hammerum-herred.dk
Navigation
Gæster
Forside
Kirkebøger
Batch-Numre
Andre nævnelser
Skifter
Tingbøger
Fast ejendom
Lægdsruller
Familiestof
FS / AO / Wiberg
Kommunalstof
Andre kopier
Slægtstavler
Borris Seminarium
Andre afskrifter
Skat
Artikler
Fotoalbum
Gravsten
Links
Bøger
Søg
Søg i debatforum
Slægtsbøger
Forumindlæg
Se indlæg
hammerum-herred.dk | Forum | Efterlysninger
Forfatter Mads Andersen Storgård, Vorgod (1721-78)
Vibeke Fenger
Medlemmer

Antal indlæg: 5
Bopæl:
Tilmeldt: 04.02.10
Lagt på d. 10/04/2011 12:20
Jeg vil være glad for at få lidt hjælp til at få bekræftet eller afkræftet følgende teori:

At Mads Andersen er søn af Anders Christensen af Stauning (død 1747) og Maren Michelsdatter (1685-1774), datter af Michel Poulsen Wiig. Parret blev gift i Bølling Kirke den 17. Maj 1716.

3 børn er nævnt i kirkebogen
Ellen (Ellers) født 1723 og tvillingerne Mette og Johanne født 1727, men Stauning kirkebog begynder først vinteren 1723, og Mads Andersen er født sommeren 1721 i følge Vorgod kirkebog (opslag 197).

Jeg er kommet frem til, at Mads Andersen var gift 3 gange:

1. Gang bliver han gift med Kirsten Nielsdatter af Øster Herborg i Vorgod Kirke 1745. I Vorgod kirkebog nævnes det, at han kommer fra Stauning (opslag 140)
Hun dør i 1946 efter at have fået et barn Niels, som også dør.

2. Gang bliver han han gift med Kirsten Poulsdatter Dalgaard fra Finderup i Hanning. Med hende får han fire børn Niels, Poul, Mariane og Hans der er født i 1760.

3. Gang bliver han gift med Maren Michelsdatter af Storgaard. Og de får 6 børn, hvoraf den ældste Anders er født i feb. 1765. De fire ældste børn er født i Øster Herborg og de to yngste i Storgaard.

Jens Abildtrup nævner i sin bog “Vorgod Sogn” både Mads Andersen i Øster Herborg og Mads Andersen i Storgaard, men det fremgår ikke af hans tekst, at der er tale om samme person, men heller ikke noget, der modsiger det.
 
Forfatter RE: Mads Andersen Storgård, Vorgod (1721-78)
feldborg
Super Administrator



Antal indlæg: 3531
Bopæl:
Tilmeldt: 26.06.05
Lagt på d. 11/04/2011 23:58
Jeg kan da fortælle dig, at Elisabeth Ø Pedersen, der i perioder også har været aktiv her på siden, er kommet til næsten (men også kun næsten) samme resultat.
Se:
http://eop.dk/39.htm


mvh, a.f.
hammerum-herred.dk  
Copyright © 2004 by a.f.
webmaster@dis-danmark.dk