hammerum-herred.dk
Navigation
Gæster
Forside
Kirkebøger
Batch-Numre
Andre nævnelser
Skifter
Tingbøger
Fast ejendom
Lægdsruller
Familiestof
FS / AO / Wiberg
Kommunalstof
Andre kopier
Slægtstavler
Borris Seminarium
Andre afskrifter
Skat
Artikler
Fotoalbum
Gravsten
Links
Bøger
Søg
Søg i debatforum
Slægtsbøger
Forumindlæg
Se indlæg
hammerum-herred.dk | Forum | Efterlysninger
Forfatter Fotografier
Herta Jørgensen
Medlemmer

Antal indlæg: 2
Bopæl:
Tilmeldt: 22.01.10
Lagt på d. 18/12/2010 11:07
Er der nogen, der har kendskab til hjemmesider, hvor der er fotografier af Rahbek-familier/ personer?
Der er masser af Rahbek ére i min slægtsforskning og ville gerne have sat ansigt på nogle af dem. Har søgt på Google uden resultat.

H. Jørgensen
 
Forfatter RE: Fotografier
Susann
Medlemmer

Antal indlæg: 36
Bopæl:
Tilmeldt: 24.11.09
Lagt på d. 18/12/2010 12:03
Det kommer an på hvilken Rahbek-familie det drejer sig om. Jeg har kun kendtkab til slægten på Borris-egnen, men der findes flere andre steder.
Du kan være heldig, hvis det ikke er for langt tilbage i tiden, at lokalarkivet på den egn det drejer sig om har billeder af slægten eller kan formidle kontakt til nulevende slægtning som har billeder af familien. Jeg har selv været heldig på den måde at komme i kontakt med en slægt som har billeder af flere af mine forfædrene. I øvrigt findes der mange gode bøger om lokalhistorie o.a. med levnedsbeskrivelse af enkeltpersoner og familier afbilledet.

Mvh Susanne
 
Forfatter RE: Fotografier
Henning Ahler
Medlemmer

Antal indlæg: 197
Bopæl:
Tilmeldt: 15.08.06
Lagt på d. 18/12/2010 17:28
Mest sansynligt er der tale om slægten fra Borris. Bed dit bibliotek skaffe dig C.C. Danielsen´s " Stambog over den Rahbekske slægt, særlig fra Dalagergaard i Borris sogn" , så er du godt på vej.
mvh. henn
www.ahler.net  
Forfatter RE: Fotografier
Herta Jørgensen
Medlemmer

Antal indlæg: 2
Bopæl:
Tilmeldt: 22.01.10
Lagt på d. 19/12/2010 09:53
Tak til Susann og Henning. Min tip-oldemor var Kirstine Marie Nielsen (1851-1928) f. i Rind begravet i Herning. Hun blev gift med Christen Sørensen i Holstebro. De flyttede senere til Herning. Deres drenge fik navnet Rahbek Sørensen.
Kirstine Marie Nielsens far var Niels Nielsen Rahbek (1821-1867)f. i Skarrild d. i Rind.
Kirstine Marie Nielsens søster Justmine Dosine Christiane Nielsen (1867-1929) blev gift i Kbh. med bager Ole Andersen Olesen. Deres datter Anna Methea Olesen (1892-) blev gift med Knud Rahbek (1891-1971).
Justmine og Knud Rahbeks far (Peder) var fætter og kusine.
Jeg synes, at søskende og børn til mine aner er mindst lige så interessante og på den måde, er der Rahbek ére overalt i min slægtsforskning.
mvh.
Herta Jørgensen
 
Forfatter RE: Fotografier
Henning Ahler
Medlemmer

Antal indlæg: 197
Bopæl:
Tilmeldt: 15.08.06
Lagt på d. 19/12/2010 10:59
OK Herta. Så er omtalte bog nok ikke lige mest aktuel for dig, men både din gren og den på Dalager stammer fra Rahbæk i Oddum sogn. Begge er efterkommere efter Chr. Iversen f. ca. 1660 og Karen Jensdatter.
mvh. henn
www.ahler.net  
Forfatter RE: Fotografier
beskpe
Medlemmer

Antal indlæg: 67
Bopæl:
Tilmeldt: 29.06.05
Lagt på d. 20/12/2010 08:45
"Slægtsbog over Visti Madsen Rahbek, Borris og Christen Christensen Rahbek, Albæk : forfædre og efterkommere"
Slægtshistorisk Institut

Det er sådan en traditionel slægtsbog med en del billeder af "nyere" Rahbekker, mon ikke, at det er det du efterlyser ?

med venlig hilsen - Bent Skaarup Pedersen
 
Copyright © 2004 by a.f.
webmaster@dis-danmark.dk