hammerum-herred.dk
Navigation
Gæster
Forside
Kirkebøger
Batch-Numre
Andre nævnelser
Skifter
Tingbøger
Fast ejendom
Lægdsruller
Familiestof
FS / AO / Wiberg
Kommunalstof
Andre kopier
Slægtstavler
Borris Seminarium
Andre afskrifter
Skat
Artikler
Fotoalbum
Gravsten
Links
Bøger
Søg
Søg i debatforum
Slægtsbøger
Forumindlæg
Se indlæg
hammerum-herred.dk | Forum | Efterlysninger
Side 2 af 3 < 1 2 3 >
Forfatter RE: Er Maren Gjødesdatter mor til Gjøde Pedersen i Rind?
Poul Erik Pallesen
Medlemmer

Antal indlæg: 39
Bopæl:
Tilmeldt: 09.03.12
Lagt på d. 22/02/2015 16:54
Jytte Dueholm spørger: "Kunne det være Maren fra skiftet i Odense?"

Jo, det kunne det vel, men så er det vel udelukket, at hun er mor til Gjøde Pedersen, med mindre hun altså har været gift flere gange eller Gjøde Pedersen er "uægte". Er hun fundet død i Rind?

Mvh. Poul Erik.
 
Forfatter RE: Er Maren Gjødesdatter mor til Gjøde Pedersen i Rind?
Poul Erik Pallesen
Medlemmer

Antal indlæg: 39
Bopæl:
Tilmeldt: 09.03.12
Lagt på d. 22/02/2015 21:09
Fundet dette Hammerum Herred, skifter Herningholm:
39 Søren Gydesen i Slumstrup. 1.1.1755, fol.117B.
E: Inger Pedersdatter. LV: Jens Nielsen i Fjederholt. A: bror[søn] [eller far?] Gyde Pedersen i Fjederholt, søster Mette Gydesdatter g.m. Peder Andersen i Nørre Søby, søsterdatter Mette Nielsdatter g.m. Niels Pedersen i Bindesbøl i Lindeballe sogn, søsterdatter Kirsten Christensdatter i Lund, søstersøn Mikkel Christensen, kusk i København, brorsøn Niels Pedersen i København.

Ser ud til denne Mikkel Christensen i København har en mor, der er søster til afdøde Søren Gydesen. Er det den samme Mikkel Christensen, som tidligere nævnt, der tales om. hedder moderen jo Maren Gjødesdatter.

Gyde Pedersen Fjederholt er, hvis han er bror til Søren Gydesen og Maren Gjødesdatter, deres halvbror.

Er Gyde Pedersen faderen, kunne problemet være løst. Datteren Maren kunne være opnævnt efter sin farmor. Maren Gjødesdatter, hende fra Odenseskiftet.
- Mener, det er han. Gyde Fjederholt. nok for sent født til. Det kan vel opklares.

Men desværre kan jeg ikke komme ind i afskrifterne for Kirkebogen for Rind og Herning lige nu. Det kommer vel igen.

Mvh. Poul Erik.

 
Forfatter RE: Er Maren Gjødesdatter mor til Gjøde Pedersen i Rind?
Poul Erik Pallesen
Medlemmer

Antal indlæg: 39
Bopæl:
Tilmeldt: 09.03.12
Lagt på d. 23/02/2015 22:28
Gyde Pedersen Fjederholt dør i Rind 1774 64 år gammel, født ca. 1710.

Maren Gjødesdatter, der mor til Mikkel Christensenh har efter skiftet 103 følgende søskende;
Søren Gydesen i Slumstrup, bror
Mette Gydesdatter i Nørre Søby, søster
Nn1 søster
Nn2 søster
Peder Gydesen, bror med sønnen Niels Pedersen København
og så denne Gyde Pedersen Fjederholt, en halvbror?? født ca. 1710. Far kan han ikke være.

