hammerum-herred.dk
Navigation
Gæster
Forside
Kirkebøger
Batch-Numre
Andre nævnelser
Skifter
Tingbøger
Fast ejendom
Lægdsruller
Familiestof
FS / AO / Wiberg
Kommunalstof
Andre kopier
Slægtstavler
Borris Seminarium
Andre afskrifter
Skat
Artikler
Fotoalbum
Gravsten
Links
Bøger
Søg
Søg i debatforum
Slægtsbøger
Forumindlæg
Se indlæg
hammerum-herred.dk | Forum | Efterlysninger
Forfatter HJÆLP Ramme 1776 opslag 98
Bonnet
Medlemmer

Antal indlæg: 89
Bopæl:
Tilmeldt: 26.03.08
Lagt på d. 11/02/2010 23:13
Hej!

Er der en der vil hjælpe med opslag 98 Ramme 1711-1815?

Den 4.mai confirmerede Christen Smed på Nørveie hans tvende børns dåb som for inden den 21. april var hjemmedøbt - - - -Peder ---- Johanne Kirstine---

Jeg kan læse nogle af navnene også stednavne men vil gerne have hele ordlyden!

Hustruen Anne Jensdatter dør i forbindelse med denne fødsel.

Kan nogen hjælpe? På forhånd tak.

Venlig hilsen Kirsten
 
Forfatter RE: HJÆLP Ramme 1776 opslag 98
Hugo Dynesen
Medlemmer

Antal indlæg: 45
Bopæl:
Tilmeldt: 20.08.07
Lagt på d. 15/02/2010 09:18
Da der endnu ikke er nogen der har svaret, jeg jeg da forsøge, selvom jeg også mangler et par ord. Så må mere erfarne evt tage over.

Dend 4. Mai Confirmerede Christen Smed paa Nørveie hans 2.de børns Daab, som forhen d. 21 April var Inddøbt (hjemmedøbt), da hans hustru Anne Jensdatter som hafde aulet s... ... og blev begraven. Dend ene af disse børn blef frembaaren af Lars Mærcks kone i Fialtring, kaldet Peder, dend anden frembaaren af Inger Christensdatter i Vester Mølle, kaldet Johanne Kierstine. faddere: Lars Vester Mølle, Christen Berg i Fialtring, Mads Jensen Kirk ibidem, Mads Poulsen paa Dyd, Peder Christensen, Jens Christensen M... Øvind, faderen Christen Bergs hustru, Hærtvigs hustru af Moerupsgaard, Mads Kirkes hustru og Niels Kiærs hustru


Hugo Østergaard Dynesen
 
Forfatter RE: HJÆLP Ramme 1776 opslag 98
Niels Okkels Folkjær
Medlemmer

Antal indlæg: 484
Bopæl:
Tilmeldt: 06.10.05
Lagt på d. 15/02/2010 20:21
Her er lige de sidste ord med.

Dend 4. Mai Confirmerede Christen Smed paa Nørveje hans 2.de børns Daab, som forhen d. 21 April var Inddøbt (hjemmedøbt), da hans hustru Anne Jensdatter han hafde aulet samme med og blef begraven. Dend ene af disse børn blef frembaaren af Lars Mærcks kone i Fialtring, kaldet Peder, dend anden frembaaren af Inger Christensdatter i Vester Mølle, kaldet Johanne Kierstine. faddere: Lars Vester Møller, Christen Berg i Fialtring, Mads Jensen Kirk ibidem, Mads Poulsen paa Dyd, Peder Christensen, Jens Christensen Muusholm. Qvinde faderne Christen Bergs hustru, Hærtvigs hustru af Moerupgaard, Mads Kirkes hustru og Niels Kiærs hustru

M.v.h. Niels Okkels
 
Forfatter RE: HJÆLP Ramme 1776 opslag 98
Bonnet
Medlemmer

Antal indlæg: 89
Bopæl:
Tilmeldt: 26.03.08
Lagt på d. 16/02/2010 01:32
Tusind tak til Hugo og Niels!
Det har nu ikke været spændende at være barselskvinde i gamle dage.

Men nu kan jeg komme videre, tror jeg nok! Så tak for det
Sne hilsen fra Bonnet
 
Copyright © 2004 by a.f.
webmaster@dis-danmark.dk