hammerum-herred.dk
Navigation
Gæster
Forside
Kirkebøger
Batch-Numre
Andre nævnelser
Skifter
Tingbøger
Fast ejendom
Lægdsruller
Familiestof
FS / AO / Wiberg
Kommunalstof
Andre kopier
Slægtstavler
Borris Seminarium
Andre afskrifter
Skat
Artikler
Fotoalbum
Gravsten
Links
Bøger
Søg
Søg i debatforum
Slægtsbøger
Forumindlæg
Se indlæg
hammerum-herred.dk | Forum | Efterlysninger
Forfatter Dynes Jørgensen Birk og Anne Marie Jensdatter
ard
Medlemmer

Antal indlæg: 182
Bopæl:
Tilmeldt: 07.04.06
Lagt på d. 13/04/2008 16:25
Dynes Jørgensen Birk og Anne Marie Jensdatter viet 1751 - efter 1766 bliver anne Marie Jensdatter viet med Niels Larsen.

Anne Marie ses begravet i 1808 75 år gammel - altså født omkring 1733 - Hendes forældre har jeg svært ved at finde - jeg har en Jens Synderager ? som evt. far (hvis hun bliver døbt i Gjellerup) - Nogen der har et fingerpeg eller håndsrækning


MVH Dahl.
 
Forfatter RE: Dynes Jørgensen Birk og Anne Marie Jensdatter
luk nu forum op
Medlemmer

Antal indlæg: 256
Bopæl:
Tilmeldt: 04.10.05
Lagt på d. 22/04/2008 00:34
Hej ard
Anne Marie bliver døbt i Gjellerup i 1733, og hendes far er Jens Synderager, senere kaldet Jens Simmelkær. Se evt. dåb skærtorsdag 1735 i Gjellerup kb.
mvh. jørn jensen
 
Forfatter RE: Dynes Jørgensen Birk og Anne Marie Jensdatter
kc
Medlemmer

Antal indlæg: 15
Bopæl:
Tilmeldt: 11.11.06
Lagt på d. 25/04/2008 23:32
Jeg er også interesseret i Anne Marie Jensdatter, som den 10.06.1767 i Gjellerup bliver viet til Niels Larsen.
Jeg vil gerne vide: Hvad er beviset for, at hun er født i Gjellerup og at hendes far er Jens Synderager?
Hvor finder man ham kaldet Jens Simmelkær (jeg har set fadderene fra Simmelkær ved dåben i 1735)?
Hans fødsel/dåb og død?
Ved man hvem hans forældre var?

M.v.h.
kc
 
Forfatter RE: Dynes Jørgensen Birk og Anne Marie Jensdatter
ard
Medlemmer

Antal indlæg: 182
Bopæl:
Tilmeldt: 07.04.06
Lagt på d. 26/04/2008 20:00
Hej
Nået er ved at falde på plads i og med Jens Syndeagger him self alias Jens Simmekær samt søn og datter er med til bl.a. Jørgen Dynesen - jens Dynesen - Niels Dynesen - gravers dynesen - dåb alle børn af Dynes og ane Marie Jensdatter
Jens Simmelkær / syndeager må have måske have nogle søskende - hvis jeg ser på Fadderne til barne dåber. - MEN MEN - Syndeager - Simmelkær er jo ikke hans efternavn "rigtig" så hvorn finder man nu hustruen - Ane Marie er min 3 x tip
og øh hvad hvor er Syndeager / Simmelkær.



MVH Dahl.
 
Forfatter RE: Dynes Jørgensen Birk og Anne Marie Jensdatter
luk nu forum op
Medlemmer

Antal indlæg: 256
Bopæl:
Tilmeldt: 04.10.05
Lagt på d. 27/04/2008 00:04
Hej
Med hensyn til Jens Synderager kan læses i Gj. kb. 1763 8.s.e.t. begravet Jens Nielsen Simmelkær i Birk, 66 år, og i 1776. 4. onsdag i fasten begravet Inger Jensdatter, enke efter Jens Simmelkær, 82 år.

