hammerum-herred.dk
Navigation
Gæster
Forside
Kirkebøger
Batch-Numre
Andre nævnelser
Skifter
Tingbøger
Fast ejendom
Lægdsruller
Familiestof
FS / AO / Wiberg
Kommunalstof
Andre kopier
Slægtstavler
Borris Seminarium
Andre afskrifter
Skat
Artikler
Fotoalbum
Gravsten
Links
Bøger
Søg
Søg i debatforum
Slægtsbøger
Forumindlæg
Se indlæg
hammerum-herred.dk | Forum | Efterlysninger
Forfatter Erich ?? Krarup
Hanne Larsen
Medlemmer

Antal indlæg: 20
Bopæl:
Tilmeldt: 26.03.08
Lagt på d. 22/11/2011 23:28
Jeg leder efter far til Niels Erichsen Krarup født Møborg ca. 1750, Jeg mener han har brødre Søren født 1758 og Peder også søstre Kynde og Maren? de har alle efternavnet Krarup. Som gifte bor brødrene i Torp by. Hvis jeg skal finde deres far, hvad kirkebog skal jeg lede i efter stednavnet Krarup??
Hanne Larsen, Queensland.
 
Forfatter RE: Erich ?? Krarup
jytte kirstein
Medlemmer

Antal indlæg: 44
Bopæl:
Tilmeldt: 26.07.09
Lagt på d. 23/11/2011 06:40
Det mest sandsynlige vil være, at Krarup hører under Møborg sogn, Skodborg herred, Ringkøbing amt.
http://www.myheritage.dk/site-132164151/jytte-kirstein-simonsen  
Forfatter RE: Erich ?? Krarup
Jens Aaberg
Medlemmer

Antal indlæg: 93
Bopæl:
Tilmeldt: 12.07.05
Lagt på d. 23/11/2011 10:01
Hej Jytte.
Niels Erichsen Krarups far er Erich Nielsen Krarup f. 1703, d. 1784 i Møborg sogn, Ringkøbing amt.
Jeg har kun en bror, Søren til Niels.
Det er ikke min slægtning, så jeg har ikke arbejdet meget med dem, men du kan finde en del om slægten i bogen: Bidrag til efterslægtstavle for Erich Nielsen Krarup, 1935. Samlet af Kr. Krarup.
Jeg har følgende note om Erich Nielsen Krarup.: Han nævnes ofte i kommunikantlisten, ligesom han findes i Viborg Landstings protokollerede breve 1755, Skifteretsprotokollen Fol. 452, Jordebog for Holmgaard 1762 osv.
1762: "Erich Krarup og hans 2de sønner til alters". Søren er da kun 5 år gammel, så muligvis er der en ældre søn!
Mvh.
Jens Aaberg.
 
Forfatter RE: Erich ?? Krarup
Hanne Larsen
Medlemmer

Antal indlæg: 20
Bopæl:
Tilmeldt: 26.03.08
Lagt på d. 24/11/2011 21:54
Tak for hjælp. Da jeg fandt Niels Erichsen Krarups børn i Møborg/Nees kirkebog fandtes der også børn af Søren og Peder Krarup på de samme sider. Ved dåb er der også en Kynde og Maren Krarup. Der er en del om Søren på Google. Der er en bog "To gårde og deres beboere med anetavle og efterslægtstavle for Christen Erichsen Krarup Krarup og Anne Jensdatter Gaaskjær" author Krae Krarup 1968, har den noget at gøre med de Erichsen Krarup jeg leder efter?
 
Forfatter RE: Erich ?? Krarup
Jens Aaberg
Medlemmer

Antal indlæg: 93
Bopæl:
Tilmeldt: 12.07.05
Lagt på d. 24/11/2011 23:36
Hej Hanne.
Jeg har lige bestilt den omtalte bog. Så ser vi, om det er er den samme familie, den omhandler. Jeg tror det. Du hører nærmere, når jeg får bogen hjem.
Mvh.
Jens Aaberg.
 
Forfatter RE: Erich ?? Krarup
Jens Aaberg
Medlemmer

Antal indlæg: 93
Bopæl:
Tilmeldt: 12.07.05
Lagt på d. 11/12/2011 20:29
Hej Hanne.
Nu har jeg fået bogen og fået scannet anedelen fra den.
Den er sendt til Australien med privatmail!
Hilsen
Jens.
 
Copyright © 2004 by a.f.
webmaster@dis-danmark.dk