hammerum-herred.dk
Navigation
Gæster
Forside
Kirkebøger
Batch-Numre
Andre nævnelser
Skifter
Tingbøger
Fast ejendom
Lægdsruller
Familiestof
FS / AO / Wiberg
Kommunalstof
Andre kopier
Slægtstavler
Borris Seminarium
Andre afskrifter
Skat
Artikler
Fotoalbum
Gravsten
Links
Bøger
Søg
Søg i debatforum
Slægtsbøger
Forumindlæg
Se indlæg
hammerum-herred.dk | Forum | Efterlysninger
Forfatter Møllerens datter
Niels Ask
Medlemmer

Antal indlæg: 37
Bopæl:
Tilmeldt: 10.08.05
Lagt på d. 21/11/2005 20:57
Mølleren i Kibæk vandmølle fra 1856 til 1865 Jens Madsen (Feldborg) og kans kone Nicoline Clemmensdatter fik 18. januar 1864 en datter som blev døbt i Assing kirke den 15,? juni samme år og fik navnet METTE ILDSGÅRD JENSEN.
Denne datter må imidlertid være død FØR 1866 hvor der fødes en ny Mette. Denne gang i Tarp i Sdr. Felding sogn.
Det har ikke været mulig at finde første Mette som død i kirkebogen for Assing eller Sdr. Felding sogne.
Er der nogen som kan hjælpe?

Mvh
Niels Ask
 
Forfatter RE: Møllerens datter
feldborg
Super Administrator



Antal indlæg: 3531
Bopæl:
Tilmeldt: 26.06.05
Lagt på d. 22/11/2005 22:30
Har du prøvet at checke hovedministerialbogen.?

På den tid var det jo stadigvæk degnen fra Sdr. Felding der fungerede som kirkesanger og degn i Assing, og jeg er ikke sikker på at han altid fik det hele med.

Jeg kender ihvertfald eet konkret eksempel fra den periode på at en begivenhed (en tvillingefødsel) ikke er indført i kopibogen.


mvh, a.f.
hammerum-herred.dk  
Forfatter RE: Møllerens datter
Niels Ask
Medlemmer

Antal indlæg: 37
Bopæl:
Tilmeldt: 10.08.05
Lagt på d. 25/11/2005 17:45
Somme tider er man lidt for hurtig! Jeg var i hvertfald for hurtig til at erklære møller Jens Madsens datter Mette Ildsgård Jensen for død.
Hun levede, hvad jeg senere har erfaret, i bedste velgående i 1885, 22 år gammel og var dette år fadder sammen med søsteren Mette Cathrine for et søskendebarn.
Sagen er opklaret.

mvh
Niels Ask
 
Copyright © 2004 by a.f.
webmaster@dis-danmark.dk