Sønderager må være en stedbetegnelse for en mark i nærheden af Birk, mens Simmelkær er en landsby og nu et selvstændigt sogn. Man kan søge på sognekort på nettet.
Hvis man går ind på afskrifter af kirkebøger og vælger Gjellerup sogn, derefter søger på"simmel" kan man se ham nævnt flere steder.

hilsen jørn jensen
 
Forfatter RE: Dynes Jørgensen Birk og Anne Marie Jensdatter
feldborg
Super Administrator



Antal indlæg: 3531
Bopæl:
Tilmeldt: 26.06.05
Lagt på d. 27/04/2008 01:42
jørn jensen skrev:
Sønderager må være en stedbetegnelse for en mark i nærheden af Birk,

Sønderager er en gård i Herning. Op gennem 1700 tallet er der en 3 - 4 stykker i Herning, Rind og Gjellerup der bliver kendt under navnet Jens Synderager.

Om den Jens Syndeager der optræder i Gjellerup kirkebog 1733 - 44 er identisk med Jens Simmelkjær der optræder 1752 - 63 er jeg ikke helt klar over.


mvh, a.f.
hammerum-herred.dk  
Forfatter RE: Dynes Jørgensen Birk og Anne Marie Jensdatter
Annamarie
Medlemmer

Antal indlæg: 27
Bopæl:
Tilmeldt: 26.08.07
Lagt på d. 27/04/2008 23:16
Ang. Anne Marie Jensdatter, som også er en af mine aner, er jeg kommet frem til, at sandsynligvis er Jens Synderager den samme som Jens Simmelkier og altså hendes far. AM Jensdatters alder ved dødsfald passer med, at hun er født i 1733. Der må være tæt forbindelse mellem familierne i Birk - som man kan se på fadderne ved børnenes dåb. Følgende har jeg fra afskriften af Gjellerup Sogns kirkebog - parenteserne er mine.

1722
Dynnis d. 25/3
Far :
Jørgen Dynnis . (Anne Marie Jensdatters første ægtemand: Dynes Jørgensen (1722-1766)
Fadd . : Grauers Chlemmendsøn i Gell ., Knud Josvesen i Vrå, Grauers
Dynnisøn i Gell ., Troels Jensøns dtr . i Birk, Ifver Biercks
dtr . bar b .

1732
viet 20. søndag e. trin. Andreas Peitersøn fra Huset og Marren Jensdatter i Birk (er Marren en søster til Inger Jensdatter Simmelkier/Jens Synderagers hustru, Anne Marri Jensdatters mor?)

1733
Anne Marri d . 3 .søndag e .H .3 k .
Far :
Jens Synderager i Birk
Fadd . : Yfver Bierck, Jørgen Dynnisøn og hustru sst ., Niels Jepsøns
hustru i Gell ., Jens Synderagers tjp . i Birk, Grauers Troel -
søns hustru i Birk bar b .(Kirsten Vollisdatter)

1735
Niels d. skærtorsdag (død 1736)
Far :
Jens Synderager i Birk
Fadd . : Hans bror i Simmelkær og hans søsters mand sst ., en karl fra
Simmelkær, Jørgen Biercks hustru, hans brors kone, Jens Synderagers
søster bar b .

1735
Anne
2, søndag
e . tr, .
Far: Andreas Pæitersøn i Birk
Fadd.: Jens Mickelsøn i Birk, Svend Nielsøn i Vrå, Niels Laustsøns
kone i Skovhuset, Jens Synderagers hustru sst., Niels Agerschous
dtr ., Svend Nielsøns hustru i Vrå bar b .

begravet 1736
Jens Synderagers barn i Birk + 6 .søndag e .påske

Begravet 1736
Jørgen Dynnissøns barn i Birk + 3 .søndag i advent og Jens Synderagers barn i Birk + samme dag


1737
Viet 18/2 Paul Andersen i Birk og Kirsten Laustdtr. I Bjødstrup



1737
Niels d .2 .påskedag
Far :
Jens Synderager
Fadd: Andreas Pæitersøn og hustru, Ifver Bierck, en pige i Birk,
"Jens Nielsen i Hammerum hans Fæstemø bar b ."

