hammerum-herred.dk
Navigation
Gæster
Forside
Kirkebøger
Batch-Numre
Andre nævnelser
Skifter
Tingbøger
Fast ejendom
Lægdsruller
Familiestof
FS / AO / Wiberg
Kommunalstof
Andre kopier
Slægtstavler
Borris Seminarium
Andre afskrifter
Skat
Artikler
Fotoalbum
Gravsten
Links
Bøger
Søg
Søg i debatforum
Slægtsbøger
Forumindlæg
Se indlæg
hammerum-herred.dk | Forum | Efterlysninger
Forfatter Peder (Kjær) Troelsem fra Snejbjerg (ca. 1692 - 1753)
Ruth Neumeister
Medlemmer

Antal indlæg: 794
Bopæl:
Tilmeldt: 06.07.05
Lagt på d. 09/08/2010 14:35
Udledt af en tidligere tråd:
http://hammerum-herred.dk/forum/viewthread.php?forum_id=2&thread_id=1255#7107

Michel Kiær skulle iflg. slægtsbogen være født i 1715 i "Voldsgaard" som søn af Peder Troelsen (1682-1753) og Maren Bertelsdatter (1692-1782).

Jeg har ikke læst slægtsbogen over slægten Helstrup, men hvad er det der taler for, at Maren Bertelsdatter skulle være Peder (Kjær) Troelsens hustru?
Indtil videre har jeg 6 mulige børn af Peder (Kjær) Troelsen, men har ikke fundet en Bertel, der burde være opkaldt efter sin morfar.
____________________

Derudover er der denne vielse i Vorgod sogn. Er der nogen der ved hvem denne Peder Krogstrup kunne være?

http://hammerum-herred.dk/mkort/vis_bog.php?nr=75&dir=537a-01&size=100&ark=18(og opslag 76)

Vorgod sogn, 1728
Die 2(den?) Novembris trolovede Jeg Peder Krokstrup af Sneibjerg og Anne Jensdaatter Hadmose af Berda
Forlovere vare Simon Abildtrup og Anders Jacobsøn af Berda
Dom: 2 Adventis blev Peder Krogstrup og Anne Jensdaatter samenviede

Ruth
 
Forfatter RE: Peder (Kjær) Troelsem fra Snejbjerg (ca. 1692 - 1753)
feldborg
Super Administrator



Antal indlæg: 3531
Bopæl:
Tilmeldt: 26.06.05
Lagt på d. 10/08/2010 00:19
Ruth Neumeister skrev:
Jeg har ikke læst slægtsbogen over slægten Helstrup, men hvad er det der taler for, at Maren Bertelsdatter skulle være Peder (Kjær) Troelsens hustru?

Nogle mener det er Maren Bertelsdatter, vel fordi hun dør på et passende tidspunkt, og har en passende alder.

Andre mener, at det er en Nn. Mikkelsdatter, vel fordi der er en søn der hedder Mikkel.

Mig bekendt findes der ingen sikre beviser på hverken det ene eller det andet.

Derudover er der denne vielse i Vorgod sogn. Er der nogen der ved hvem denne Peder Krogstrup kunne være?

Har ikke den fjerneste anelse. Forloverne er vel folk vi kender, men det hjælper jo ikke meget.


mvh, a.f.
hammerum-herred.dk  
Copyright © 2004 by a.f.
webmaster@dis-danmark.dk