil Grove Christensen
Medlemmer

Antal indlæg: 1
Bopæl:
Tilmeldt: 16.03.08
Lagt på d. 02/04/2012 09:24
Det ved jeg, at en af mine tidligere kursister har - hun er nemlig i familie med ham, jeg skal se, om jeg kan finde hendes navn.
Ellers ved Doris på Lokalhistorisk Arkiv i Herning noget om ham, det var dér, min kursist fik billeder og oplysninger.
Mvh.Bodil Grove Christensen, Aulum.

Redigeret af Bodil Grove Christensen d. 02/04/2012 09:24
 
Forfatter RE: Slagter Jens Christian Jensen, død 1902 i Herning
Gerda Arnoldsen
Medlemmer

Antal indlæg: 5
Bopæl:
Tilmeldt: 11.01.07
Lagt på d. 02/04/2012 09:43
Hej
Tak for dit svar, jeg vil være taknemmelig, hvis du finder din kursist.

Venllig hilsen og god påske

fra Gerda Arnoldsen
 
Forfatter RE: Slagter Jens Christian Jensen, død 1902 i Herning
Gerda Arnoldsen
Medlemmer

Antal indlæg: 5
Bopæl:
Tilmeldt: 11.01.07
Lagt på d. 05/04/2012 10:09
Bodil Grove Christensen
Jeg har fulgt dit råd, har kontaktet Doris på Lokalhistorisk Arkiv.
Hun har svaret:
Til Gerda Arnoldsen
Der er nu nok lidt forveksling over opfattelsen om at vi her på arkivet skulle have oplysninger om slagter Jensen.
Det er mere konens familie Schubert vi har beskæftiget os med. En af hendes søskende blev gift med en slagter Hansen i Vestergade no: 25 - det var disse oplysninger jeg gav videre til en kursist sidste år.
C.F. Schubert var arrestforvarer i Herning en kortere tid - og gjorde sig ikke så godt bemærket med sit arbejde. Han døde som fattig kontorist
i Herning i året 1878 og hans enke madam Schubert optræder derefter ofte i sognerådets protokoller hvor hun ber´om hjælp.

Her er mit svar til Doris Frederiksen:

Tak for dine oplysninger, jeg havde først selv fundet frem Christian Friderich Schubert døbt 24. januar 1779, hvilket er forkert, den rigtige Christian Friderich Schubert er født 1813.

Cathinga Vilhelmine Charlotte Schubert, født 18. November 1837 I København, hun blev gift med Slagter Jens Christian Jensen 12. august 1862 i Ringkøbing.

Cathinga Vilhelmine Charlotte Schubert var datter af Christian Friderich Schubert, født 3. juni 1813, søn af Corporal Carl Ernst Schubert og Anne Marie Hans Datter. Frederiia Trinitatia 1806 – 1815 opslag 49. Christian Friderich Schubert døde 7. august 1839 i København.

Han blev gift med Charlotte Graff, 25. marts1834 i Garnisionskirken, København.

Charlotte Graff er født 13. december 1808 i Garnision Sogn, København. Hun døde 18. januar 1893 i Ringkøbing.

Hvis du får kontakt med din kursist, kan du fortælle hende, at hun følger et forkert spor.
God påske.
Med venlig hilsen

Gerda Arnoldsen



 
Forfatter RE: Slagter Jens Christian Jensen, død 1902 i Herning
feldborg
Super Administrator



Antal indlæg: 3531
Bopæl:
Tilmeldt: 26.06.05
Lagt på d. 05/04/2012 11:50
Det var Arrestforvarer Schuberts datter, ikke hans kones søster, der blev gift med slagtermenster Hansen i Vestergade (Kapelvej).


mvh, a.f.
hammerum-herred.dk  
Forfatter RE: Slagter Jens Christian Jensen, død 1902 i Herning
Gerda Arnoldsen
Medlemmer

Antal indlæg: 5
Bopæl:
Tilmeldt: 11.01.07
Lagt på d. 05/04/2012 14:50
Tak for dit indlæg, men det er ikke Arrestforvarer Christian Friderich Schubert ,jeg arbejder med, han var døbt 24. januar 1779 i Skanderborg Kirke, han døde i Ringkøbing 26. oktober 1829. hans far hed Gottlob Schubert.

Cathinga Vilhelmine Charlotte Schubert var datter af Christian Friderich Schubert, født 3. juni 1813, søn af Corporal Carl Ernst Schubert og Anne Marie Hans Datter. Frederiia Trinitatia 1806 – 1815 opslag 49. Christian Friderich Schubert døde 7. august 1839 i København.

Schubert slægten er besværlig at efterforske, de er miliærfolk, jeg har selv forfulgt den forkerte, til jeg læste i Slægt og data, der var en søn som blev gift med en hollænder, så ledte jeg efter andet spor og fandt den rigtige, Christian Fridreich Schubert, han døde 26 år gammel. Han var gift med Charlotte Graff, som flyttede til Ringkøbing efter hun blev gift igen med Peter Severin Rosenvinge.

Venlig hilsen Gerda Arnoldsen - god påske -

 
Forfatter RE: Slagter Jens Christian Jensen, død 1902 i Herning
feldborg
Super Administrator



Antal indlæg: 3531
Bopæl:
Tilmeldt: 26.06.05
Lagt på d. 05/04/2012 15:37
Gerda Arnoldsen skrev:
Tak for dit indlæg, men det er ikke Arrestforvarer Christian Friderich Schubert ,jeg arbejder med

Det er jeg udmærket klar over, men der er jo også andre der læser med her. Det var bare for at rette den misforståelse der optræder længere oppe i tråden.


mvh, a.f.
hammerum-herred.dk  
Forfatter RE: Slagter Jens Christian Jensen, død 1902 i Herning
Gerda Arnoldsen
Medlemmer

Antal indlæg: 5
Bopæl:
Tilmeldt: 11.01.07
Lagt på d. 05/04/2012 16:30
Tak skal du have for tilbagemeldingen.
Venlig hilsen Gerda Arnoldsen
 
Copyright © 2004 by a.f.
webmaster@dis-danmark.dk