hammerum-herred.dk
Navigation
Gæster
Forside
Kirkebøger
Batch-Numre
Andre nævnelser
Skifter
Tingbøger
Fast ejendom
Lægdsruller
Familiestof
FS / AO / Wiberg
Kommunalstof
Andre kopier
Slægtstavler
Borris Seminarium
Andre afskrifter
Skat
Artikler
Fotoalbum
Gravsten
Links
Bøger
Søg
Søg i debatforum
Slægtsbøger
Forumindlæg
Se indlæg
hammerum-herred.dk | Forum | Efterlysninger
Forfatter Christen Madsens Medums hustru
jlarsen
Medlemmer

Antal indlæg: 52
Bopæl:
Tilmeldt: 08.12.10
Lagt på d. 27/06/2011 15:30
Maren Christensdatter blev født i Hoven sogn 1744, døbt 31 Maj 1744 i Hoven. Hun blev gift med Christen Madsen 8 Aug. 1767 i Hoven. De fik 8 børn.
I 1803 overgik Medum gård til ældste søn, Mads Christensen Medom, og der blev udfærdiget en aftægts kontrakt for forældrene.
D. 8.4.1808 bliver Christen Madsen begravet i Hoven og i 1812 sælger Mads Christensen gården og flytter til Snejbjerg.

Maren Christensdatter må altså være død inden eller hun er blevet aftægts kone et andet sted. Problemet er at jeg ikke kan finde ud af hvor eller hvornår hun er død. Det blev foreslået at hun var den Maren Christensdatter der blev begravet i Lunde sogn, Vester Horne herred, Ribe amt 16 Nov. 1823 som aftægts kone fra Frøstrup, alderen passer godt nok, men jeg har også fundet en anden Maren Christensdatter dernede der kunne passe, og jeg kan heller ikke se hvorfor hun skulle tage derned.

Er der nogen der har et bud på hvad der skete?
Mvh Jacob Larsen
 
Forfatter RE: Christen Madsens Medums hustru
Erna
Medlemmer

Antal indlæg: 276
Bopæl:
Tilmeldt: 08.08.05
Lagt på d. 27/06/2011 23:48
Hej Jacob!

For det første så er Christen Madsen ikke død og begravet i Hoven med derimod i Ølgod.

Dernæst så er det den Maren Christensdatter (også kaldet Maren Knyel) der er død i Frøstrup, Lunde.
Så vidt vi ved får parret 9 børn.
Det er den yngste datter Cathrine Marie Christensdatter (født 1785) der bliver gift og bosat i Frøstrup, Lunde, så Maren har jo nok været på aftægt der.


Med venlig hilsen

Harry og Erna
Kolding
 
Forfatter RE: Christen Madsens Medums hustru
jlarsen
Medlemmer

Antal indlæg: 52
Bopæl:
Tilmeldt: 08.12.10
Lagt på d. 28/06/2011 01:46
Tak for det. Det er rigtigt at Christen Madsen er både født og begravet i Ølgod sogn. Det andet var en fejl. Men det er godt at få på plads at Cathrine Marie var i Frøstrup, Lunde - så den begravelse i Lunde 1823 er god nok!

Da jeg talte børnene igen fik jeg også 9 børn. Det må være varmen!
Venligst Jacob
 
Copyright © 2004 by a.f.
webmaster@dis-danmark.dk