1738
Jens
fr .
1 . søndag i fasten
Far :
Andreas Pæitersøn i Birk
Fadd.: Jens Synderager i Birk, Svend Nielsøn og hustru i Vrå, Jens
Synderagers hustru i Birk, Niels Laustsøns kone i Skovhuse

Begravet 1739: Andreas Pæitersøns barn i Birk + 3o/7



1740
Anne
fr .
1 . søndag i advent
Far :
Jens Synderager
Fadd . : Yfver Christensøn i Birk, Andreas Pæitersøn sst, Grafvers Troelsøns
hustru i Birk, Pauel Andersøns hustru og tjp . sst ., Andreas
Pæitersøns hustru bar b .

1740
Abelone f. 5. søndag e.trin.
Far: Andreas Pæitersen i Birk
Fadd . : Yfver Christensøn i Birk
Jens Synderager sst ., Jørgen Dynnisøns
hustru sst,, Grafvers Troelsøns hustru sst. Anders Grafversøns
tjp ., Jens Synderagers hustru bar b .

1740
Anne
fr .
1 . søndag i advent
Far :
Jens Synderager
Fadd . : Yfver Christensøn i Birk, Andreas Pæitersøn sst, Grafvers Troelsøns
hustru i Birk, Pauel Andersøns hustru og tjp . sst ., Andreas
Pæitersøns hustru bar b .


1741
Mette fr . 14 .søndag e .trin .
Far :
Pauel Andersen i Birk
Fadd . : Peder Laustsen i Bjødstrup, Sørren Lausteen i Hammerum, Jørgen
Dynnisens hustru i Birk, Jens Synderagers hustrus st .,
Chr . Vodes dtr . sst ., Peder Laustsens hustru bar b .

1742
Mette d .samme dag
Far :
Andreas Pæitersen i Birk
Fadd.: Yvfer Christensen i Birk , Jens Simmelkier og hustru sst., Andreas’ tjenestepige,
Jørgen Dynesens tjenestepige, Svend Nielsens hustru i Vrå bar barnet

Begravet 1743: Andreas Pæitersøns barn i Birk + 3o/7
Pouel Andersens barn i Birk + 17 . søndag e .trin .

1747
Peder d. 5. søndag e. trin.
Far: Andreas Peitærsen i Birk
Fadd.: Yfver Birck, Jens Simmelkier og søn sst. Chr. Sørensens hustru sst. , afd. Jens Mickelsens dtr. I Frølund, Jens Simmelkiers hustru bar barnet. (side 85 i renskrift)

1751
Anne Marie d. søndag e. trin.
Far: Niels Jensen i Fastrup
Fadd: Chr. Viem og hustru i Fastrup, Dynis Jørgensen i Birk, Chr. Væstergaards hustru i Gell. By, Jens Simmelkiers datter bar barnet. (barnet er sikkert opkaldt efter sin gudmor, Jens Simmelkiers datter Anne Marie Jensdatter. DET ER SANDSYNLIGT AT JENS SIMMELKIER = JENS SYNDERAGER)

1752
Jørgen d. 22. søndag efter trin.
Far: Dynis Jørgensen i Birk (mor Anne Marie Jensdatter)
Fadd.: Povel Andersen i Birk, Jens Simmelkier sst., Olle Graversen sst., Jørgen Hammerums hustru, Gravers Biercks datter, Knud Vrås (det må være Knud Josvesen) hustru bar barnet (Maren Larsdatter, hvis mor hed Edel Dynnisdatter, som sandsynligvis var søster til Jørgen Dynnissen, Dynis’ far)

Begravede 1763

Kirsten Josvæsdtr . i Birk, Dynes Birchs mor, 5 samme dag (trinitatissøndag), 68 år .

