hammerum-herred.dk
Navigation
Gæster
Forside
Kirkebøger
Batch-Numre
Andre nævnelser
Skifter
Tingbøger
Fast ejendom
Lægdsruller
Familiestof
FS / AO / Wiberg
Kommunalstof
Andre kopier
Slægtstavler
Borris Seminarium
Andre afskrifter
Skat
Artikler
Fotoalbum
Gravsten
Links
Bøger
Søg
Søg i debatforum
Slægtsbøger
Forumindlæg
Se indlæg
hammerum-herred.dk | Forum | Efterlysninger
Forfatter Thorsgade/Jens C.M. Snejbjerg
janice
Medlemmer

Antal indlæg: 81
Bopæl:
Tilmeldt: 11.02.12
Lagt på d. 15/02/2012 21:45
Grunden til at jeg ledte efter Thorsgade er at jeg prøver at finde Jens Christian Michaelsen Snejbjerg f.7-5-1884, som voksen... Han bor i Thorsgade i 1930èrne... Jeg ved han blev skilt fra Andrea Marie Snejbjerg F. Jensen d. 5-2- 1917... Jeg kan ikke finde ud af om de fik børn sammen, og hvem han giftede sig med senere, ud over at min mor kaldte hende tante Marie:-)

Måske en herinde har en ide til hvad jeg gør, jeg har læst vielserne igennem for Herning, i årene efter 1917, men ingen held...
 
Forfatter RE: Thorsgade/Jens C.M. Snejbjerg
feldborg
Super Administrator



Antal indlæg: 3531
Bopæl:
Tilmeldt: 26.06.05
Lagt på d. 16/02/2012 00:05
De fik ihvertfald eet barn som blev begravet i Herning 25-feb-1913, 9 måneder gammel.

Se nr. 2:
http://hammerum-herred.dk/kirkeboeger/vis_data.php?event=d%F8de&ark=%&m_k=%&f_navn=&e_navn=&navn=jens%20Chr%mi&sogn=Alle&sort_1=3&sort_2=1&subm=2

Se også nr. 10!


mvh, a.f.
hammerum-herred.dk  
Forfatter RE: Thorsgade/Jens C.M. Snejbjerg
janice
Medlemmer

Antal indlæg: 81
Bopæl:
Tilmeldt: 11.02.12
Lagt på d. 16/02/2012 00:31
Nej hvor godt.. men lidt pudsigt, Jens Christian, barnets far, han står længere nede på siden og der er hans kone nr 2 navn:-)
Jeg er nødt til lige at spørge, hvordan finder du sådan en liste??

Nu skal jeg så prøve igen og se om jeg kan finde deres vielsesattest, og jeg ved de fik 5 børn, så der må være noget at finde:-)

Men tak for hjælpen:-)
 
Forfatter RE: Thorsgade/Jens C.M. Snejbjerg
feldborg
Super Administrator



Antal indlæg: 3531
Bopæl:
Tilmeldt: 26.06.05
Lagt på d. 16/02/2012 00:56
janice skrev:
Nej hvor godt.. men lidt pudsigt, Jens Christian, barnets far, han står længere nede på siden og der er hans kone nr 2 navn:-)

Ja, det var det jeg henviste til med nr. 10.

Listen finder jeg ved at vælge "Kirkebøger" i menuen til venstre.

Derefter "Register over døde i Excel-format samt søgbar database" Bare klik på eet af navnene lige nedenunder.

Derefter går du til formen form til højre og vælger "Alle" sogne, og " Fritekstsøgning i hele feltet (incl. pårørende)" og indtaster noget af navnet feks. "jens chr%mi"

Brug endelig 'wildcards' for Christen / Christian. Og nøjes med at skrive de første to bogstaver af efternavnet - du kan jo ikke vide om der står Michaelsen eller Mikaelsen eller måske Mikkelsen. (Du kan altid begrænse søgningen senere, hvis der kommer for mange resultater).


mvh, a.f.
hammerum-herred.dk  
Forfatter RE: Thorsgade/Jens C.M. Snejbjerg
janice
Medlemmer

Antal indlæg: 81
Bopæl:
Tilmeldt: 11.02.12
Lagt på d. 16/02/2012 09:27
Tak for det:-) jeg har prøvet at søge der, men kan godt se at jeg har gjort det forkert... Så med den forklaring på hvordan jeg skal gøre håber jeg at kunne finde mere på egen hånd.. :-)
 
Copyright © 2004 by a.f.
webmaster@dis-danmark.dk