Jytte Dueholm spørger: "Kunne det være Maren fra skiftet i Odense?"
Tror det ikke. Hun havde vist nogle andre søskende.
Men et slægtskab kunne vel være muligt?

V.h. Poul Erik

 
Forfatter RE: Er Maren Gjødesdatter mor til Gjøde Pedersen i Rind?
jytteduholm
Medlemmer

Antal indlæg: 118
Bopæl:
Tilmeldt: 03.07.05
Lagt på d. 26/02/2015 23:41
Kære Poul Erik og andre interesserede!

Jeg har siddet og leget lidt med 'Gjøderne' i Rind sogn.

Det er ikke en slægt, jeg på nogen måde er ekspert på, og jeg har ikke klokkeklare beviser, men tesen er som følger:

Gjøde Pedersen i Søby - altså din ane, Poul Erik - var en søn af Mette Gjødesdatter og Peder Andersen i Nørre Søby - j.f.v. skiftet efter Søren Gjødesen 1755. Peder Andersen nævnes i Hammerum herreds tingbog i 1707 som selvejer i Nørre Søby - se Alfred Kaaes bog Fæster og husbonde i Hammerum herred, side 17. Måske kan hans slægt føres noget længere tilbage. Et eller andet tyder på, at familien bar tilnavnet Skytte, men det skal undersøges nærmere.

Gjøde Pedersen i Fjederholt må være en fætter, søn af den Peder Gjødesen, hvis hustru dør 1734 i Fjederholt, Rind sogn. Og bror til Niels Pedersen i København, nævnt i skiftet efter onkel Søren Gjødesen.

Det er lidt forvirrende, at begge Gjøder tilsyneladende dør i Fjederholt.

Jeg tror faktisk også stadig på, at alle de personer, der nævnes i skiftet efter Søren Gjødesen i Slumstrup kan være børn af Gjøde Jensen i Fjederholt, altså ham fra Odense-skiftet: Gjødes hustru Mette Christensdatter dør 1669, Gjøde selv optræder så sent som 1694 i tingbogen: Det er vel tænkeligt, at han bliver gift igen og får flere børn, som ikke nævnes i Odense-skiftet, fordi de netop ikke er arvinger til den afdøde odenseaner. Mette Gjødesdatter i Nørre Søby kunne jo være opkaldt efter faderens første hustru, Mette Christensdatter.

Det mærkelige er, at de tre sønner i Odense-skiftet - Christen, Las, Jens - ikke optræder i skiftet efter Søren Gjødesen: Enten er de døde uden arvinger eller også er de simpelthen glemt (det sidste nok ikke så sandsynligt). En Las Gjødesen dør i øvrigt 1731 i Fjederholt.

Det var i store træk min tese - med forbehold, for jeg har ikke haft så meget tid til at samle info. Henvisningerne til tingbogen takker jeg Jørn Jensen for.

Vh.

Jytte

Redigeret af jytteduholm d. 26/02/2015 23:44
 
Forfatter RE: Er Maren Gjødesdatter mor til Gjøde Pedersen i Rind?
Poul Erik Pallesen
Medlemmer