Jens Nielsen Simmelkier i Birk + 8 .søndag e . trin ., 66 år .



Født 1765
Kirsten d .3 .søndag e .-H .3 .k . (hun er altså kaldt op efter sin nylig afdøde farmor)
Far :
Dynes Jørgensen i Birk (mor: Anne Marie Jensdatter)
Fadd . : Povel Andersen i Birk, Dynes i Holtbjerg, Gravers Birchs dtr .,
Chr. Simmelkiærs hustru i Birk, Jens Jepsens hustru i Vrå,
Mads Jørgensens hustru i Bundgård i Ikast sogn bar b .


Begravet 1766

Dynes Jørgensen i Birk + 22/7, 44 år . (Anne Marie Jensdatters første mand)


Begravede 1770

Chr . Simmelkier i Birk + 8/11, 41 år .(Edel Knudsdatters første mand, som altså sandsynligvis må være en bror til Anne Marie Jensdatter)

Begravede 1776
Inger Jensdtr ., enke e . Jens Simmelkier i Birk, + samme dag, 82 år .

 
Forfatter RE: Dynes Jørgensen Birk og Anne Marie Jensdatter
luk nu forum op
Medlemmer

Antal indlæg: 256
Bopæl:
Tilmeldt: 04.10.05
Lagt på d. 28/04/2008 01:01
Svend Nielsen i Vrå og Andreas Peitersen i Birk er svogre, og meget tyder på at Bodil kunne være en tredje søster, men der er tilsyneladende ingen vielse anført for Jens Simmelkær og hende i Gjellerup kirkebog, ligesom Christen Simmelkær, en søn, skulle være født omk 1729 og nok ikke i Gjellerup sogn. Muligheden for at Jens Simmelkær skulle have slæbt kone og barn med fra Simmelkær er også tilstede.
 
Forfatter RE: Dynes Jørgensen Birk og Anne Marie Jensdatter
ard
Medlemmer

Antal indlæg: 182
Bopæl:
Tilmeldt: 07.04.06
Lagt på d. 28/04/2008 18:28
Her var jeg igang med at klippe klistre og så kom du mig i forkøbet TVEbak -smiler

Jeg har lidt ekstra fra Rind Herning.

Rind Herning - 12-12 - 1728 f.Anne Kierstine far Chr. Simmelkær i Ø høgild ( fødte i begge sogne) og muligvis ham som er fadder et par gange intil 1760.

1730 Christen 10-12 Far Jens Nielssøn i Sønderager

Jens for jo 2 børn begravet efter niels i 1735 fødsel - det kan så være ham her der også bliver begravet.

Kiersten jensdatter i sønderager som bar barnet i måske søsteren i 1742 17-10
barnets navn Maren far Peder Toftlund


En Mads Sønderager er far til et par drenge født omkring 1760 som for navnet Christen og Niels

en anden ting inger jensdatter er i såfald ved den første fødsel i (rind)omkring 36 år og den sidste 46 år ikke at det kan lade sig gøre - men må dog sige at det er i en sen alder hvis de skulle være det første ægteskab samt første fødsel.

Du skriver at Chr. Simmelkier skulle være bror til anne marie Jensdatter - er jeg ikke helt med på ??

Ang. Edel - har jeg en søster til Jørgen dynesen : Edel Dynesdatter - af Dynes jørgensen 1703 i Birk

1 . søndag e .trin . viet Las Vollesen i Lægsgaard og Edel Dynnisdtr .
om Knud dynesen en anden af Jørgen Dynesens brødre ved jeg ikke om han for et barn med navn Edel

Når jeg ser på Jørgen dynesens ( 1752 - 1825 )børn ( og dem er der mindst 11 af ) er der vist ikke rigtig noget af hente


MVH Dahl.

