hammerum-herred.dk
Navigation
Gæster
Forside
Kirkebøger
Batch-Numre
Andre nævnelser
Skifter
Tingbøger
Fast ejendom
Lægdsruller
Familiestof
FS / AO / Wiberg
Kommunalstof
Andre kopier
Slægtstavler
Borris Seminarium
Andre afskrifter
Skat
Artikler
Fotoalbum
Gravsten
Links
Bøger
Søg
Søg i debatforum
Slægtsbøger
Forumindlæg
Se indlæg
hammerum-herred.dk | Forum | Efterlysninger
Forfatter hjælp
GRK
Medlemmer

Antal indlæg: 4
Bopæl:
Tilmeldt: 03.08.09
Lagt på d. 31/08/2009 16:29
hej jeg har nu søgt og søgt for at finde min slægt , har da også fundet nogle men problemet er bare at jeg endnu ikke har fundet ud af hvor Ruhnstet (mellemnavn) stammer fra ved kun at min far hed det og hans søster ( hun ved heller ikke hvor det kommer fra) hedder det samt hendes datter og så mig og mine børn og mine halv søskende

og min farfar og farmor hed det heller ikke er kommet til 5th led på min farfar´s side ingen har heller ikke det mellemnavn heller ikke på min farmor´s side

håber der nogle af jer der kan hjælpe



Gitte
 
Forfatter RE: hjælp
Preben I Troelsen
Medlemmer

Antal indlæg: 144
Bopæl:
Tilmeldt: 14.07.05
Lagt på d. 01/09/2009 09:28
Hej Gitte
Hvor er vi i landet?
MVH
Preben
www.troelsen.net  
Forfatter RE: hjælp
GRK
Medlemmer

Antal indlæg: 4
Bopæl:
Tilmeldt: 03.08.09
Lagt på d. 08/09/2009 18:31
de fleste er fra kjøng sjælland , men mener der skulle være nogle i jylland / fyn . men der er endnu kun finde der dette mellemnavn og dem der er i live har jeg talt med og de kan ikke hjælpe mig
og min far´s søster bor i herning hun kunne ikke give mig mange oplysninger desværre

mvh
gitte
 
Forfatter RE: hjælp
GRK
Medlemmer

Antal indlæg: 4
Bopæl:
Tilmeldt: 03.08.09
Lagt på d. 08/09/2009 18:34
glemt at skrive at min far hed john reimer ruhnstet pedersen og min farfar hed erik orla pedersen og min farmor hed ingrid nielsine pedersen født conradsen og har været gift før og hed jensen

mvh gitte
 
Forfatter RE: hjælp
Ruth Neumeister
Medlemmer

Antal indlæg: 794
Bopæl:
Tilmeldt: 06.07.05
Lagt på d. 08/09/2009 20:48
Hej GRK.
Jeg har set dit tidligere indlæg i DIS-forum, og min umiddelbare tanke var fra første færd, at Ruhnstet lyder tysk: Stät (lat: statio) = sted, eller Stadt = by.

Spørgsmålet er, om en af dine forfædre har fået bevilling til at hedde Ruthnstet, så vil det fremgå af kirkebogen. Måske har dine forfædre bragt det med sig fra udlandet?
Hvilket år møder du første gang navnet i din familie?

Hilsen
Ruth
 
Forfatter RE: hjælp
GRK
Medlemmer

Antal indlæg: 4
Bopæl:
Tilmeldt: 03.08.09
Lagt på d. 08/09/2009 21:34
i kirkebogen står der ikke noget andet det ved min far bare med ¨ over u og han er var fra 1948...

og det er kun dem jeg har skrevet der har dette mellemnavn , men nogle mere det kommer fra en tysk feltmarskal karl gerd von rundsted , men om det passer ved jeg ikke , da jeg ikke har mødt andre med det mellemnavn hverken på min farmor eller farfar´s side ...


mvh
gitte
 
Copyright © 2004 by a.f.
webmaster@dis-danmark.dk