Antal indlæg: 39
Bopæl:
Tilmeldt: 09.03.12
Lagt på d. 28/02/2015 22:41
Hej Jytte. Mange tak for dit indlæg. Stærkt. Tror du har ramt plet på det meste. Du skriver:
1. Gjøde Pedersen i Søby - altså din ane, Poul Erik - var en søn af Mette Gjødesdatter og Peder Andersen i Nørre Søby - j.f.v. skiftet efter Søren Gjødesen 1755. Peder Andersen nævnes i Hammerum herreds tingbog i 1707 som selvejer i Nørre Søby - se Alfred Kaaes bog Fæster og husbonde i Hammerum herred, side 17. Måske kan hans slægt føres noget længere tilbage. Et eller andet tyder på, at familien bar tilnavnet Skytte, men det skal undersøges nærmere. –Se Ad. 1
2. Gjøde Pedersen i Fjederholt må være en fætter, søn af den Peder Gjødesen, hvis hustru dør 1734 i Fjederholt, Rind sogn. Og bror til Niels Pedersen i København, nævnt i skiftet efter onkel Søren Gjødesen. - Se Ad. 2
3. Det er lidt forvirrende, at begge Gjøder tilsyneladende dør i Fjederholt. - Se Ad. 3
4. Jeg tror faktisk også stadig på, at alle de personer, der nævnes i skiftet efter Søren Gjødesen i Slumstrup kan være børn af Gjøde Jensen i Fjederholt, altså ham fra Odense-skiftet: Gjødes hustru Mette Christensdatter dør 1669, Gjøde selv optræder så sent som 1694 i tingbogen: Det er vel tænkeligt, at han bliver gift igen og får flere børn, som ikke nævnes i Odense-skiftet, fordi de netop ikke er arvinger til den afdøde odenseaner. Mette Gjødesdatter i Nørre Søby kunne jo være opkaldt efter faderens første hustru, Mette Christensdatter. - Se Ad. 4
5. Det mærkelige er, at de tre sønner i Odense-skiftet - Christen, Las, Jens - ikke optræder i skiftet efter Søren Gjødesen: Enten er de døde uden arvinger eller også er de simpelthen glemt (det sidste nok ikke så sandsynligt). En Las Gjødesen dør i øvrigt 1731 i Fjederholt. - Se Ad. 5
Ad. 1. Det er næsten for godt til at være sandt. Mette Gjødesdatter og Peder Andersen i Nørre Søby. Det passer fint med, at en af Gjøde Søbys døtre hed Mette, og det understøttes af Tingbogen fra 1707. Går ud fra den bog, du nævner, kan lånes på biblioteket.
Ad.2. Ja, Gjøde Pedersen i Fjederholt og Niels Pedersen i København må så være fætre til Gjøde Pedersen I Søby.
Ad.3. Ja, begge dør i Fjederholt: ”Døde 1797 1/7 Giøde Pedersen i Søby 92 år og 1774 12/8 Giøde Pedersen i Fjederholt 64 år”.
Forklaringen er, at Gjøde Søby bor ved en datter af andet ægteskab i Fjederholt ved sin død. I 1787 er Peder Søby ikke at finde i Rind Sogn ved folketællingen. Fra skiftet "KLIP FRA HERNINGHOLMS SKIFTEUDRAG". 81 Jørgen Lauridsen, smedelærling i Nyby Sinding sogn. 29.6.1764, fol.157B, fremgår det, at Inger og Giøde har en søn Peder Gjødesen i København. Denne søn findes i FT. 1787 i København (se herunder). Faderen Giøde Pedersen (Søby) bor hos ham eller er på besøg. Gjøde Pedersen er ved folketællingen i 1787 81 år, hvilket passer med, at han er 92 år 10 år senere ved sin død i Fjederholt.
Samtlige personer i husstanden
kbhv, København (Staden), Øster Kvarter, , Store Kirkestræde 47, 3, FT-1787, C1091
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Peder Giødesen 63 Gift Hosbonde Speckhøker
Kirstine Jensen 44 Gift Hans Kone
Inger Giødesen 13 Ugift Deres Barn
Ane Giødesen 11 Ugift Deres Barn
Inger Christens 29 Ugift Tieneste Pige
Giøde Pedersen 81 Enke(mand) Mandens Fader
Ad. 4. Den ide er god. Gjøde Jensen i Fjederholt bliver gift igen efter 1669 og får med hustru nummer 2 bl.a. datteren Mette Gjødesdatter, mor til Gjøde Søby, og sønnen Peder Gjødesen, far til Gjøde Fjederholt. Hurra, men vi savner jo dokumentationen.
Ad.5. Er forklaringen ikke netop, at Søren Gydesen har en anden mor end Mette Christensdatter i Odense-skiftet?
Efterlysningen kan nu ændres til ”Er Gjøde Jensen i Fjederholt og eventuel hustru nummer 2 forældre til Mette Gjødesdatter i Nr. Søby ?”
Atter tak, m.v.h. Poul Erik.


