hammerum-herred.dk
Navigation
Gæster
Forside
Kirkebøger
Batch-Numre
Andre nævnelser
Skifter
Tingbøger
Fast ejendom
Lægdsruller
Familiestof
FS / AO / Wiberg
Kommunalstof
Andre kopier
Slægtstavler
Borris Seminarium
Andre afskrifter
Skat
Artikler
Fotoalbum
Gravsten
Links
Bøger
Søg
Søg i debatforum
Slægtsbøger
Forumindlæg
Se indlæg
hammerum-herred.dk | Forum | Efterlysninger
Forfatter Graul, Borris hede, Ringköping
Knut Rune Skjerven
Medlemmer

Antal indlæg: 5
Bopæl:
Tilmeldt: 06.01.08
Lagt på d. 31/10/2009 20:48
Har mine aner derfra. Min tip-tip-oldefar Thomas Christensen Gravl fikk 9 barn med Margrethe Olesdatter. De ble gift 28 sept. 1834. Er på jakt etter nulevende slektninger i Danmark. Min tipoldemor Ane Johanne Thomsen's gren har jeg undersøkt. De andre 8 barns grener er ikke undersøkt. Er det noen som har disse gedcom filer. Graul ble solgt til den Danske Armeen og området blir brukt til skytefelt.

mvh
Knut Rune Skjerven
Dette er hva jeg hitill har funnet ut:
http://www.myheritage.no/site-family-tree-11175691/skjerventoverud

Redigeret af Knut Rune Skjerven d. 31/10/2009 20:56
 
Forfatter RE: Graul, Borris hede, Ringköping
Marit Andersen
Medlemmer

Antal indlæg: 23
Bopæl:
Tilmeldt: 25.10.05
Lagt på d. 11/11/2009 14:00
Min svigerfar på 86 er opvokset i Heldgård på Borris Hede. Han har en bog om sognet, og vi vil gerne hjælpe dig. Har du navne på slægtninge fra hans levetid? Iflg. ham behøver Graul ikke være en bestemt gård, men nærmere et område. Han husker to søskende Pedersen, som ikke blev gift. Måske var der en tredje, som kom til København. Du kan evt. maile til mig på ma.sen[at]get2net.dk
Er du interesseret i at læse om livet på Borris Hede, kan vi evt. maile en skrivelse om det.
M.v.h. Marit
 
Forfatter RE: Graul, Borris hede, Ringköping
Knut Rune Skjerven
Medlemmer

Antal indlæg: 5
Bopæl:
Tilmeldt: 06.01.08
Lagt på d. 16/11/2009 22:01
Hei!
Jeg har lest side 116-117 i sogneboken hvor det står om matrikkel 15a og 16b, de to Graul-gårdene. Har også bilde av den ene gården. Flyfoto tatt i 1952, like før gården ble jevnet med jorden. Militæret overtok området.
Jeg har kopi av boken lærer Viste Heldgård skrev om "Borris søndre grandelag og omegn". Mye bra lesestoff!

mvh
Knut Rune Skjerven
 
Copyright © 2004 by a.f.
webmaster@dis-danmark.dk