Redigeret af ard d. 28/04/2008 18:30
 
Forfatter RE: Dynes Jørgensen Birk og Anne Marie Jensdatter
feldborg
Super Administrator



Antal indlæg: 3531
Bopæl:
Tilmeldt: 26.06.05
Lagt på d. 28/04/2008 20:06
ard skrev:
Rind Herning - 12-12 - 1728 f.Anne Kierstine far Chr. Simmelkær i Ø høgild ( fødte i begge sogne) og muligvis ham som er fadder et par gange intil 1760.

Chr (Pedersen) Simmelkjær tilhører kredsen af hosekræmmere i Øster Høgild og han bor dér til sin død i 1770. Jeg tror ikke han har noget med et her at gøre.

1730 Christen 10-12 Far Jens Nielssøn i Sønderager

Det kunne tilgengæld være vor mand. Det kunne være ham der lever i Gjellerup under navnet Jens Synderager.


mvh, a.f.

Redigeret af feldborg d. 28/04/2008 20:08
hammerum-herred.dk  
Forfatter RE: Dynes Jørgensen Birk og Anne Marie Jensdatter
Annamarie
Medlemmer

Antal indlæg: 27
Bopæl:
Tilmeldt: 26.08.07
Lagt på d. 29/04/2008 09:56
Ang. Edel Knudsdatter og forbindelsen til Anne Marie Jensdatter kan jeg oplyse følgende:
Edel Knudsdatter (1744-1823) er opkaldt efter sin mormor, Edel Dynisdatter, som i 1703 blev gift med Las Vollesen af Læsgaard, Ikast. Deres datter, Maren Lasdatter, blev gift med Knud Josvesen fra Vrå d. 11. februar 1732 (hans andet ægteska.
Edel Knudsdatter blev første gang gift med Chr. Jensen i Birk i 1763. Han er den Chr. Simmelkier, som dør i Birk i 1770. Anden gang blev hun i 1771 gift med Jacob Christensen fra Vrå (1746-1786).
En datter af Edel Knudsdatter og Jacob Christensen, Kirsten Jacobsdatter (1783-1816) blev i 1809 gift med Lars Nielsen (1776-1836). Fra dem nedstammer bl.a. den senere berømte økonom og professor ved Københavns universitet L.V. Birck (1871-1933), hvis farfar var deres søn, Niels Larsen (1811-1854). På Gjellerup Kirkegård kan man stadig se Niels Larsens familiegravsted med flot smedejernsgitter omkring. Niels Larsen blev gift ind i den kendte Fløe-familie (med Ane Pallesdtr. Fløe). Niels Larsen yngre bror, Jacob Larsen (1813-1896), er min tipoldefar.
Kirsten Jacobsdatter var også opkaldt - nemlig efter sin farmor – som var Kirsten Troelsdatter fra Birk, født i 1707, som jeg tidligere har haft en forespørgsel om. Hun var datter af Troels Bierck, som er lig Troels Jensen i Birk, søn af Jens Espersen. (tråd om Troels Bierck (fadder til Kirsten Pedersdatter, f. 1714).

