hammerum-herred.dk
Navigation
Gæster
Forside
Kirkebøger
Batch-Numre
Andre nævnelser
Skifter
Tingbøger
Fast ejendom
Lægdsruller
Familiestof
FS / AO / Wiberg
Kommunalstof
Andre kopier
Slægtstavler
Borris Seminarium
Andre afskrifter
Skat
Artikler
Fotoalbum
Gravsten
Links
Bøger
Søg
Søg i debatforum
Slægtsbøger
Forumindlæg
Se indlæg
hammerum-herred.dk | Forum | Efterlysninger
Forfatter Ane Nielsdatter Gudom
asta nilson
Medlemmer

Antal indlæg: 5
Bopæl:
Tilmeldt: 24.09.07
Lagt på d. 23/02/2011 13:56
Min tipoldemor Ane Nielsdatter * 06-04-1816 døbt i Gudom Kirke ( gift med Niels Petersen Kølle ) hendes forældre Niels Madsen og Ane Margrethe Christensdatters dataer for fødsel og død, samt deres forældre kan jeg ikke finde - tror måske at Niels far hed Mads Nielsen * ca. 1743. og Ane Margrethes far hed Christen Christensen - men jeg er usikker på rigtigheden og kvindernes navne var ikke lige noget præsterne skrev meget om . - Det vil være lykke hvis nogen kan hjælpe.


a.n.
 
Forfatter RE: Ane Nielsdatter Gudom
Bødker-Jensen
Medlemmer

Antal indlæg: 802
Bopæl:
Tilmeldt: 03.06.06
Lagt på d. 23/02/2011 21:06
Jeg ved ikke om det er de rigtige personer:
Ane Nielsdatter viet den 3. Nov. 1844 i Nørre Omme Kirke med Niels Pedersen Løkke f. i Nørre Omme søn Anders Pedersen Løkke og Hustru Christiane Christensdatter, Nørre Omme, alle er født i Nørre Omme
Ane Nielsdatter er datter af Niels Madsen f. i Gudum og Hustru Ane Margrethe Christensdatter f. I Nørre Nissum.
Ane Nielsdatter bliver viet 2. anden gang den 9. okt. 1849 i Nørre Omme Kirke med Mathias Pedersen
Prøv evt. at søge i FT. I Nørre Omme.
Med venlig Hilsen
Inger
 
Forfatter RE: Ane Nielsdatter Gudom
asta nilson
Medlemmer

Antal indlæg: 5
Bopæl:
Tilmeldt: 24.09.07
Lagt på d. 24/02/2011 16:43
Hej Inger - Tak for din oplysning - det er den rigtige familie - det er især Anes familie jeg er i tvivl om , men nu prøver jeg igen. vedr. Anes 2 ægteskab ved jeg godt at hun blev gift med Mathias, men Niels Pedersen Kølle dør den 31-01-1854. derfor forstår jeg ikke din dato 09-10-1849. Niels far hed Peter Andersen Kølle og var gift med Christiane Christensdatter. Peters far hed Anders Petersen Skovsted og var gift med Maren Jensdatter Thye.
Tak for dit svar.
Venlig hilsen Asta


a.n.
 
Forfatter RE: Ane Nielsdatter Gudom
Bødker-Jensen
Medlemmer

Antal indlæg: 802
Bopæl:
Tilmeldt: 03.06.06
Lagt på d. 24/02/2011 18:04
Undskyld - den rigtige dato skulle være 1854. (tror jeg nok)
Vedr. dine spørgsmål i privat mail.
Vedr. Peder Christian Pedersen.
Du skriver om det Jens Sparretoft (Jens Christensen) og Christiane Ibsdatter der er hans forældre.
Det tror jeg ikke det er, men derimod Peder Laursen f. 1763, Skinbjerg, Nørre Felding og Hustru Karen Christensdatter f. 1784 Mosegård (Moesgård) Vinding . Ifølge oplysningerne fra Vejhus står der jo, at han er født i Nørre Felding.
Peder Laursen døde 1.aug. 1830, Skindbjerg, Nørre Felding. Karen Christensdatter bliver viet 2. gang den 11. Dec. 1831 i Nørre Felding Kirke med Anders Pedersen Halgaard f. 1778, Halgård Tvis.
Anders Pedersen Halgaard køber i 1813 en udstykket parcel på Tvis Kloster mark og opfører et husmandssted. Går på aftægt i 1839.
Anders Pedersen Halgård døde 29. okt. 1850, Tvis
Karen Christensdatter døde 16. nov. 1840, Tvis
Dette er mit bud.
Med venlig hilsen
Inger
 
Forfatter RE: Ane Nielsdatter Gudom
asta nilson
Medlemmer

Antal indlæg: 5
Bopæl:
Tilmeldt: 24.09.07
Lagt på d. 25/02/2011 00:07
Hej Inger - det lyder rigtigt med 1854 - de var hurtige dengang.
resten af dit svar er ikke til mig -et eller andet må være gået i kludder.
Venlig hilsen Asta


a.n.
 
Copyright © 2004 by a.f.
webmaster@dis-danmark.dk