 
Forfatter RE: Er Maren Gjødesdatter mor til Gjøde Pedersen i Rind?
Poul Erik Pallesen
Medlemmer

Antal indlæg: 39
Bopæl:
Tilmeldt: 09.03.12
Lagt på d. 01/03/2015 14:56
Margit Louise Jørgensen.
Ved ikke om din Kirsten Christensdatter er datter af Christen Kjeldsen i Fjederholt. Men hun er ikke nævnt i skifterne fra 1744 og 1755. Her nævnes kun Mikkel Christensen, søn af Maren Gydesdatter og Christen Kjeldsen. Christen Kjeldsen kan måske have været gift tidligere ?

Jytte.
Fundet Peder Skyttes hustru i Nr. Søby begravet 7/12 1756. Og gl. Peder Skytte i Nr. Søby begravet 11/4 1764 " som druknede i Gaar Høllen" 88 aar. (Lyder grimt).

88 år, så er han ( Peder) født ca. 1676 og kan aldersmæssigt fint være far til Gjøde Pedersen Søby, som er født ca. 1705.

Ikke nem læsning i Hammerum Herred Tingbog side 40 1744. Men står der ikke, at Mikkel Christensen giver afkald? Har ikke fundet Maren Gjødesdatter død i Rind.

M.v.h. Poul Erik.
 
Forfatter RE: Er Maren Gjødesdatter mor til Gjøde Pedersen i Rind?
Margit Louise Jørgensen
Medlemmer

Antal indlæg: 448
Bopæl:
Tilmeldt: 22.10.06
Lagt på d. 01/03/2015 16:16
Hej Poul Erik

Angående Kirsten Christensdatter:

Hun er nævnt i skiftet efter Søren Gydesen i Slumstrup, 1755: "søsterdatter Kirsten Christensdatter i Lund".

Sådan som jeg har forstået det, så er der i 1744 ikke tale om et skifte, men om et arveafkald fra Michel Christensen. Da Kirsten Christensdatter – som kvinde – er umyndig, har hun ikke kunnet give arveafkald. Arven må være blevet udbetalt til hendes mand, da hun blev gift.

Den Michel Christensen der nævnes som: "søstersøn Michel Christensen kusk i København" er formodentlig Kirsten Christensdatters broder.

Både Christen Kjeldsen og Michel Christensen optræder som faddere hos Kirsten Christensdatter i Lund i Gjellerup

Venligst Margit
 
Forfatter RE: Er Maren Gjødesdatter mor til Gjøde Pedersen i Rind?
jytteduholm
Medlemmer

Antal indlæg: 118
Bopæl:
Tilmeldt: 03.07.05
Lagt på d. 01/03/2015 19:00
Kære Poul Erik!

Med hensyn til Gjøde Jensen og hans mulige børn af andet ægteskab: Der er ingen dokumentation, eftersom kirkebogen mangler, men jeg har kigget på navne og kronologi. Navnet Gjøde er nok lidt udsædvanligt, og jeg synes ikke, det er så sandsynligt, at der pludselig skulle dukke en helt ny Gjøde med en helt ny flok børn op i Fjederholt, Rind sogn. Tingbogen vil måske kunne give noget mere: Jeg ved, at Jørn Jensen, som også er aktiv på disse sider, er i gang med at lave en oversigt over sager, men det er et stort arbejde.

