hammerum-herred.dk
Navigation
Gæster
Forside
Kirkebøger
Batch-Numre
Andre nævnelser
Skifter
Tingbøger
Fast ejendom
Lægdsruller
Familiestof
FS / AO / Wiberg
Kommunalstof
Andre kopier
Slægtstavler
Borris Seminarium
Andre afskrifter
Skat
Artikler
Fotoalbum
Gravsten
Links
Bøger
Søg
Søg i debatforum
Slægtsbøger
Forumindlæg
Se indlæg
hammerum-herred.dk | Forum | Efterlysninger
Forfatter Christen Ostersen og Maren Nielsdatter, Bording
Bjarne Toft Madsen
Medlemmer

Antal indlæg: 12
Bopæl:
Tilmeldt: 29.07.07
Lagt på d. 21/04/2010 21:39
Der var i januar 2006 en tydeliggøring af relationerne mellem de forskellige grene af familierne Ostersen bl.a. fra Gjellerup her på denne side. En af mine aner Christen Ostersen (* ca.1719 - begr. i Bording 7.sep 1788) og gift med Maren Nielsdatter (* ca.1723 og begr. i Bording 15.apr 1798) har måske en forbindelse til nogen af de nævnte fra jan 2006. Jeg har forsøgt at finde forbindelsen, men det har - endnu - ikke været muligt. Er der lidt hjælp at hente til anerne for Christen Ostersen og Maren Nielsdatter, evt ligeledes hvor og hvornår de er gift.

Med venlig hilsen
Bjarne Toft Madsen
 
Forfatter RE: Christen Ostersen og Maren Nielsdatter, Bording
Ruth Neumeister
Medlemmer

Antal indlæg: 794
Bopæl:
Tilmeldt: 06.07.05
Lagt på d. 22/04/2010 20:38
Hej Bjarne.
Jeg har indtil videre ikke fundet nogen forbindelse imellem Gjellerup, Assing og Bording - Ostersen, men hvis du ligger inde med flere informationer vedr. din ane kunne det måske være en hjælp til, at vi sammen kunne finde ud af noget.

Ruth
 
Forfatter RE: Christen Ostersen og Maren Nielsdatter, Bording
Gert
Medlemmer

Antal indlæg: 34
Bopæl:
Tilmeldt: 14.03.07
Lagt på d. 01/05/2010 14:28
Jeg har læst om Jeres skriveri om Ostersen familier i Assing-Bording-Gjellerup. Umiddelbart er det vel et sjældent efternavn, men stammer fra fornavnet Oster.

Jeg kan fortælle, at jeg i 50erne gik i skole med 5, der havde efternavnet Ostersen. Det var i Skarrild skole.

Siden har jeg konstateret, at der alene i Skarrild sogn fra 1789 til 1947 finder 60 personer med navnet Ostersen , som alle stammer fra Oster Pedersen, der er født 12/7-1879 i på gaarden Schau i Skarrild sogn.

Venlig hilsen
Gert
 
Forfatter RE: Christen Ostersen og Maren Nielsdatter, Bording
Gert
Medlemmer

Antal indlæg: 34
Bopæl:
Tilmeldt: 14.03.07
Lagt på d. 01/05/2010 14:29
Jeg har set Jeres skriveri om Ostersen-er i Assing-Bording-Gjellerup. Umiddelbart synes jeg, at der er et lidt specielt efternavn. Men der er faktisk mange, der hedder det. Det stammer vel bare fra fornavnet Oster.

Jeg kan fortælle, at jeg i 50erne gik i skole med 5, der hed Ostersen. Det var i Skarrild skole.

Jeg har siden konstateret, at der mindst er 60 personer, der er nævnt i Skarrild sogn fra 1789 til 1948. Stamfaderen til dem var Oster Pedersen, f. 12/7-1789 på gaarden Schau i Skarrild sogn.

Med venlig hilsen
Gert
 
Forfatter RE: Christen Ostersen og Maren Nielsdatter, Bording
Bødker-Jensen
Medlemmer

Antal indlæg: 802
Bopæl:
Tilmeldt: 03.06.06
Lagt på d. 01/05/2010 14:49
Hej Gert!
Så har du sikkert gået i skole med mine fætre og kusiner. Oster Pedersen var min Tipoldefar. Jeg har ikke fundet nogen forbindelse med slægten i Gjellrup og Bording.
MVH
Inger
 
Copyright © 2004 by a.f.
webmaster@dis-danmark.dk