hammerum-herred.dk
Navigation
Gæster
Forside
Kirkebøger
Batch-Numre
Andre nævnelser
Skifter
Tingbøger
Fast ejendom
Lægdsruller
Familiestof
FS / AO / Wiberg
Kommunalstof
Andre kopier
Slægtstavler
Borris Seminarium
Andre afskrifter
Skat
Artikler
Fotoalbum
Gravsten
Links
Bøger
Søg
Søg i debatforum
Slægtsbøger
Forumindlæg
Se indlæg
hammerum-herred.dk | Forum | Efterlysninger
Forfatter Hvor er dette billede taget?
feldborg
Super Administrator



Antal indlæg: 3531
Bopæl:
Tilmeldt: 26.06.05
Lagt på d. 01/09/2010 23:28
Fra Marion Jensen har vi modtaget:

Jeg ville gerne lægge dette fotos ud på siden, men ved ikke om det kan lade sig gøre, Hvis det er muligt vil du så hjælpe mig ??

Det er Jens Martinus Jensen f. Silstrup 28 okt 1883 i Ringkøbing amt død. 27 maj 1963 Sæsing /Tårs 9830.

Og Sofie Frederikke Vinkler f. 16 marts 1896 Oustrup Thorning Viborg amt død 17 jan 1979 Østervrå

Begge begravet Tårs kirke 9830

Jeg har næsten styr på dem, men så ved en tilfældighed, er jeg kommet i besiddelse at vedhæftede foto. Desværre har det været tørret af med en våd klud, jeg kan skimte i højre hjørne, et omrids af et stempel, men ikke se noget om hvad der skulle stå af fotograf navn,

Det jeg gerne vil lægge ud, er derfor:

Kender nogen i jeres område, billeder som ligner dette, min formodning er, de er fotograferet i fotografens hjem. Vi kan ikke under nogen omstændigheder, se Jens Martinus og Sofie, at det skulle være deres eget hjem,

Billedet må givet vis være taget, inden juni 1919, da forlader Jens Martinus og Sofie Staby mølle og flytter her op til Vendsyssel. Der er den mulighed også, at det kunne være i Sofies Hjem i Vattrup, Sofie var jo ud af en ret religiøs familie,

Her tænker jeg på orgel i stuen, men det store bogskab, det mener jeg ikke kan passe til Sofies forældre. Jeg er temmelig overrasket, billedet giver mange spørgsmål igen.


Se:
http://hammerum-herred.dk/medlemmer/Jens_M_Jensen_og_Sofie_ca_1916-1919.jpg
hammerum-herred.dk  
Forfatter RE: Hvor er dette billede taget?
Susann
Medlemmer

Antal indlæg: 36
Bopæl:
Tilmeldt: 24.11.09
Lagt på d. 11/10/2010 10:38
Jeg vil foreslå Marion at uploade billedet på hjemmesiden www.ukendtebilleder.dk

Der er en god mulighed for at billedet vil blive identificeret, det har mange andre med deres billeder i hvert fald haft held med.
Det vil i øvrigt være en rigtig god idé scanne billedet for at gøre det tydeligere.

Mvh Susanne
 
Copyright © 2004 by a.f.
webmaster@dis-danmark.dk