hammerum-herred.dk
Navigation
Gæster
Forside
Kirkebøger
Batch-Numre
Andre nævnelser
Skifter
Tingbøger
Fast ejendom
Lægdsruller
Familiestof
FS / AO / Wiberg
Kommunalstof
Andre kopier
Slægtstavler
Borris Seminarium
Andre afskrifter
Skat
Artikler
Fotoalbum
Gravsten
Links
Bøger
Søg
Søg i debatforum
Slægtsbøger
Forumindlæg
Se indlæg
hammerum-herred.dk | Forum | Efterlysninger
Forfatter Oskar Emil Kristensen
Dorete Hansen
Medlemmer

Antal indlæg: 20
Bopæl:
Tilmeldt: 13.09.09
Lagt på d. 10/05/2010 11:03
Jeg skriver slægtshistorie, men mangler meget om min far:
Jeg søger stadig efter nogle, som evt. har kendt min far - Oskar Emil Kristensen - født 13. august 1914 i Haakonsgade 22, Herning, søn af Agnes Cecilie Kristensen, født Jensen og Sadelmager Ole Peder Kristensen, (som senere bosatte sig i Engesvang).

Oskar blev konfirmeret 30. september 1928 i Fasterholt kirke, boede hos Husbonde Georg Hansen, Damholt.

Oskar tjente på landet fra han var 6 år, han dyrkede svømning, boksning og jeg ved han fik kørekort til motorcykel. Han har arbejdet på gårdene omkring Herning, Sikeborg, Brande området. Sidst i 1930'erne kom han til Millinge v/Fåborg på Fyn og til Snave/Dreslette v/Assens (hvor han mødte min mor Karen). I 1939-1940 var han på Ollerup Gymnastikhøjskole og fik delingsføreruddannelsen. Gymnastikken ledede han derfor i mange år derefter. Blev gift med Karen i dec. 1941, hvor de boede på Ringkøbingvej 16, Herning og flyttede så til Hvedde. Boede i en lejlighed hos Søren og Maren i Kibæk (lige overfor stationen). Her blev min storebro Kurt født i oktober 1943. Far arbejdede i Søby Brunkulslejre hos Hans Korshøj samt i Statens brunkulslejre i Troldhede. Omkring 1944 flyttede de tilbage til Fyn.
MEN jeg vil gerne høre fra nogle, som evt. har hørt om en tjenestedreng/vogterdreng ved navn Oskar, der har tjent hos deres familie, venner eller???? Jeg har et "hul" i min fars historie.

Dorete Hansen
 
Copyright © 2004 by a.f.
webmaster@dis-danmark.dk