hammerum-herred.dk
Navigation
Gæster
Forside
Kirkebøger
Batch-Numre
Andre nævnelser
Skifter
Tingbøger
Fast ejendom
Lægdsruller
Familiestof
FS / AO / Wiberg
Kommunalstof
Andre kopier
Slægtstavler
Borris Seminarium
Andre afskrifter
Skat
Artikler
Fotoalbum
Gravsten
Links
Bøger
Søg
Søg i debatforum
Slægtsbøger
Forumindlæg
Se indlæg
hammerum-herred.dk | Forum | Efterlysninger
Forfatter H J Æ L P
erling leerhøy
Medlemmer

Antal indlæg: 35
Bopæl:
Tilmeldt: 01.12.05
Lagt på d. 07/10/2008 20:46
Jeg har brug for lidt hjælp. I min kones aner har jeg fundet Birgitte Cathrine Knudsdatter fra Sunds * 1817-18, hun bliver senere gift med Christen Jensen, som hun forsøger at aflive ved at hælde bly i munden på ham. Den sag har jeg men jeg har engang set noget om en stor begravelse i Sunds ved hendes død. Som det er med os mænd så tror vi altid at vi ved hvor det er, men det er blevet væk. Kan nogen hjælpe mig. Vi mænd læser jo altid vejledningen bagefter når det hele er brudt sammen!!, venlig hilsen erling leerhøy, kølkær
 
Forfatter RE: H J Æ L P
feldborg
Super Administrator



Antal indlæg: 3531
Bopæl:
Tilmeldt: 26.06.05
Lagt på d. 07/10/2008 21:16
Forfatteren Kurt Juul i Nr. Nissum har begået en artikkel om Gamle Birgithe fra Sunds, jeg går ud fra at du allerede kender den.?

Der er afslutningsvis nævnt at hun døde den 30 okt 1899, 82 år gammel. Og så nogle linjer om begravelsen, men i ret generelle vendinger. Ikke noget om at det skulle være et specielt lille eller stort følge, det antydes nærmest at det var sådan helt normalt.

Der var jo trods alt gået næsten 50 år.


mvh, a.f.
hammerum-herred.dk  
Forfatter RE: H J Æ L P
erling leerhøy
Medlemmer

Antal indlæg: 35
Bopæl:
Tilmeldt: 01.12.05
Lagt på d. 08/10/2008 22:15
Hej Arne F. desværre kender jeg ikke den artikel du omtaler, ved du hvor den kan findes ?? hilsen erling l
 
Forfatter RE: H J Æ L P
herningarkiv
Medlemmer

Antal indlæg: 18
Bopæl:
Tilmeldt: 02.01.06
Lagt på d. 09/10/2008 17:24
Til Leerhøy
Du finder artiklen i Uldjysk Historie bd. 5 , 1993
bare spørg din bibliotekar !!

med venlig hilsen
Doris Frederiksen
Lokalhistorisk Arkiv i Herning
www.herningbib.dk  
Forfatter RE: H J Æ L P
erling leerhøy
Medlemmer

Antal indlæg: 35
Bopæl:
Tilmeldt: 01.12.05
Lagt på d. 09/10/2008 20:48
Hej Doris, dejligt du stadig er der hvad skulle vi ellers gøre, men Feldborg svarer på fler spørgsmål rundt omkring på de forskellige sider, så derfor kan vi/jeg heller ikke undvære ham, dejligt med sådanne mennesker. Jeg har en ide om at Laust vidste noget om den historie, er det helt galt??venlig hilsen erling leerhøy P.S. og på gensyn
 
Copyright © 2004 by a.f.
webmaster@dis-danmark.dk