Med hensyn til Peder Skytte og hustru: Ja, det er de to, jeg tænker på. Ved skiftet efter Søren Gydesen lever Peder Andersen og Mette Gjødesdatter åbenbart endnu, og de to eneste personer i dødslisterne, der kan passe, er faktisk Peder Skytte og hustru. Desuden får en vis Anders Pedersen i Søby fra 1731 og frem børn - første datter er Mette - og han kaldes også en par gange Skiøtte. Jeg tror, det må være en anden søn, altså en bror til din Giøde. Hvor Skytte/Skiøtte navnet kommer fra er uvist. Selv har jeg en ane med det tilnavn i Vester Lind - Jacob Pedersen Skytte - men det er ikke lykkedes mig at påvise en forbindelse. Kronologien passer ikke.

Jeg har et bud på Peder Andersens forældre, men det får lige vente.

Har du undersøgt fadderlisterne til Gjøde Pedersens børn grundigt? Der kunne være yderligere spor.

Vh.

Jytte

Redigeret af jytteduholm d. 01/03/2015 19:01
 
Forfatter RE: Er Maren Gjødesdatter mor til Gjøde Pedersen i Rind?
Poul Erik Pallesen
Medlemmer

Antal indlæg: 39
Bopæl:
Tilmeldt: 09.03.12
Lagt på d. 01/03/2015 19:15
Hej Margit.
Tak for oplysningerne.
Du skriver:
"søstersøn Michel Christensen kusk i København er formodentlig Kirsten Christensdatters broder".
Det tror jeg du har ret i. Det er han!

Har bestilt Alfred Kaaes bog "Fæster og husbonde i Hammerum herred" på biblioteket. men er der nogen der har kendskab til Peder Andersen Skytte i Nr. Søby og hans aner?

Venlig hilsen Poul Erik




 
Forfatter RE: Er Maren Gjødesdatter mor til Gjøde Pedersen i Rind?
Poul Erik Pallesen
Medlemmer

Antal indlæg: 39
Bopæl:
Tilmeldt: 09.03.12
Lagt på d. 01/03/2015 19:35
Hej Jytte.
Mange tak for det. Dit indlæg må være kommet mens jeg skrev til Margit. Jeg ser det først nu.

Jeg er helt enig i det du skriver. Rigtig glad for det, der er dukket op indtil nu. Tak. venlig hilsen Poul Erik.
 
Forfatter RE: Er Maren Gjødesdatter mor til Gjøde Pedersen i Rind?
luk nu forum op
Medlemmer

Antal indlæg: 256
Bopæl:
Tilmeldt: 04.10.05
Lagt på d. 01/03/2015 21:16
Hej
Peder Andersen Skytte er omtalt i tidl. indlæg her på siden for nogle år siden, du kan da prøve en søgning.

mvh. Jørn
 
Forfatter RE: Er Maren Gjødesdatter mor til Gjøde Pedersen i Rind?
Poul Erik Pallesen
Medlemmer

Antal indlæg: 39
Bopæl:
Tilmeldt: 09.03.12
Lagt på d. 01/03/2015 22:03
Jørn. Mange tak. Venlig hilsen Poul Erik.
 
Forfatter RE: Er Maren Gjødesdatter mor til Gjøde Pedersen i Rind?
feldborg
Super Administrator



Antal indlæg: 3531
Bopæl:
Tilmeldt: 26.06.05
Lagt på d. 01/03/2015 23:22
http://hammerum-herred.dk/forum/viewthread.php?forum_id=2&thread_id=800#4370


mvh, a.f.
hammerum-herred.dk  
Forfatter RE: Er Maren Gjødesdatter mor til Gjøde Pedersen i Rind?
feldborg
Super Administrator



Antal indlæg: 3531
Bopæl:
Tilmeldt: 26.06.05
Lagt på d. 02/03/2015 00:24
Der er jo også den her søskendeflok.

Sindinggård gods, Skifteprotokol, 1723-1790, G 430-1 (v. Erik Brejl):
14 Christen Lauridsen, tjenestekarl i Sønder Søby i Arnborg sogn. 11.11.1729, fol.68B.
A: søskende Karen Lauridsdatter Skytte. FM: Arends Bidsted,
Anne Lauridsdatter. FM: Jens Høgild,
Jens Lauridsen i Harrild,
Kirsten Lauridsdatter i Borup,
Erik Lauridsen, rømt,
Mikkel Lauridsen.

