hammerum-herred.dk
Navigation
Gæster
Forside
Kirkebøger
Batch-Numre
Andre nævnelser
Skifter
Tingbøger
Fast ejendom
Lægdsruller
Familiestof
FS / AO / Wiberg
Kommunalstof
Andre kopier
Slægtstavler
Borris Seminarium
Andre afskrifter
Skat
Artikler
Fotoalbum
Gravsten
Links
Bøger
Søg
Søg i debatforum
Slægtsbøger
Forumindlæg
Se indlæg
hammerum-herred.dk | Forum | Efterlysninger
Forfatter Kendte du Oskar Emil Kristensen
Dorete Hansen
Medlemmer

Antal indlæg: 20
Bopæl:
Tilmeldt: 13.09.09
Lagt på d. 27/09/2009 13:52
Er der nogen som har kendt min far Oskar Emil Kristensen, født Haakonsgade 22, Herning den 13. august 1914. Jeg hører gerne fra alle bekendte og evt. familie, da jeg ikke kender min fars ungdomstid.
Han kom ud at tjene som ca. 6 årig, og da han blev konfirmeret den 30. september 1928 i Fasterholt kirke boede han hos Husbonde Georg Hansen, Damholt.
Oskar kom til Fyn, tjente i Snave og var på Ollerup Gymnastikhøjskole. Blev gift med Karen Ingrid Pedersen fra Dreslette og boede i Kibæk fra ca. 1941-ca. 1943. De fik den 25. oktober 1943 en dreng (Kurt). Oskar arbejde i Søby brunkulslejre. Flyttede til Fyn. Oskar døde i Glamsbjerg den 10. juli 1979.
 
Forfatter RE: Kendte du Oskar Emil Kristensen
Dorete Hansen
Medlemmer

Antal indlæg: 20
Bopæl:
Tilmeldt: 13.09.09
Lagt på d. 26/10/2009 12:17
Jeg har ikke hørt fra nogen personer, MEN man har da lov at håbe.

Hilsen Dorete
 
Forfatter RE: Kendte du Oskar Emil Kristensen
Bødker-Jensen
Medlemmer

Antal indlæg: 802
Bopæl:
Tilmeldt: 03.06.06
Lagt på d. 26/10/2009 18:50
Hej Dorete!

Folk vil helt sikkert gerne hjælpe dig, men det er altså er mange oplysninger du kommer med.

Oskar Emil Kristensens Forældre:
Slagteriarbejder Ole Peter Kristensen, 35 år, og Hustru Agnes Secilie Jensen 26 år, Haakonsgade 22, Herning.

Agnes Cecilie Jensen er død 19. Jan 1955 på Herning Centralsygehus.
Gift Husmoder, Grønnegade 28, Herning. Født i Struer 26. Nov. 1887, datter af arbejdsmand Søren Jensen og Hustru Ane Nielsen.
Fraskilt Ole Peter Kristensen nu Engesvang, efterlevende ægtefælle arbejdsmand Johannes Nielsen, sidste fælles bopæl Grønnegade 28, Herning

Hans forældre er skilt.

Agnes og Johannes Nielsen kan jo sagtens også have fået nogle børn.

I en anden tråd her på siden Ole Peter Kristensen gift med Jørgine Moesgård Kristensen, i Dette ægteskab har du 2 børn Rosa og Jens, Hvornår er de født?

Har du prøvet at Kikke i Folketællingerne 1925 i Herning og Engesvang, måske er der hjælp at hente.
Nu var det jo ikke lige det du spurgte om, men oplysningerne kan måske give lidt hjælp til andre, som forsøger at hjælpe dig.

Med venlig hilsen
Inger
 
Forfatter RE: Kendte du Oskar Emil Kristensen
Dorete Hansen
Medlemmer

Antal indlæg: 20
Bopæl:
Tilmeldt: 13.09.09
Lagt på d. 31/10/2009 14:05
Tusinde tak for dit svar Inger.

Jeg har hele slægtstavlen et stykke tilbage, jeg har styr på flere søskende til min far (som kom i ægteskabet mellem Agnes og Johannes, - har i øvrigt en faster endnu, men hun er jo oppe i alderen, ...MEN jeg mangler oplysninger om min far Oskar's færden indtil han kom til Fyn. OG så mangler jeg oplysninger om Rosa, født 16. november 1927 og konfirmeret i Engesvang den 1. februar 1942 samt hendes broder Jens, født 14. marts 1930 og konfirmeret i engesvang den 8. april 1945.

Hilsen og tak fra Dorete
 
Copyright © 2004 by a.f.
webmaster@dis-danmark.dk