hammerum-herred.dk
Navigation
Gæster
Forside
Kirkebøger
Batch-Numre
Andre nævnelser
Skifter
Tingbøger
Fast ejendom
Lægdsruller
Familiestof
FS / AO / Wiberg
Kommunalstof
Andre kopier
Slægtstavler
Borris Seminarium
Andre afskrifter
Skat
Artikler
Fotoalbum
Gravsten
Links
Bøger
Søg
Søg i debatforum
Slægtsbøger
Forumindlæg
Se indlæg
hammerum-herred.dk | Forum | Efterlysninger
Forfatter Henrich Fischer - udlagt barnefader
Jane Valkær
Medlemmer

Antal indlæg: 3
Bopæl:
Tilmeldt: 05.02.12
Lagt på d. 17/02/2012 02:34
Jeg har lige skimtet en tråd om Christian Fischer i Skærbæk mølle 1753, der forløb i februar og marts 2010. I snakken bliver Henrich Fischer nævnt som fader til denne Christian.

Inden jeg går videre med mit spørgsmål, så er det nok vigtigt at fortælle at min erfaring indenfor slægtsforskning er yderst begrænset og at jeg faktisk kun henter fakta fra internettet. Håber at I bærer over med min manglende erfaring.

Nå - tilbage til Henrich Fischer.
Den 12. marts 1704 bliver min ane Gedske Henrichsdatter døbt i Vinding sogn, Vejle amt. Hun er et "uægte" barn af Anne Rasmusdatter og udlagt som barnefader er en Henrich Fisker. Anne Rasmusdatter var på det tidspunkt gift med Jochum Ludtke, en kyrasser, som var udstationeret i Brabrant i Holland. Jeg har erfaret, at nogle af de udlagte barnefædre kan være opdigtet, men spørgsmålet er faktisk:
Er Henrich Fischer fra Bryrup den udlagte barnefader til Gedske Henrichsdatter.

Nogle indikationer: På hjemmesiden
http://kaiogtove.hald-hansen.com/familienhald/person/person11.htm
bliver der nævnt denne Henrich Fischer fra Bryrup som fadder. Ved de samme dåb optræder der en Palle Fischer fra Vinding, samt en del personer med efternavnet Bech. Gedske Henrichsdatter bliver gift med en Oluf Pedersen Bech. Henrich Fischer bliver først gift i 1708, så der vel intet til hindring for, at han har haft sin gang i Vinding - muligvis er Palle Fischer fra Vinding hans bror.

Mvh

Jane Valkær

Ps ja, så har jeg rodet lidt rundt med Vinding sogn for at finde mere om Palle Fischer - desværre har jeg nok forvekslet Vinding sogn i Skanderborg amt med Vinding sogn i Vejle amt. Selvom at jeg har rodet lidt rundt med sognene, så vil jeg gerne havde at vide, om det er muligt, at Henrich Fischer er min efterlyste Henrich Fisker.

Redigeret af Jane Valkær d. 19/02/2012 00:22
 
Copyright © 2004 by a.f.
webmaster@dis-danmark.dk