hammerum-herred.dk
Navigation
Gæster
Forside
Kirkebøger
Batch-Numre
Andre nævnelser
Skifter
Tingbøger
Fast ejendom
Lægdsruller
Familiestof
FS / AO / Wiberg
Kommunalstof
Andre kopier
Slægtstavler
Borris Seminarium
Andre afskrifter
Skat
Artikler
Fotoalbum
Gravsten
Links
Bøger
Søg
Søg i debatforum
Slægtsbøger
Forumindlæg
Se indlæg
hammerum-herred.dk | Forum | Efterlysninger
Forfatter Gjertrud Kirstine Nielsine Nielsen født 21. oktober 1850 i Munkebo
Anni Damkjær
Medlemmer

Antal indlæg: 96
Bopæl:
Tilmeldt: 17.06.08
Lagt på d. 19/01/2010 07:33
Håber der er en, der er stødt på hende her, da hun forsvinder sporløst for mig i 1895. Hun hedder Gjertrud Kirstine Nielsine Nielsen og er født den 21. oktober 1850 i Munkebo, Bjerge, Odense.

Hun gifter sig (uvis hvornår) med Johannes Christian Buchius Bjerregaard, født 23. marts 1850 i Nakskov.

I 1880 bor de i Odense, hvor de har fået deres første barn, Agnes Bjerregaard, den 29. april 1879 i Sct. Knuds Sogn.

Mellem 1880-1882 flytter de til Herning, hvor de får deres næste 5 børn. Gertrude Bjerregaard 5. februar 1882, Katrine Kirstine Nielsine Bjerregaard 18. november 1884, Niels Hansen Bjerregaard 4. maj 1889, Johannes Bjerregaard 23. juni 1893 (død samme dag), og Johanne Kirsten Bulette Bjerregaard 5. juni 1895.

Samme dag, som det yngste barn Johanne Kirsten Bulette bliver født, dør faderen Johannes Christian Buchius Bjerregaard.

Børnene Agnes, Gertrude og Katrine Kirstine Nielsine, kender jeg ikke andet til end deres fødsler. Niels findes på Herning Børnehjem i folketællingen for 1901 og flytter senere til Amerika.

Johanne Kirsten Bulette (som er hende jeg forsker i) kommer - mellem dåben og 1901 – i pleje hos Svend Christensen og Ane Pedersen, som bor i Rind og senere flytter til Bethaniagade 35 i Herning, hvor Johanne Kirsten Bulette også senere bosætter sig med sin mand Carl Christian Christensen og deres børn.

Det jeg søger, at finde ud af, er, hvor blev der af moderen Gjertrud Kirstine Nielsine Nielsen efter hendes mands død og Johanne Kirsten Bulettes fødsel?

Jeg har søgt unde døde i Hammerum Herred uden held, og jeg mener heller ikke, jeg kunne se hende i folketællingen for 1901 (så skulle jeg i al fald have overset hende).

Jeg har forsøgt at finde hende via hendes forældre Niels Hansen og Karen Jensdatter, men de er begge flyttet med til Herning og dør der i henholdsvis 1892 (30. januar) og 1892 (27. januar), så der var ingen hjælp at hente.

Så har jeg prøvet via hendes eneste søskende – en bror – Niels Christian Nielsen Munkebo, som er sognepræst i Snejbjerg Sogn og bor i Gødstrup Præstegård i al fald i 1883, hvor han får sit første barn, men heller ikke her nævnes hun. Heller ikke ved hans senere børns fødsler i Vester Lem i Viborg Amt.

Så nu håber jeg, at der er nogen, der har hørt om hende eller stødt på hende et eller andet sted.

Med venlig hilsen
Anni Damkjær
 
Copyright © 2004 by a.f.
webmaster@dis-danmark.dk