I folketællingen fra 1787 kan man finde såvel Anne Marie Jensdatter som Edel Knudsdatter:
Fkt-1787; Gjellerup - Birk; 4;
471; Niels Larsen; m; 42; gift; ; ; husbonde
472; Anne Marie Jensdatter; k; 52; gift,2; ; ; hans kone
473; Kirsten Christensdatter; k; 20; -; ; ; hendes datter af1. ægteskab
474; Dynes Nielsen; m; 16; -; ; ; deres søn
475; Mette Nielsdatter; k; 14; -; ; ; deres datter
476; Lars Nielsen; m; 12; -; ; ; deres søn
477; Inger Marie Nielsdatter; k; 8; -; ; ; deres datter
478; Ole Madsen; m; 67; gift,2; ; ; mand / en fattig indsidder nyder almisse
479; Anne Marie Christensdatter; k; 48; gift; ; ; hans kone
480; Mads Olesen; m; 8; -; ; ; deres søn
481; Bodil Olesdatter; k; 2; -; ; ; deres datter
Fkt-1787; Gjellerup - Birk; 6;
493; Edel Knudsen; k; 40; enke,2; enke / driver selv gaarden [enke efter 2. ægteskab ?? ?? ?? mange børns skyld at gifte sig 3. gang]
494; Maren Christensdatter; k; 20; -; hendes datter af 1. ægteskab
495; Jens Jacobsen; m; 18; -; hendes søn
496; Inger Jacobsdatter; k; 16; -; hendes datter
497; Knud Jacobsen; m; 9; -; hendes søn
498; Christen Jacobsen; m; 6; -; hendes søn
499; Kirsten Jacobsdatter; k; 4; -; hendes datter
500; Josva Jacobsen; m; 1; -; hendes søn [alle seks børn af sidste ægteskab]
501; Povel Lauridsen; m; 28; -; tjeneste karl / nation soldat
502; Knud Jensen; m; 15; -; tjeneste dreng
503; Espen Michelsen; m; 35; ugift; vogter byens ?? [kan ikke læse sidste ord i erhverv]
Min teori er altså, at Chr. Jensen Simmelkier og Anne Marie Jensdatter er søskende, og at det er sandsynligt, at Jens Synderager i Birk stammer fra Simmelkier og er den samme mand som Jens Nielsen Simmelkier – men bevises kan det nok ikke!!?
 
Forfatter RE: Dynes Jørgensen Birk og Anne Marie Jensdatter
Annamarie
Medlemmer

Antal indlæg: 27
Bopæl:
Tilmeldt: 26.08.07
Lagt på d. 29/04/2008 10:00
Hov - jeg ved ikke, hvordan den 'smiley' kom på. Der skulle blot stå 'ægteskab'.
Mvh. Tvebak
 
Forfatter RE: Dynes Jørgensen Birk og Anne Marie Jensdatter
Annamarie
Medlemmer

Antal indlæg: 27
Bopæl:
Tilmeldt: 26.08.07
Lagt på d. 29/04/2008 10:11
Jeg har lige set på folketællingen igen.
Der er jo noget mærkeligt ved, at Anne Marie Jensdatters datter fra første ægteskab er anført som Kirsten Christensdatter. Det burde være Dynesdatter, da hendes første ægtemand var Dynes Jørgensen fra Birk. Mon der er nogen, som kan forklare dette?
 
Forfatter RE: Dynes Jørgensen Birk og Anne Marie Jensdatter
feldborg
Super Administrator



Antal indlæg: 3531
Bopæl:
Tilmeldt: 26.06.05
Lagt på d. 29/04/2008 17:21
Tvebak skrev:
Der er jo noget mærkeligt ved, at Anne Marie Jensdatters datter fra første ægteskab er anført som Kirsten Christensdatter.

Jeg har lige checket mikrokortet. Der står faktisk som beskrevet. Men det må være en fejl. Hun kan ikke have haft en datter på den alder der hedder Chistensdatter.


.


mvh, a.f.
hammerum-herred.dk  
Forfatter RE: Dynes Jørgensen Birk og Anne Marie Jensdatter
luk nu forum op
Medlemmer

Antal indlæg: 256
Bopæl:
Tilmeldt: 04.10.05
Lagt på d. 29/04/2008 22:51
vedr.Sønderager.
Det ser ud til at navnet stammer fra Herning, så Arne har ret (som et par gange før).