Anders Skytt formodes at være født ca. 1705 og hans kone Karen formodes at være født ca. 1695. Men det kan ikke være hende vi ser i skiftet.

I så fald skulle hun have giftet sig til navnet Skytte, men så ville jo hun ikke have en formynder.??

I Sdr. Felding har vi på den tid Lass Skytt, men det er ikke hans børn vi ser her.


mvh, a.f.
hammerum-herred.dk  
Forfatter RE: Er Maren Gjødesdatter mor til Gjøde Pedersen i Rind?
Niels Okkels Folkjær
Medlemmer

Antal indlæg: 484
Bopæl:
Tilmeldt: 06.10.05
Lagt på d. 02/03/2015 12:04
Feldborg skrev:
I Sdr. Felding har vi på den tid Lass Skytt, men det er ikke hans børn vi ser her.


Han hed: Lars Jensen Skiøtt, og han havde 8 børn, hvoraf sønnen Anders købte sit iboende sted i Vester Bierre, Sdr. Felding, i 1776 fra Møltrup. Hans 2 ældste sønner Christen (min kones ane) og Jens forblev under Møltrup, det er formentlig årsagen til, at Christen Andersen blev fæster af Over Bierre, Vildbjerg sogn i 1782, og Jens Andersen kom til Feldbjerg i Timring sogn.

M.v.h. Niels Okkels
 
Forfatter RE: Er Maren Gjødesdatter mor til Gjøde Pedersen i Rind?
Poul Erik Pallesen
Medlemmer

Antal indlæg: 39
Bopæl:
Tilmeldt: 09.03.12
Lagt på d. 02/03/2015 22:29
Tak til Feldborg og Niels Okkels for de sidste indlæg. Næppe nogen tvivl om, at Peder Andersen Skytte og Mette Gjødesdatter i Nr. Søby er forældre til Anders Skytte og bedsteforældre til Peder Andersen. således som det fremgår af tråden "Peder Andersen, Tværmose, Sunds".

I tråden "Udarv til Rind og Brande Sogn 1690" skriver Feldborg:
I en notits under Løvenholm Gods nævnes Gjøde Jensen i 1664 i Rind.
I modelbogen 1664-68 nævnes Gjøde Jensen i Fjerderholt
I Kop- og Ildstedskat 1668 nævnes Gjøde Jensen ikke.
I Mandtal 1678 nævnes Gjøde Jensen i Rind
I ekstraskat 1689 nævnes Gjøde Jensen ikke
I Mandtal 1699 nævnes Gjøde Jensen i Rind

Gjøde Jensen Fjederholt lever altså 1699. Kunne det tænkes, at nogen anden Gjøde skulle være far til disse "gjøder" vi har fundet frem til ?
- Peder Gjødesen Fjederholt med sønnen Gjøde Fjederholt og Niels Pedersen.
- Maren Gjødesdatter med søn Mikkel og datter Kirsten.
- Nn Gjødesdatter med datter Mette Nielsdatter.
- Mette Gjødesdatter med søn Anders Pedersen Skytte og søn Gjøde Pedersen Søby

Vel lidt utænkeligt, hvis ikke Gjøde Jensen har været gift anden gang. Hans første hustru, Mette Christensdatter, døde 1669. - En Gjøde er faderen. Men hvem?

Venlig hilsen Poul Erik


 
Forfatter RE: Er Maren Gjødesdatter mor til Gjøde Pedersen i Rind?
luk nu forum op
Medlemmer

Antal indlæg: 256
Bopæl:
Tilmeldt: 04.10.05
Lagt på d. 04/03/2015 19:14
Hej
I forbindelse med tingselsgods i Hammerum herred refereres i tingbogen 1695, ops 164, i statens arkiver ops 83 nævnes Jacob Pedersen nok født omk 1620, nok død før matriklen 1664, her nævnes Anders Jacobsen, gift med Maren Pedersdatter der bliver enke før 1699. Hun bliver varslet for gæld til Tanderup.
Peder Andersen kaldet Skytte er nok søn.
Førnævnte Anders Jacobsen er nævnt sammen med Peder Jacobsen i forbindelse med restancer til Tanderup. Peder Jacobsen flytter til Mørup, dog ikke uden protester fra Peder Poulsen på Tanderup, der dog kun havde forpagtet herligheden, bondeskylden havde han selv, og han lovbød 1692 sin gårdspart i Søby som Niels Lassen købte. Ved lovbuddet nævnes Peder Jacobsen af Mørup, konen var Birgitte Eriksdatter, børnene var Jacob, Erik, 2x Maren og Else, alle umyndige. ops 234.
Og så til Jytte, er det din Jacob Pedersen??

mvh Jørn
 
Forfatter RE: Er Maren Gjødesdatter mor til Gjøde Pedersen i Rind?
Poul Erik Pallesen
Medlemmer

Antal indlæg: 39
Bopæl:
Tilmeldt: 09.03.12
Lagt på d. 04/03/2015 21:06
Hej Jørn. Interessante oplysninger. Tak for det. Har googlet mig frem til, hvad tingselsgods betyder. Men er ikke helt på det rene med, hvad det er for opslag du henviser til: " refereres i tingbogen 1695, opsl. 164, i statens arkiver opsl. 83 nævnes". Er det Hammerum herred Tingbog 1695 side 164? Har indtil nu ikke fundet noget der om tingselsgods. Kan oplysninger fra statens arkiver hentes på internettet?
Tak indtil nu. Venlig hilsen Poul Erik.
 
Forfatter RE: Er Maren Gjødesdatter mor til Gjøde Pedersen i Rind?
jytteduholm
Medlemmer

Antal indlæg: 118
Bopæl:
Tilmeldt: 03.07.05
Lagt på d. 04/03/2015 21:21
Kære alle!

Tak til dig Jørn for henvisningen til tingbogen. Det var netop Anders Jacobsen og Maren Pedersdatter, jeg tænkte på som mulige forældre til Peder Andersen Skytte. Jeg har ikke haft tid til at gå videre med sagen.

Desværre passer Peder Jacobsen i Mørup ikke kronologisk til min forfader Jacob Pedersen Skytte, som nærmest må have været en moden mand i 1692. Her er skiftet efter hans svigersøn:


20 Niels Pedersen i Kovstrup i Rind sogn. 23.2.1751, fol.74.
E: Anne Jacobsdatter. LV: Laurids Nielsen Amtrup i Lind i Rind sogn. B: Bodil g.m. Mads Fonnesbæk i Tværmose i Sunds sogn, Inger g.m. Jens Jonasen Katballe i Vester sogn, Anne, død, var g.m. Peder Jonasen i Rønslunde i Ejstrup sogn. 1B: Anne, død, var g.m. Gregers Julsgaard i Ikast sogn, Karen, Karen, Maren, Johanne. FM: morbror Peder Jacobsen Skytte i Fjederholt i Rind sogn.

Vh.

Jytte

 
Forfatter RE: Er Maren Gjødesdatter mor til Gjøde Pedersen i Rind?
Poul Erik Pallesen
Medlemmer

Antal indlæg: 39
Bopæl:
Tilmeldt: 09.03.12
Lagt på d. 04/03/2015 21:48
Sorry Jørn. Jeg var lidt upræcis i mit sidste spørgsmål. Det jeg mener er om de oplysninger du refererer til " statens arkiver opslag 83" kan findes på nettet. Hvor er det lige i Statens Arkiver oplysningerne skal søges. Venlig hilsen Poul Erik.
 
Side 2 af 3 < 1 2 3 >
Copyright © 2004 by a.f.
webmaster@dis-danmark.dk