I Gjellerup kb. vies 25. sønd. e. t. 1723 Christen Vollisen Sønderager og Inger Jensdatter Birk.
I Brejls skifteuddrag vedr. Herningsholm set skifte af 1763 fol. 218B over Oluf
Christensen Neder Holle i Ikast sogn. Her optræder Christen Simmelkær i Birk som fødte værge for de efterladte børn.

Ikast kirkebog: 31.aug. 1752 trolovet Ole Christensen af Birk og Anne Jakobsdatter af Holle.

Børn:
Anders døbt 1.-5. 1755 Båret af Dynnes Birks hustru, fadd. Jens Birk og søn, Christen Nielsen i Grødde, Jens Birks datter, Søren Uhrs hustru, Anne Voddes dt.

Jens døbt 10.maj 1759 Båret af .....søster, fadd Mads Siggård, Jens Birk, Lars....
Jens Nielsens datter, Dynnes Birks hustru.

Christen døbt 26. sep. 1762 Båret af Niels skrædders hustru, fadd. Mads Siggård, Thomas Herning, Jens Simmel.....,Mette Ur, Lars Sivebæks datter.

I 1763 begraves Ole Holle (læst som 38 år)

Ud fra ovennævnte mener jeg at Christen Jensen (opkaldt efter Ingers 1. mand) og Ole Christensen er halvbrødre.

I herningsholms sk. uddrag kan man i øvrigt se Jens Nielsen i Birk optræde ved broderen Christens skifte i 1743, ligesom der er et skifte efter Christen Jensen Simmelkær i Birk af 3.-12. 1770, fol. 259B.

mvh. jørn jensen
 
Forfatter RE: Dynes Jørgensen Birk og Anne Marie Jensdatter
ard
Medlemmer

Antal indlæg: 182
Bopæl:
Tilmeldt: 07.04.06
Lagt på d. 30/04/2008 12:42
Har jeg forstået det korrekt af det ser såen her ud

Jens Nielsen født ca 1697 d. 1763
Ægteskab mellem 1725 og 1728 med
Inger Jensdatter f. ca. 1694 d. 1776
Hendes første ægteskab med Christen Vollisen – barn Ole ( Oluf) Christensen ca 1725

Jens Nielsens søskende :
En bror i Simmelkær
En Søster i Simmelkær

Inger jensdatters søskende :
??

Deres børn : ( Jens og Inger )

N.N.
Chr. Jensen f.1730 d. 1770 gift med Edel Knudsdatter
Anne Marie Jensdatter f. 1733 d. 1806 gift 1 gang med Dynes Jørgensen og 2 gang med Niels Larsen
Niels Jensen 1735
(1736 2 børn af Jens dør (N.N. og Niels ))
Niels Jensen f. 1737
Anne Jensdatter f. 1740



MVH Dahl.
 
Forfatter RE: Dynes Jørgensen Birk og Anne Marie Jensdatter
ard
Medlemmer

Antal indlæg: 182
Bopæl:
Tilmeldt: 07.04.06
Lagt på d. 26/08/2008 09:39
Angt. Jens Nielsen simmelkær har jeg muligvis "fundet" et skifte ved "hans" bror Christen Nielsen i oversimmelkær.
i følge brejl.dk

2 Christen Nielsen i Over Simmelkær i Ørre sogn. 28.6.1743, fol.21.
E: Kirsten Pedersdatter. LV: Mourids Sørensen i Nederkær. B: Karen 9, Niels 7, Maren 5, Søren 3. FM: farbror Jens Nielsen i Birk, Simon Enevoldsen i Simmelkær.

og Skifteprotokol for Herningsholm Gods 1741 - 1788
gå til side 59.

Er der nogen der har kendskab / arbejdet med dette skifte.

Indicier peger i retning af kalf slægten - ifølge andre slægstbøger samt Abildtrup.





MVH Dahl.
 
Copyright © 2004 by a.f.
webmaster@dis-danmark.dk